| Auteur | Bericht | 
        
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZHier gaat ie dan : deel II
 Is het een leuk idee / initiatief om een 968 KZ in het leven te roepen ?
 
 Wat is een KZ ? ? ?
 
 Een Knutselzaterdag natuurlijk : zoals ( tenminste een aantal van ) jullie gezien hebben ben ik hier van voldoende gemakken voorzien en zou het niet erg vinden om dat één Zaterdag per maand ter beschikking te stellen aan de 968-community. Ik ben niet van plan om motor-swaps, nokkenaswisselingen, distributies en dergelijke grote klussen te doen, maar dingen als je wielen een keer balanceren, of dat minieme lekje in je uitlaat even dichtlassen ; ff naar je remmen kijken en nog 1001 van die kleine dingen zijn goed op een Zaterdag te doen.
 
 Tesamen met een bakkie en de onvermijdelijke sterke verhalen moet dat toch leuk ( en misschien zelfs leerzaam ) kunnen worden ?
 
 Wat vinden we van dat idee ?
 
 Groet, Frank
 
 
 | 
		
			| 30 sep 2009 22:29 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| The Dude 
					GTR R35, ex 996 C2, ex 968   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel IISuper idee Frank! Heb zeker interesse hier aan mee te doen._________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
 
 
 | 
		
			| 30 sep 2009 23:08 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II_________________________________________Strak plan Frank! Ik heb ook interesse. Ik moet mijn stuurhuis reviseren (zou mischien een te grote klus zijn voor op een zaterdag). Volgens mij zou heel veel van ons de verf/delamination op die agterste glas willen repareren, en daar heb je 2 mensen voor nodig. Zie deze link http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-17.htmRoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 10:20 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ_________________________________________... en 24 uur uithardtijd voor de lijm (zie pnt. 10)    , of is daarvoor inmiddels een betere oplossing, dan ben ik ook wel geinteresseerd.Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 10:38 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 10:41 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZVervangen van de glijlagers van de drijfstangen, ook mogelijk? Is wel makkelijker met een brug...._________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 11:04 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ_________________________________________Ja, is vast geen goed idee om op de weg te zijn me lijm die nog niet heelmaal uit gehard zijn    Maar...    De volgende projectjes is wel te doen op en Zaterdag middag. - Chip vervangen - Airbox mod uitvoerenRoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 11:23 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZAirbox-mod... dat heb ik al eens eerder gehoord. Was dat niet iets als het fabrieken van een aantal extra openingen?_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 11:31 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| alfa male 
					993 Carrera
Ex 968Dordrecht   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZOp industriële schaal rubbertjes tussen de skirts vervangen? Als ik kan ben ik erbij. 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 13:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   | _________________________________________  Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZRoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 14:06 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| racebeus 
					Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ_________________________________________Ik vind het in ieder geval een leuk idee     En het doet me nu met plezier terugdenken aan de tijd dat ik een jaartje of 14/15 was. Buurjongens in de buurt waren "altijd" op zaterdag bezig met hun brommers/motors. Ik heb zo "sluipenderwijs" sleuteltje 10/11 "blind" aan leren geven     Hamer, ijzerdraad en een stukje plakband en het reed altijd. Dus, met zo'n uitrusting als die van Frank, kom ik graag een KZetten   ieder zijn meug!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 17:44 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| pete 928 
					968csamersfoort   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZlijkt me een leuk idee  al moet ik wel zeggen dat ik weinig technische kennis heb , maar ik zou graag iets bij willen leren  lijkt me leuk .
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 18:21 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZZo dan, even een dagje naar de vermogensbank en ze hebben het onderwerp én verzet én volgekalkt. Volgens mij hebben we al wat Zaterdagjes werk zo te zien.  Ok dan, we beginnen Zaterdag over een week, 11-10 vanaf zeg 09:30 uur ( da's dus de 2e Zaterdag van de maand ). Laat maar horen wie er komen en wat we gaan doen. Zorg er wel voor dat je alle delen die we moeten vervangen / doen bij je hebt want mijn magazijn blijft mijn magazijn    kleinigheidjes als kit, boutjes, moertjes en ringetjes zijn er voldoende, maar voor bijvoorbeeld even olie verversen neem je je eigen olie en filter mee ( of je geeft het mij ruim van te voren aan dan laat ik het bij mijn onderdelenboer komen en reken je op de dag met mij af ). Lijkt me ( en Patrick ) hardstikke leuk ; we kijken er naar uit ! Groet, Frank @ Johann : link is dood dus ik weet niet wat je bedoelt .... @ Esgigt : ja hoor, da's goed te doen op een Zaterdag ; trek alleen wel je oude zooi aan want je hebt dan wel wat schoon te maken ( subframe, triangels en aanverwante delen ) @ Pete 928 : Da's nou net de leuke bijkomstigheid ; je doet wat en je leert wat ; een soort leerlingwezen voor Porsche 968's ....
 
