Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

GP Spa-Francorchamps 2022

16 feb 2022 22:54

Mijn zus heeft kaarten voor de zaterdag en zondag geregeld voor mijn zwager en mijzelf.
Waar we nog niet uit zijn is : heen en weer rijden / parkeren enz. of daar in de buurt
overnachten. Wie heeft daar ervaring mee en heeft dus een goed advies ?
En gaan we dan met de 964 of is dit niet aan te raden bij zo'n groot evenement ?

Ik hoor het graag.

:drive:

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

16 feb 2022 22:55

Spa is een ramp. Uren ben je zoet met die laatste paar kilometer. Het is een grote trechter. Het beste kan je een hotel nemen waar ik vervoer naar het circuit bij zit. Die busjes mogen over een groot stuk langs de auto’s rijden. Wel heel erg leuk!!!

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

16 feb 2022 23:25

ik zou met een Landcruiser gaan. De kans dat je moet parkeren in een drassig weiland waar een tractor je vervolgens uit moet slepen is groot.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

17 feb 2022 7:27

Bob C4 schreef:... gaan we dan met de 964 of is dit niet aan te raden bij zo'n groot evenement ? ...


Je zit daar vlakbij het epicentrum van het werkgebied van internationale bendes die oldtimers helen alsof het warme broodjes zijn.
Aan het drielandenpunt en de wijde omgeving kan je best de oldie enkel achterlaten wanneer hij goed verzekerd is. Vooral bij zo'n groot event.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

17 feb 2022 9:08

Ik zou idd ook niet met de 964 gaan. Ergens een camping in de buurt zoeken en dan met de fiets of een scooter naar de baan toe rijden.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

17 feb 2022 10:29

Op de camping is het qua heen en terug rijden best te doen. Wij vertrekken meestal vrijdagochtend vroeg en rijden maandag weer weg. Camper is dan wel heel erg fijn, want de voorzieningen zijn nihil. En je moet niet vies zijn van een festivalcamping met herrie, lamme gasten, vette BBQ worsten en veel soorten (slechte) muziek door elkaar. Voor ons is dat juist onderdeel van de lol, maar voor veel mensen is het afzien denk ik :mrgreen:

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

18 feb 2022 15:35

Wij hebben een hotel geboekt in Maasstricht voor zaterdag- en zondagavond. We worden zondag met de shuttle naar het circuit gebracht en 's avonds weer bij het hotel afgeleverd.

Dat zou ik zeker adviseren!

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

18 feb 2022 16:51

En waarom zou die shuttle geen problemen hebben met de file?
Van Maastricht naar het circuit is ook iets van 65 kilometer.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

18 feb 2022 18:37

Als je een geaccrediteerde shuttle hebt kan die het laatste stuk langs alle auto’s rijden op de afgezette strook weg.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

18 feb 2022 20:33

ruud964 schreef:Wij hebben een hotel geboekt in Maasstricht voor zaterdag- en zondagavond. We worden zondag met de shuttle naar het circuit gebracht en 's avonds weer bij het hotel afgeleverd.

Dat zou ik zeker adviseren!


En welk hotel is dit ?

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

20 feb 2022 22:56

Hotel Apple Park!

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

22 feb 2022 21:20

Spa is om zelf op te rijden. Nooit naartoe gaan om F1 te zien. Dan beter de 24h van Spa.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

23 feb 2022 9:13

De sfeer rond om Spa is leuk, maar dat zijn Oostenrijk en Zandvoort ook. Dan is Spa het langste circuit en je ziet erg weinig van andere stukken.
Om echt F1 te kijken waarschijnlijk de minst leuke.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

24 feb 2022 12:52

Spa is, naar mijn mening, 1 van de mooiste circuits maar daarnaast ook 1 van de mindere om te bezoeken. Ben er een aantal keren geweest met de F1.
Vorig jaar vijf dagen bij de F1 Oostenrijk geweest en dat is dan zo'n enorm verschil qua beleving. Alles dichtbij, alles goed bereikbaar, schoon en overzicht. Ook dit jaar weer voor dat circuit gekozen maar het is wel 1.200 km (heenreis) en dat is gewoon best een eindje.

Spa is weer erg fijn qua afstand en als je een heel weekend gaat (3/4 dagen) dan is de overall beleving belangrijker dan die tribuneplek.

Re: GP Spa-Francorchamps 2022

27 maart 2022 23:00

Als je met de auto gaat, vooral niet voor luik richting verviers/aken rijden, dat doet iedereen. rechtdoor dwars door luik richting bastogne/luxemburg, dan afslag 48 naar stavelot. Dat is iets langer, maar je nadert nu van het zuiden het circuit. Daar rijd bijna niemand, in 40 minuten vanaf maastricht.
Plaats een reactie