Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:21



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Toer plannen in 2023 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Toer plannen in 2023
Hoi forumleden,

Het mooie weer komt steeds dichterbij en aangezien ik afgelopen november mijn auto heb gekocht, kan ik niet wachten om er het maximale uit te halen :D
Nu lijkt het me erg leuk om mee te doen met rally's, toertochten en hopelijk met een groep naar het buitenland.

Via de Porsche24 app zag ik een toertocht in de Ardennen, maar ik vind 5000 euro voor een lang weekend wel een beetje veel, zeker voor een eerste keer.

Ik ben benieuwd welke toertochten/rally's jullie van plan zijn te rijden en welke organisaties raden jullie aan voor bijvoorbeeld een tocht naar het buitenland?


06 feb 2023 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Zat zelf al even te kijken naar de trips van tour amicale. Is Vlaams en ziet er goed uit. Ik vrees alleen dat ik dit jaar de tijd niet vrij ga kunnen maken…
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


07 feb 2023 8:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2 Coupé Irisblauw
Rotterdam
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Ik heb kort na aanschaf van mijn 993 vorig jaar de Roads app gedownload. Met een beetje testen deze winter (op de bank bij de kachel dan hè) bleek dat daar mooie ritten in staan, deels van gebruikers maar ook van Porsche zelf. Die app ga ik dit voorjaar eens uitproberen. Moet je je gezelschap wel zelf samenstellen ;) Wellicht hebben andere forumgebruikers praktijkervaring met de app?


07 feb 2023 8:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Toer plannen in 2023
5000 euro voor een lang weekend :shock:
Gewoon met een paar gelijkgestemden de Eiffel en het Zwarte Woud in. Lekker knallen op lege wegen. Misschien nog wel leuker dan de Alpen waar het altijd een stuk drukker is.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 feb 2023 10:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Toertochten zijn er genoeg - Porsche only - of met andere (sport) wagens.

Wil je een rally (touristique) rijden kijk dan eens hier
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 feb 2023 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Zoals CSV aangeeft:
Eifel (simpelweg rondom de Nurburgring, mocht je deze route voor de TomTom (app) willen hebben let me know),
Luxemburg (mooie wegen, wel opletten voor flitsers)
Zwarte woud, Baden-Württemberg en vergeet zeker de Vogezen niet!


07 feb 2023 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Een tocht voor mezelf plannen moet wel lukken. Ik ben wel bekend met Luxemburg en de Eiffel en ging afgelopen jaren een paar keer met mijn vorige auto op roadtrip naar Zuid-Frankrijk. Dat laatste ben ik deze zomer sowieso weer van plan :D.

Het lijkt me daarnaast vooral mooi om met anderen rond te rijden en mijn vrienden delen nog niet echt mijn Porsche passie (iets met kinderen krijgen enzo)


07 feb 2023 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Nine-6-four schreef:
....Eifel (simpelweg rondom de Nurburgring, mocht je deze route voor de TomTom (app) willen hebben let me know),


Ik houdt me wel aanbevolen voor mooie stuurroutes voor de tom tom app. (Gebruik de app wel maar heb nog nooit vooraf een route erin gezet)...

Maak zelf vaak gebruik van "touristische" route. (Heet nu volgens mij spannende route) in de tom tom.... Zo kom ik ook vaak terecht op erg leuke stuurwegen maar nadeel is dat de app ook elke bocht door t centrum van elke plaats toe gaat voegen en elk stukje parallel weg meeneemt :roll:

En wat betreft tourtochten etc zijn er ook veel goedkopere alternatieven. (Ik ben zelf actief geweest in 911events en de prijzen die ze daar hanteren zijn net kostendekkend voor de organisatie... )
Echter mijn ervaring is met een klein clubje soortgelijken gewoon knallen en genieten is vaak nog leuker dat de in perfectie georganiseerde ritten/rally's, maar dat is dan weer mijn mening :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


07 feb 2023 15:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Alex90 schreef:
Het lijkt me daarnaast vooral mooi om met anderen rond te rijden en mijn vrienden delen nog niet echt mijn Porsche passie (iets met kinderen krijgen enzo)


Plan een route, dag/weekend én post het hier :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 feb 2023 16:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Toer plannen in 2023
yohanv schreef:
Echter mijn ervaring is met een klein clubje soortgelijken gewoon knallen en genieten is vaak nog leuker dat de in perfectie georganiseerde ritten/rally's, maar dat is dan weer mijn mening :wink:

Precies! :drive: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


07 feb 2023 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Zelf goede ervaring met organisatie Fancy Car Tours en verder individueel met wat gelijkgestemden :drive: daarnaast organiseer ik http://bit.ly/3ILvgQd in de Betuwe mag hier niet als evenement aangemaakt worden want is niet Porsche only.
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


07 feb 2023 20:28
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Toer plannen in 2023
wel gemeld maar niet als evenement gepromoot....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 feb 2023 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Ik sta ook wel open voor een rit / uitstap met gelijkgezinde.
Kan ook wel route maken in gpx bestand , indien nodig.
We kunnen evt beginnen met een daguitstap ?


