Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 13:39

Neppert schreef:Maar de rubber ring die in de dop hoort te zitten zat er niet meer in.

Hebben jullie mijn buis nu al gesloopt?!?! De onderdelen daarvoor heb ik op 18 juli 2006 bij de Gamma in Zeist (ook 1e vindplaats) gekocht en een PFT Buis van gefabriceerd. Ongelofelijk dat dat ding al 13 jaar meegaat 8)

Geinig. Deze gozer is inmiddels bijna 15 en 5 cm groter dan zijn pa... :shock:

Afbeelding

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 14:15

horn schreef:Dat suffe afgezaagde kartonnen whiskey kokertje van de initiator ...


Ook na ruim 12,5 jaar kan ik nog goed om deze opmerking lachen :thumleft:

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 15:37

Wat leuk dat die op Bussloo ligt (of lag), ik woon er dicht bij maar zie het nu pas.
En dat terwijl ik er vanavond ga geocachen....
Had deze mooi even meegekund. :D

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 16:24

2x :cheesy: :mrgreen: (in reactie op Olaf en Johndc)

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 18:05

horn schreef:Geinig. Deze gozer is inmiddels bijna 15 en 5 cm groter dan zijn pa... :shock:


:lol: Daar is ook niet veel voor nodig :res: maar begrijp je punt....die van mij is nu 17 en 1.95 Mtr en baalt als een stekker dat hij mij nog niet ingehaald heeft :mrgreen: maar die schuld heb ik aan TOTMBO gegeven als "remmende" factor (1.70) :mrgreen:

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 22:52

Vanavond was ik een uurtje vroeger uit Leeuwarden thuis gekomen, daarom had ik toch nog wat tijd om het "officiële gedeelte" van de hunt af te ronden.

Allereerst de foto van de trofee bij hunt nr. 95. En ja, die handschoenen en oliefiltertang had ik echt nodig om hem open te krijgen. Ik zal wat garagevet aan het schroefdraad smeren, zodat de volgende 'hunter' wel een foto van de trofee op locatie kan maken.

Afbeelding

En het verhaal. Nou ik typte het adres in mijn navigatie er reed erheen :mrgreen:

Of hadden jullie een smeuïger verhaal verwacht? Oke dan. Toen Willem de hunt had opgelost, wist ik al dat ik vandaag voor mijn werk in Apeldoorn moest zijn. Deze locatie was nog geen 10 minuutjes rijden van de trofee af, dus ik kon de gok wagen. Zodra ik van mijn werk weg kon, ben ik via mooie binnendoor wegen (jawel met behulp van de navigatie :wink: ) naar het adres toe gereden. Om half negen 's ochtends kwam ik daar aan. Op een vrachtwagen van een leverancier na, was het daar dus een uitgestorven boel. Die chauffeur keek raar op toen er een "grote" zwarte 5-serie op de verlaten parkeerplaats stopte en er een klein vrouwtje gekleed in mantelpak en met hoge hakken uitstapte. Had dat mens ook nog een plastic zakje om haar hand en stapte ze vrolijk het onkruid in. Beeldvorming genoeg? Gelukkig lag de trofee nog maar net begraven, dus ik had hem binnen no-time uit het losse zand opgegraven.

Maar ik kreeg de koker dus niet open... Daarom geen foto van de trofee bij de vindplaats. Ik heb wel een foto van de "kuil".

Afbeelding

Wat ik door het niet open krijgen van de koker vergeten ben, is om foto's van de omgeving te maken. Ben ik nu gediskwalificeerd? Ik wordt net door de brief, die IN de koker zat, eraan herinnerd namelijk. Maar aangezien ik nu 150 km van de vind locatie vandaan ben is het lastig om even terug te rijden voor het maken van wat omgevingsfoto's...

De volgende hunt zal binnen de termijn van drie weken uitgezet worden. De leuke verrassing laat ik in de koker. Ik was vanmorgen veel te vroeg om er gebruik van te maken en mogelijk dat iemand anders daar wel een keer tijdens de openingstijden in de buurt is.

P.S.
Bedankt voor leuke reacties op mijn eerdere bericht :thumleft:

Re: Porsche Forum Hunt #95

27 jun 2019 23:32

Handschoenen en een oliefiltertang?!?!?
Hij was gewoon handvast aangedraaid.
Leuk het verhaal omtrent de beeldvorming!!
Ik zie het al helemaal voor me!
:thumleft:

Re: Porsche Forum Hunt #95

28 jun 2019 7:49

Je moet maar net een oliefiltertang in huis hebben :-)
@ Sylvia: weet je zeker dat die vrachtwagenchauffeur geen filmpje of foto’s heeft gemaakt? :mrgreen:

Re: Porsche Forum Hunt #95

28 jun 2019 9:59

Neppert schreef:Handschoenen en een oliefiltertang?!?!?

