Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:15



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
klein vergelijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
hengelo
Bericht klein vergelijk
hallo iedereen. ik zie dat zo'n beetje iedereen in de ban is van porsche meetings. ik ben zelf gister eens op pad geweest met mijn wagen en heb mijn broertje en zijn nieuwe(carrera 3.2) auto meegenomen. om eens een kleine vergelijking op papier te zetten. we zijn na Den-Haag gereden en na scheveningen via de binnenstad. Den-Haag heeft een aardig porsche gehalte. heb er 12 gezien waaronder een vette cayenne S, en de onze niet meegrekend.
eigenlijk is er niet echt een vergelijking moeglijk de auto's verschillen echt enorm vond ik.
9964S: 4WD, 3.6L, 320PK, en dik 1400 klio.
911 carrera: RWD, 3.2L, 231PK, en 1200 klio's.
om nog maar te zwijgen van alle electronica die mijn auto zoveel beter op de weg houd.
je kunt met allebei flink hard maar je voelt heel duidelijk dat de 4S veel beter op de weg ligt. als je goed hard gaat met de oude carrera dan voel je hem toch een zweven over de weg en door de bochten. de 4S voelt ook op hoge snelheid echt veel stabieler. niet dat we op maandag ochtend lekker hard konden rijden want het was best druk. heb wel in beide auto's 180 aan getikt. in de 4S zelfs iets sneller maar er was gewoon te veel verkeer om echt lekker door te gaan. moet wel zeggen dat het in de oude carrera sneller lijkt te gaan en vooral veeeeel harder klinkt. wat wel een ontzettend plus punt is. wow wat een geluid, dat zit er bij mij niet meer in met die waterkoeling. de rode carrera liet zich verrasend makkelijk door het centrum van Den-Haag loodsen. iets waar ik mijn eigen auto nooit moeite mee heb gehad want die heeft lekkere stuurbekrachtiging maar het zijn allebij best prima auto's voor dagelijks gebruik. het is trouwens wel hard werken als je een tijdje intensief aan het sturen bent in de carrera. geen stuurbekrachtiging en dus spierpijn. als je snel een rotonde neemt dan heb je het gevoel dat je de auto met heel je lijf die bocht om moet gooien. dat is in een 996 geen enkele moeite, die gooi je met het grootste gemak van bocht naar bocht. het remmen in zo'n ouder porsche geeft het gevoel dat je die wagen op z'n flinstones moet afremmen. maar is net als met het gassen en met het sturen als je je maar flink inzet dan gaat het allemaal best snel. het kopelen viel me trouwens heel erg mee ik had gehoord van mijn opa(de vorige eigenaar van de rode carrera) en andere eigenaren dat het vrij zwaar zou gaan dus ik had me daar ook op ingesteld maar dat gaat vrij soepel. het snelle schakelen gaat moeilijker dan met de snelle bak in mijn auto maar ook dat had ik wel verwacht. al met al wel een snelle porsche en een sterke ook maar geen partij meer voor een hededaagse 911. wel is het stukken echter vind ik zelf. me broertje zou voor de foto's zorgen en natuulk al halverwege als je wat plaatjes wil schieten zegt ie doodleuk, ohja waar ook :oops: helemaal vergeten. GRRR :evil: goed dan geen foto's, broodje dan maar? euhmmz :oops: ook vergeten. je zou hem toch wat :twisted: . geen foto's gemaakt en weinig gegeten. maar wel ontzettend genoten van al het porsche geweld. het zijn allebij rasechte scheurijzers. de mijne wat luxer en comfortabeler(en een stukje sneller) en die van me broertje wat ruiger en rauwer, voelt minstens zo snel en klinkt onzetted gaaf die luchtgekoelde boxer. volgens somigen daarom ook meer porsche. mijn volgende auto word hoe dan ook weer een porsche en zeker eentje met een luchtgekoelde motor. wat mijn broertje betreft. die was niet weg te slaan achter het stuur van de 4S. hij had eidenlijk eens geen spierpijn van hard rijden. :wink: .

groeten
rick


09 maart 2004 11:18
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: klein vergelijk
flat power schreef:
mijn volgende auto word hoe dan ook weer een porsche en zeker eentje met een luchtgekoelde motor.