07 feb 2023 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Ik heb mij ingeschreven voor deze. Ook niet alleen Porsche maar wel vermeld in de Porsche24 app.
http://www.rallymasters.nl/voorjaars-rally.php


08 feb 2023 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Toer plannen in 2023
patje1970 schreef:
Ik sta ook wel open voor een rit / uitstap met gelijkgezinde.
Kan ook wel route maken in gpx bestand , indien nodig.
We kunnen evt beginnen met een daguitstap ?

Zeker leuk.

Ik doe ieder jaar deze, voor als je friesland wil ontdekken. Bijzonder hoe je iedere keer toch weer nieuwe wegen ontdekt ondanks dat je er al jaren woont.
https://www.lions-waddenrally.nl/


08 feb 2023 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Toer plannen in 2023
meganiek schreef:
Ik doe ieder jaar deze, voor als je friesland wil ontdekken. Bijzonder hoe je iedere keer toch weer nieuwe wegen ontdekt ondanks dat je er al jaren woont.
https://www.lions-waddenrally.nl/


Zo kom je nog eens ergens achter :mrgreen: ... Zal ook eens kijken of deze rit mogelijk is voor me. Bedankt voor de tip.

Zodra jedit soort ritjes gaat rijden (En helemaal als je ze zelf gaat uitzetten) dan kom je idd op stukjes terecht, zelfs vlak naast de deur, waar je het bestaan niet van wist. (Ik moet ook zeggen dat de TOM TOM APP, me ook via bijzondere wegen stuurt met spannende route)
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


09 feb 2023 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Leuk topic en sympathieke initiatieven. Veel beter dan die cashgrab 'supercar' events waar je op social media mee plat gegooid wordt.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


09 feb 2023 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Zeker veel leuke initiatieven! Ik heb me voor Tiel alvast ingeschreven en heb ook al een paar privéberichten gehad waar ik mee aan de slag kan :D

Het lijkt me ook leuk om zelf iets te organiseren, maar wil wel nog even afkijken bij hoe anderen dat doen ;-)


09 feb 2023 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Toer plannen in 2023
yohanv schreef:
meganiek schreef:
Ik doe ieder jaar deze, voor als je friesland wil ontdekken. Bijzonder hoe je iedere keer toch weer nieuwe wegen ontdekt ondanks dat je er al jaren woont.
https://www.lions-waddenrally.nl/


Zo kom je nog eens ergens achter :mrgreen: ... Zal ook eens kijken of deze rit mogelijk is voor me. Bedankt voor de tip.

Zodra je dit soort ritjes gaat rijden (En helemaal als je ze zelf gaat uitzetten) dan kom je idd op stukjes terecht, zelfs vlak naast de deur, waar je het bestaan niet van wist. (Ik moet ook zeggen dat de TOM TOM APP, me ook via bijzondere wegen stuurt met spannende route)


De Viamichelin app heeft ook een aangename feature: als ik na een route in de EIfel oid een deel alternatief wil terugrijden, geef ik de plaats in. Vervolgens bij opties kies ik discovery (ipv Michelin recommended). Dan zie je de betreffende streek van een andere kant :thumleft:


09 feb 2023 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Zit tussen twee banen en heb daardoor een zowaar een beetje tijd voor een vroeg toer ritje. Idee is om samen met een goede vriend en de 993 aankomende zaterdag t/m dinsdag een ritje te maken NL - Eifel - Luxemburg - Ardennen - NL. Mogelijk dat we 1 dag de auto willen laten staan en een rondje gaan (huur)fietsen. Heb inmiddels al wat losse intel gekregen mbt routes in de Eifel, en ben in afwachting van een Luxemburg routeboek.... Maar er zijn vast forumleden die dit rondje nagenoeg al gereden hebben (Nine-6-four?) en een route boek hebben en/of suggesties hebben mbt highlights (de wegen die je echt niet mag missen) en hotels. Zou mijn prep kunnen bespoedigen :) :cheers: :cheers: :cheers:


Nine-6-four schreef:
Zoals CSV aangeeft:
Eifel (simpelweg rondom de Nurburgring, mocht je deze route voor de TomTom (app) willen hebben let me know),
Luxemburg (mooie wegen, wel opletten voor flitsers)
Zwarte woud, Baden-Württemberg en vergeet zeker de Vogezen niet!


13 maart 2023 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Toer plannen in 2023
JorisWes schreef:
NL - Eifel - Luxemburg - Ardennen - NL.


Even een experiment, heb chatGPT ook gevraagd om een route (had wat tijd!). Komt chatGPT met een route die sense makes?
Verslaat de chatGPT machine het Porsche forum mens? Of missen er elementaire zaken?
Moet sowieso even goed met google maps kijken of er geen :flush: tussen zit, want dat is bij chatGPT toch vaak het geval.