Ja ech, het is niet gelogen. Ik hielt de koker met de handschoenen vast, terwijl manlief met de tang de koker probeerde los te draaien. En dat ging echt niet makkelijk. Het knisperde wel wat zand tijdens het draaien, dat is waarschijnlijk het probleem geweest.

Targa Floriaan schreef:Je moet maar net een oliefiltertang in huis hebben :-)

Tja, dat krijg je met dat oude spul op de oprit, dan vult de garage vanzelf met allerlei handig gereedschap :wink:

Targa Floriaan schreef:weet je zeker dat die vrachtwagenchauffeur geen filmpje of foto’s heeft gemaakt? :mrgreen:

Geen idee, ik ben na het opgraven en het niet openkrijgen van de koker, maar weer snel ingestapt. Heb niet om gekeken. Dus ook al heeft hij het gefilmd, mijn gezicht staat er als het goed is niet op :mrgreen:

Re: Porsche Forum Hunt #95

25 aug 2019 16:21

En, Sylvia .... heb je al nagedacht over PFT hunt #96 :?:

Re: Porsche Forum Hunt #95

25 aug 2019 16:31

Hij ligt al weer even begraven Olaf, ik ben alleen niet aan het opstellen van de vragen toegekomen. Vakantie betekend helaas niet dat het rustig is en je veel tijd voor jezelf hebt hahaha Van de week zal ik eens kijken of ik een mooie hunt kan bedenken.

Re: Porsche Forum Hunt #95

25 aug 2019 22:14

Ik ben erg benieuwd :!:

Re: Porsche Forum Hunt #95

06 jun 2020 18:30

Even afstoffen:
Hi Sylvia: weet je nog waar je m hebt begraven? :mrgreen:

Re: Porsche Forum Hunt #95

06 jun 2020 19:01

:mrgreen:

... zat er zelfs onlangs ook nog aan te denken :thumleft:

Re: Porsche Forum Hunt #95

06 jun 2020 21:24

Hij ligt zeker nog in die rode cabrio ;-)

Re: Porsche Forum Hunt #95

08 jun 2020 13:43

Mmm ja, ik liep destijds vast met het verzinnen van een goede vragen voor de hunt en daarna door vanalles en nogwat geheel vergeten :shock: Maar ik weet nog waar hij begraven ligt hoor (niet in de rode cabrio in ieder geval :mrgreen: )

Zal er van de week weer eens werk van maken.

Re: Porsche Forum Hunt #95

11 jan 2021 20:58

Lionhunter schreef: Zal er van de week weer eens werk van maken.



Nog maar 5 keer en we zitten aan de 100 hunts ~ dat zou een mooi streven zijn voor 2021 ~ om 'm daarna definitief te begraven :idea:

Re: Porsche Forum Hunt #95

11 jan 2021 21:53

En een forumhunt kan ook helemaal Coronaproof :D :drive:

Re: Porsche Forum Hunt #95

11 jan 2021 23:17

och, een "laatste" bijdrage....
je weet maar nooit..

Olaf schreef:
Lionhunter schreef: Zal er van de week weer eens werk van maken.



Nog maar 5 keer en we zitten aan de 100 hunts ~ dat zou een mooi streven zijn voor 2021 ~ om 'm daarna definitief te begraven :idea:

Re: Porsche Forum Hunt #95

11 jan 2021 23:40

racebeus schreef:och, een "laatste" bijdrage....


Na 5 jaar weer een bijdrage :thumleft:

Alles goed, Ron :?:

Is het nog steeds een tripple-espresso voor jou :?:

Re: Porsche Forum Hunt #95

11 jan 2021 23:58

Zo humor dat dit nog steeds bestaat....
Mooie foto ook hierboven van de eerste "pijp" met je zoon :)

Re: Porsche Forum Hunt #95

12 jan 2021 0:07

Jij hebt notabene de 50ste vondst op je naam staan, Rad911 :res:

Re: Porsche Forum Hunt #95

13 jan 2021 1:41

Zo goed als realistisch/haalbaar is. 8) ..;-)
Lekkere koffie is nog steeds dagelijks ritueel.

Kan nog steeds enorm (na) genieten van mijn tijd 944/968/porscheforum!
Blij dat ik dat met volle verstand/gezondheid heb mee mogen maken.
Vind het ook te waarderen dat enkele diehards dit forum in stand houden.

groet aan "ouwe bekenden"

En ja, ik heb eigenlijk best veel spijt dat ik de 968 heb weggedaan...wat een fijne auto.

Olaf schreef:
racebeus schreef:och, een "laatste" bijdrage....


Na 5 jaar weer een bijdrage :thumleft:

Alles goed, Ron :?:

Is het nog steeds een tripple-espresso voor jou :?:

Re: Porsche Forum Hunt #95

13 jan 2021 9:47

Ook een groet van deze “ouwe bekende”, die ook maar steeds moet doorbijten :oops:

Re: Porsche Forum Hunt #95

13 jan 2021 17:35

:shock: racebeus aka Ron

Groeten, ook van Sigrid :salut:
Plaats een reactie