Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 19:21

Afbeelding

https://www.mosselmanturbo.com/

Molenstraat 4, 6732BP Harskamp

er zijn ongeveer 10 tot 15 plaatsen beschikbaar.
voor mij hoeft het niet merk gebonden te zijn, juist mooi om ook andere wagens te zien.
het kan doorgaan bij voldoende inschrijvingen.
de prijs ervan is afhankelijk van het aantal deelnemers en type wagen, ivm het werk, vastzetten instellen rollenbank etc.
ik verwacht iets van rond de 100 euro per wagen .
de inschrijving ervan doe ik in volgorde van de reacties op deze post.
mosselman zorgt voor de koffie en wat te eten, ik neem dan ook nog een doos Zeeuwse bolussen mee.
zodra ik meer weet over de dagindeling prijs etc post ik het meteen.
graag bij de reactie merk en type vermelden en wat de voorkeur is wat de tijd betreft.
hopelijk wilt een moderator de stand bijhouden in de openingspost.

mod by horn: ja hoor, dat wil hij wel

1. ruud janssen – 996 turbo 2001 (zo vroeg mogelijk)
2. lionel – 986 2.7 Boxster 2001 (in de middag)
3. Eelco (vriend Lionel) – Mercedes A45 AMG (in de middag)
4. Rob964.c4 – 964 C4 (vroeg)
5. Marcel1967 – 996 turbo 2000 (middag)
6. Kheldar – 944 of 996
7. 964hans – 997 mk 1 T (na 9:00u)
8. Giulia – 964 C4 Custom (rondom De Fiscalist)
9. De Fiscalist – BMW Alpina B5 (ochtend maar niet te vroeg)
10. Targa 1977 – BMW 335d
11. RC Power – 944
12. Jaco – 964 turbo

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 19:23

996 turbo 2001 , liefst zo vroeg mogelijk :mrgreen:

Afbeelding

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 19:51

Leuk!
Ik ben er graag bij met m’n 986 2.7 Boxster uit ‘01.
Eelco, goede vriend van me, doet ook graag mee met z’n Mercedes A45AMG.

Tijdstip mag wel ergens in de middag zijn, dan hoef ik geen wekker te zetten op m’n vrije dag :ba: :mrgreen:

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:19

Ik kom graag met de 964 c4
Vroeg zou mij dan beter uitkomen

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:27

Ben er ook graag bij, ergens in de middag zou fijn zijn.
Kom met de Porsche 996 Turbo uit 2000.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:30

Gezellig, dat maakt de teller al op 5.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:32

Rijden we daarna gelijk even Duitsland in....

Wil toch eens 300 op de teller hebben gehad ;)

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:46

Voor mij komt 6 april helaas erg ongunstig uit :(

Ik moet dan ook afhaken :cry:

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 20:54

Jammer, is een bekende uitdrukking ;)

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 21:46

Ok ik schrijf me in ...ik kom ofwel met de 944 ofwel met 996 afhv de tweak vorderingen bij die laatste.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 23:15

Ik kom met een 997 mk1 T

Na 09.00

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

23 jan 2019 23:46

Ben eigenlijk wel wat sceptisch over het feit dat bij onze auto de motor achterin ligt en dus niet echt verse koele lucht krijgt. Ook al zetten ze er ventilatoren voor. Prima voor een auto waar de motor voorin ligt. Altijd verse lucht in de motor. Maar daar achter is die ventilator maar een schijntje wat de echte zuigkracht onder de spoiler van de echte rijwind. Een relatieve meting i.p.v. een absolute.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 10:20

Afbeelding

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 11:33

Zou dat in pk’s zoveel uitmaken?

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 11:38

Bij een turbo niet lijkt me, die heeft geforceerde aanzuiging

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 12:06

Bij een vermogensmeting is er heel veel luchtverplaatsing door afzuiging achter de auto en de voor de auto blazende ventilatoren. Ook al zit de motor achterin, dit is nauwelijks van invloed is op het gemeten vermogen. Bij een luchtgekoelde motor is de luchtverplaatsing alleen al door de eigen koelventilator 1700 liter per seconde (!) en dan vraagt de inlaat ook nog heel wat lucht.

De slang met koude lucht op de intercooler bij de 3.3 is wel nodig om een reële meting te krijgen.

Maar een vermogensmeting is eigenlijk helemaal niet zo interessant om het vermogen te meten. Want dat weet je al bij een standaard motor. Staat in het instructieboekje.

Twijfel je daaraan? Ik twijfel meer aan het opgegeven vermogen van verschillende banken onder telkens andere omstandigheden. Geijkt of niet. Ik heb wel eens een auto op 3 verschillende banken in het land gehad in korte tijd achter elkaar. Tussen het laagst en hoogst gemeten vermogen zat meer dan 10% verschil.