Maar goed, hier kwam de chat mee:

Dag 1: Arnhem naar de Duitse Eifel via Simmerath, Hurtengewald, Heimbach, Kall, Schleiden, Bad Münstereifel en Schuld
Ochtend:
De A12 van Arnhem naar Oberhausen biedt een goede mix van snelweg en secundaire wegen met weinig verkeer.
De B260 van Limburg an der Lahn naar Diez is een kronkelende weg door de beboste heuvels van het Taunusgebergte.

Middag:
De B417 van Bad Schwalbach naar Wiesbaden biedt een mooie mix van bochten en uitzichten over de Rijnvallei.

Dag 2: Verken de Nürburgring en rijd door de Eifel
Ochtend:
De B54 van Koblenz naar Mayen is een kronkelende weg door het prachtige landschap van de Midden-Rijn.
De B258 van Mayen naar Adenau is een populaire route vanwege de vele bochten en haarspeldbochten.
De L10 van Adenau naar Nurburg biedt een prachtig uitzicht op het Nurburgring-circuit.

Middag:
De B257 van Daun naar Gerolstein is een kronkelende weg door het hart van de Vulkaneifel.
De B421 van Bitburg naar Luxemburg is een mooie route door het Luxemburgse platteland.

Dag 3: Rijd door Luxemburg naar de Ardennen
Ochtend:
De N7 van Luxemburg naar Troisvierges is een kronkelende weg die door het prachtige Ourdal slingert.
De N10 van Troisvierges naar Vianden biedt een fantastisch uitzicht op het middeleeuwse kasteel van Vianden.
De N62 van Vianden naar Gouvy is een kronkelende weg die door de beboste heuvels van de Ardennen slingert.

Middag:
De N89 van Houffalize naar La Roche-en-Ardenne is een mooie route door het hart van de Belgische Ardennen.
De N4 van Marche-en-Famenne naar Namen biedt een spectaculair uitzicht op de vallei van de Maas.

Dag 4: Verken de Ardennen en rijd terug naar Arnhem
Ochtend:
Vanuit La Roche-en-Ardenne neem je de N89 richting Manhay. Dit is een kronkelende en heuvelachtige weg door de bossen van de Ardennen.
Vanuit Manhay kun je de N30 volgen richting Aywaille. Dit is opnieuw een mooie route met veel bochten en heuvels.
Vanuit Aywaille kun je de N633 nemen richting Spa. Dit is een prachtige route die door het dal van de rivier de Amblève slingert.

Middag:
Vanuit Spa neem je de N62 richting Stavelot. Dit is een mooie weg die door het bosrijke gebied van de Ardennen loopt.
Vanuit Stavelot kun je de N68 nemen richting Malmedy. Dit is een korte maar mooie route met veel bochten en heuvels.
Vanuit Malmedy kun je de N633 nemen richting Durbuy. Dit is een prachtige weg die langs de rivier de Ourthe loopt en door het hart van de Belgische Ardennen slingert.
Vanuit Durbuy kun je de N983 nemen richting Barvaux-sur-Ourthe. Dit is een korte route die je door het pittoreske stadje Barvaux-sur-Ourthe leidt.
Vanuit Barvaux-sur-Ourthe kun je de N86 nemen richting Marche-en-Famenne. Dit is een mooie route door de glooiende heuvels van de Ardennen.
Vanuit Marche-en-Famenne kun je de E411 nemen richting Arlon. Dit is een snelle weg die je snel terug naar Nederland brengt.
Vanuit Arlon kun je de A15 nemen richting Arnhem. Dit is de snelste route terug naar huis.


Chat maakt zelfs links aan naar google maps!
Dag 1: https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... sp=sharing
Dag 2: https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... sp=sharing
Dag 3: https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... sp=sharing
Dag 4: https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... sp=sharing


13 maart 2023 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 cabriolet
Bericht Re: Toer plannen in 2023
!4 April dik een week met de Porsche naar Italia, we rijden via Bregenz Oostenrijk.
Slapen dan 1 nacht bij vrienden van ons in Hochst, de volgende dag naar Lazise Italië.
Gaan dan vanuit Lazise wat plaatsen bezoeken, Brescia, Milaan, Bologna, Modena.
Niks uitgestippeld, we zien wel hoe en wat, wel zin in, man, man.


13 maart 2023 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Ik heb hier nog een paar leuke routes die ik zelf gereden heb met een groep gelijkgezinden.
Regio:
Oost-Vlaanderen - Zwalmstreek - Vlaamse Ardennen - West-Vlaanderen - provincie Namen - provincie Luxemburg en noord Frankrijk - provincie Luik.
Formaat GPX.
Indien interesse PB.
Groet, Paul.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 maart 2023 18:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Toer plannen in 2023
Voor Luxembourg even bedenken welke plaatsen je wilt zien - dan navigatie op “geen snelwegen” zetten - en als het kan op “kronkelroute” ;)

Meestal doe ik dat zo - en zegt men: fantastische route :!: :D


13 maart 2023 18:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Toer plannen in 2023
@ JorisWes

leuk omdat zo te proberen, ik wilde die routes bekijken, maar die links naar die googlemaps werken niet voor mij. Voor jou wel?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 maart 2023 22:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.