 
    							Laatst bijgewerkt door Dimma op 01 okt 2009 20:11, in totaal 3 keer bewerkt. 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 19:42 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jaap911 
					968CS - 1995Tijnje   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZMijn stuurbekrachtiging werkt niet meer.......   
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 20:04 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZPomp stuk ? of weet je nog niet ? Eerst ( Zaterdag over een week ) maar eens kijken wat er aan de hand is .... wees welkom     Groet, Frank
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 20:07 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZKan in Belgie via Havik RS ook ( hoewel ik niet weet of hij het ook gewoon naar RS-Barn opstuurt ) ; heb mijn keuze nog niet gemaakt .... Groet, Frank
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 20:13 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jaap911 
					968CS - 1995Tijnje   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZIk heb geen idee wat er aan de hand is. Lekt geen olie en reservoir zit vol. Hoor wel wat een tikkend/kloppend geluidje bij stationair draaien. Zo van ene op andere moment tijdens rijden mee gestopt...... 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 20:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| alfa male 
					993 Carrera
Ex 968Dordrecht   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZZit de riem van de pomp er nog wel om Jaap? 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 20:55 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ_________________________________________Dat is raar, voor mij werkt 'ie prima   RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:13 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZDimma, dat die wissel van lagerschalen een knoeiboel zou worden vreesde ik ook wel, het carter moet leeg. Ik kijk momenteel of ik het op een andere manier gedaan kan krijgen (met brug). Dat de traverse eruit moet had ik ook al begrepen._________________________________________
 Ik heb tevens het WRKSP erop nagekeken en het lijkt erop dat ook de bouten en moeren uitgewisseld moeten gaan worden ivm rek (het spul moet met een voorgeschreven koppel 25 Nm + 90 graden aangetrokken worden).
 Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jaap911 
					968CS - 1995Tijnje   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZHeb ik nog niet naar gekeken, maar is het te zien vanaf bovenkant motor?
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZvolgens mij wel...._________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:33 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Peter968 
					Cayman 981SMaasdam   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZGeweldig initiatief Frank! Kom wel effe buurten, altijd leerzaam lijkt me...   
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:44 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZIk denk dat je me niet goed begrijpt : Olie aftappen en de carterpan eronderuit is het probleem niet, maar er moeten een aantal delen, waaronder het subframe en triangels en motorsteunen, los die je dan ( althans dat doe ik ) ook gelijk schoon en netjes kan maken. Dat hoeft natuurlijk niet, je kan het er ook gewoon zo weer onder hangen, maar ik ben bij mijn wissel van drijfstanglagers wel even bezig geweest met schoonmaken. Dát moet je niet met je goeie goed aan doen. Bouten en moeren vervangen hebben wij overigens niet gedaan ... wel de lagerspeling gemeten ... Groet, Frank
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 21:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Dimma 
					968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg   |   Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZAls je van boven, direct achter het luchtfilterhuis naar beneden kijkt, zie je aan de linkerkant een pulley met een riem die op / naar de krukaspulley loopt ; kan niet missen.    +   De 'Gates Auto Master' riem is de Stb-riem ; voor de werking van de Stb is het wel handig als die erop zit     Groet, Frank
 
 
    							Laatst bijgewerkt door Dimma op 01 okt 2009 22:14, in totaal 1 keer bewerkt. 
 
 | 
		
			| 01 okt 2009 22:05 | 
					
					     | 
	
	
		|  |