Een vermogensmeting is zinvol om een motor te meten, af te stellen ( tunen) en nog een keer de verbetering te meten. Je hebt dan een begin meting en een meting na 'verbetering'. Tijdens het meten kun je goed de mengselsamenstelling meten en kijken of er veranderingen nodig zijn aan ontsteking en mengselbereiding.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 18:47

Nou echte rijwind creeert toch echt wel andere stromingen rond de auto dan een ventilator die er een meter of twee voor staat. Dan mag die nog zo hard blazen. Of dat dan van invloed is op de meting tov de realiteit op de weg weet ik natuurlijk niet. Vandaar mijn vraag en scepsis. Maar ik kan mij ook voorstellen dat het dan onder aan de lijn ook helemaal niet zoveel verschil maakt. Sowieso niet dat het significant groter is dan de meetfout bijvoorbeeld.

Dank voor de verduidelijking Erwin. Ben niet zo geïnteresseerd in piekvermogen maar meer in het verloop van de koppel-curve (meer onderin) en kijken of het me gelukt is wat te fine-tunen.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 20:42

Erwin schreef:

Maar een vermogensmeting is eigenlijk helemaal niet zo interessant om het vermogen te meten. Want dat weet je al bij een standaard motor. Staat in het instructieboekje.



volgens de papieren die er bij mijn turbo zitten zou hij getuned zijn, maar daar zitten verder geen gegevens van bij.
daarom ben ik wel eens benieuwd ernaar, met de nieuwe uitlaat erop lijkt hij ook meer power (en DB) te hebben.

het loopt nog niet echt storm met de aanmeldingen, ik tel er nu 7.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 20:58

Zeg Ruud red je het wel met 1 tank?
Wat een afstand heen en terug, brood meenemen :drive:

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 21:19

Het wordt een dagtaak ;)
Je moet er wat voor over hebben toch.
Bolussen mee

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

24 jan 2019 21:42

Leesvoer

https://www.autoblog.nl/archive/2007/02 ... t-is-beter

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

25 jan 2019 8:30

Erwin schreef:Maar een vermogensmeting is eigenlijk helemaal niet zo interessant om het vermogen te meten. Want dat weet je al bij een standaard motor. Staat in het instructieboekje.
Maar misschien wel leuk om te kijken wat daar na bijv 40 jaar nog van over is.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

25 jan 2019 20:32

goed nieuws
de datum is genoteerd.
hieronder nog wat uitleg erover.
de prijs lijkt mij meer dan redelijk.

Een dyno meet sessie (per auto) bestaat uit één verliesmeting, één keer toerental ijken, en één vermogensmeting. Tijdens dyno dagen is het niet mogelijk air/fuel of turbo druk gegevens te meten en/of weer te geven.

*Het maken van een extra vermogensmeting in dezelfde sessie is mogelijk, als deze direct aansluitend gedaan kan worden (bv. low/high boost map, met/zonder silencer). De maximale tijd om “settings” te veranderen is 5 minuten. Meld voor het begin van de sessie duidelijk dat je een extra vermogensmeting wilt.

Organisatie en Betaling
De organisatie van deze dagen leggen wij volledig in de handen van degene die het regelt. Dit wil zeggen dat deze persoon verantwoordelijk is dat iedereen die een meet sessie doet, bij hem betaald, en het totaal aan het einde van de dag contant afrekent.

De prijzen per auto (inclusief BTW):

Dyno dag sessie met 5 tot 9 auto’s: € 99,-
Dyno dag sessie met meer dan 10 auto’s: € 75,-
*Extra vermogensmeting in dezelfde sessie: € 25,-

Wij ontvangen de groep graag om 8:30 met een bakje koffie, zodat we rond 9:00 de eerste auto kunnen meten. Verder is er de hele dag koffie zodat we rond 9:00 de eerste auto kunnen meten. Verder is er de hele dag koffie beschikbaar, en rond 10:00 uur houden we een korte pauze waarbij wij zorgen voor wat te eten (croissants).

Als er 15 of meer auto’s aanwezig zijn dan regelen wij ook een lunch. Tussen 12:30 en 13:00 houden we dan een pauze waarbij wij bolletjes met ham en kaas verzorgen.

Om dagen als deze mogelijk te houden, vragen wij alle deelnemers en bezoekers om in ons dorp, en zeker in onze buurt (bedrijven met woningen en kinderen) rustig te rijden.

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

25 jan 2019 20:37

Prima

Al vind ik het betaling proces wat omslachtig
Zou liever pinnen en een bonnetje maar ga akkoord hoor

Re: Rollenbank me(e)ting 6 april 2019 mosselman harskamp.

25 jan 2019 20:53

Rob ,dat vind ik ook .
Maar ik ben al blij dat het geregeld word.
Ik zal ter zijne tijd eens bekijken hoe ik het moet gaan doen.

Anne, jij wilt ook meedoen?
S ”morgens of s ”middags?
Plaats een reactie