Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:30



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Porsche Driving Academy 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Porsche Driving Academy
Zijn er nog luitjes die toevallig ook op 7 oktober ook naar de Advanced Introduction to Porsche (lekker verantwoord gummen met good old Gijs van Lennep als instructeur) gaan, ben gewoon benieuwd want het moet volgens ingewijden een barre dag zijn.
Als ik aan het einde van de dag het zelfde gevoel heb als aan het einde van de avond van de perfecte NPC circuitavond afgelopen juni nou dan kan het niet meer stuk.


John Radder


11 sep 2003 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey John,

Laat effe weten hoe het geweest is.
Ik ben wel benieuwd of er echt veel te rijden valt of dat het weer zo'n lokkertje is van Pon "het circuit op met Gijs v.Lennep"

gr.

Jeroen


12 sep 2003 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Hi John,
Ik weet niet precies hoe dit is, maar ik heb begrepen dat de porsche driving acadamy "niet voor mietjes" is om het maar zo te noemen. Ik bedoel de cursussen in duitsland. Dat is echt hard leren, hard werken, en natuurlijk... hard rijden! Het schijnt verschrikkelijk leerzam te zijn, omdat je de grenzen van je eigen kunnen, maar ook die van de auto leert kennen en hérkennen. Maar behalve hard werken is het natuurlijk ook gewoon te cool! Veel plezier, maak een paar fotootjes!
Joost.
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


15 sep 2003 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
In ieder geval ben ik me aan het orienteren via de Duitse Porsche club deze cursussen te gaan volgen.
Probleem alleen is dat je in een soort "beginnersklasje" moet beginnen vooraleer over mag naar de vervolgcursus.
Ik hoor daar asap meer over.


15 sep 2003 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Wat jij bedoelt is de "introduction to porsche" denk ik?
Ik citeer: "Maak kennis met de rijke wereld van porsche, de rijke historie, en de succesvolle raceactiviteiten. Centraal staat natuurlijk de controle over uw porsche. onder- en overstuuroefeningen, uitwijkproeven etc. Deze training wordt gehouden op het ciquit in Lelystad onder leiding van nracelegende Gijs van Lennep."
(Uit:welkom in de wereld van Porsche, voorjaar 2003)

Als je dat een beginnersklasje noemt... je moet natuurlijk wel eerst de basis begrijpen voordat je verder gaat. Maar ik neem aan dat als je meteen de advanced intro wil doen, dat dat ook best kan. Ik bedoel, jij bent degene die betaalt toch?
Nouja, we horen wel hoe het verder gaat, succes in ieder geval!
Joost.
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


15 sep 2003 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zo,zo Joost mag het weten.
Duidelijk lezen mijn jongen :lol: :lol:
Ik wil aan de DUITSE Fahrertraining meedoen.
En aangezien ik al meerdere rijtrainingen heb gehad met verschillende RWD auto's(bv.Caterham, Z3Coupe) denk ik dat ik voor de begincursus niet zo geschikt ben.
Comprendre amigo?? :shock:


15 sep 2003 19:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Zeg mr. H.

Is dat die training op de "Ring"??

Ben benieuwd zal een hele kluif worden.


15 sep 2003 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Had ik gezien, Rob,
maar wilde je deze "info" niet onthouden.
Maar hoe komt het dan dat je moet beginnelingen als je al die ervaring hebt? Is dan goed balen.
Gaat het hier om de porsche driver acadamy, of over andere cursussen?
In ieder geval veel succes!
Joost.
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


15 sep 2003 19:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Betreft de "Intensiv training", maar eerst moet de 2-daagse Aufbau-training gevolgd worden.
Wordt volgend jaar, schijnt al helemaal volgeboekt te zijn.


15 sep 2003 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heb afgelopen zondag de Audi Quattro Driving Experience op Lelystad gedaan.
Met Van Lennep,die man kan een potje sturen zeg.
Nou John hou je maar vast, ik heb hem al voor je gewaarschuwd :roll:
Heel veel geleerd wat betreft de Quattro's, heel veel onderstuur, maar ook heel veel lol.


23 sep 2003 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/movies/porsche_drivercourse.mov


Laatst bijgewerkt door Shark op 08 okt 2003 15:08, in totaal 2 keer bewerkt.



30 sep 2003 3:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Hi Shark,
Bruut filmpje! Heb je er nog meer van? En misschien groter formaat?
Joost.
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


30 sep 2003 8:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Hoi Joost,

Over een tijdje komt er een videoalbum op dit forum. Je kunt dan streamen en downloaden. Ik ben nu nog een beetje aan het testen. Er komen er dan wel wat meer op te staan. Ik zal er voorlopig een link onder zetten, rechtermuisknop en doel opslaan als..... Je kunt het video-tje dan in een wat groter venster afspelen. De kwaliteit is echter niet al te best.

Groeten,

SharkS4 :wink:


30 sep 2003 12:20
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Gisteren was het dan zo ver en heb dus genoten van een dag lekker sturen op het Zandvoort circuit.

Na theorie van Gijs van Lennep met z'n allen de baan op, en die was voor de verandering speciaal voor deze dag geprepareerd met zeer veel water en hagel en storm en bliksem.

Dat gaf hoe dan ook een unieke dimensie aan het rijden met je Porsche, de grenzen waren eerder bereikt dus het gevoel van misgaan was niet op hoge snelheid maar op lage.

Met de vele instructeurs die er waren werd de theorie in praktijk gebracht, man man wat kan je ondanks het barre weer hard gaan met een Porsche, zelf heb ik geen grens bereikt (ben een beetje voorzichtig) maar wel dik over de honderd in het scheivlak in de regen, gaat Hans Deen (instructeur bij mij in de Auto) nog ff onder het rijden aan m'n stuur zitten (kon nog harder en scherper).

Was een fantastische dag en geloof me zeker het weer was goed die regen heeft me veel geleerd en begin steeds meer respect te krijgen voor de ontwerpers van ons merk want daar kan (weet ik zeker) geen ander merk tegen op.

John R.


08 okt 2003 13:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.