Rick,

Beetje tegenstrijdig verhaal met bovenstaande zin erin, Porsche zal nooit meer terug (zeg nooit nooit) vallen op de bere luchtkoeler dus hoe dan ook de 996 eruit en minimaal een 993 erin, ga je in leeftijd minimaal een jaartje of 6 terug in auto.

Verder viel het mij op dat je zo lekker gereden heb in Den Haag :?:

Vreemd ben je vast en zeker niet in de Binnenstad geweest, want dan piep je wel anders als die Magaule met die sjonnie looks de dwarszitten in het verkeer, en geloof me ik ken die stad op mijn duimpje.

Vandaag ook nog zakelijk naar Scheveningen gemoeten met de 996 4s, en das geen pretje over de Vaillantlaan-Loosduinseweg-Scheveningseweg
Laan van Meerdervoort en noem ze maar op de :twisted: straten, alwaar zelfs in een 996 mijn vullingen eruit rammelen, snappie nu waarom er zo'n hoog Porsche gehalte is achter duh duineh (nogal veel tandarsten im en export :lol: :lol: hier).

Verder is een 996 in geen opzicht met de spartaan uit de jaren 80 te vergelijken en ook daar heb ik ervaring mee, maar ook de Carrera 3,2 is een moord auto met een fabelachtig rijgedrag en een super feel good factor.

Over lekkere rijstukjes gesproken, mail Pascal is die heeft een leuk bolletje pijltje ritje wat op maat is gesneden voor iedere Porsche (mits je van genieten houd en niet van patsen en showen op de boulevard van Scheveningen)


John

diejeniethebzienrijdenindehaeg :wink:


09 maart 2004 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Vreemd dat je opa je nooit eerder in de Carrera heeft laten rijden :?:
Wel leuk verhaal :lol:


09 maart 2004 14:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: klein vergelijk
flat power schreef:
om nog maar te zwijgen van alle electronica die mijn auto zoveel beter op de weg houd. je kunt met allebei flink hard maar je voelt heel duidelijk dat de 4S veel beter op de weg ligt. als je goed hard gaat met de oude carrera dan voel je hem toch een zweven over de weg en door de bochten. de 4S voelt ook op hoge snelheid echt veel stabieler


Inderdaad ..... zet die (PSM) maar eens uit :shock: .
Deze week nog maar eens naar de Top Gear special "Clarkson's top 100 cars" gekeken. Op nummer 2 ( :!: )de 996 turbo: :drive: track met PSM :lol: ..... zonder PSM ..... :shock:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 maart 2004 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
hengelo
Bericht Re: klein vergelijk
John4S schreef:
flat power schreef:
mijn volgende auto word hoe dan ook weer een porsche en zeker eentje met een luchtgekoelde motor.



Rick,

Beetje tegenstrijdig verhaal met bovenstaande zin erin, Porsche zal nooit meer terug (zeg nooit nooit) vallen op de bere luchtkoeler dus hoe dan ook de 996 eruit en minimaal een 993 erin, ga je in leeftijd minimaal een jaartje of 6 terug in auto.

Verder viel het mij op dat je zo lekker gereden heb in Den Haag :?:

Vreemd ben je vast en zeker niet in de Binnenstad geweest, want dan piep je wel anders als die Magaule met die sjonnie looks de dwarszitten in het verkeer, en geloof me ik ken die stad op mijn duimpje.

Vandaag ook nog zakelijk naar Scheveningen gemoeten met de 996 4s, en das geen pretje over de Vaillantlaan-Loosduinseweg-Scheveningseweg
Laan van Meerdervoort en noem ze maar op de :twisted: straten, alwaar zelfs in een 996 mijn vullingen eruit rammelen, snappie nu waarom er zo'n hoog Porsche gehalte is achter duh duineh (nogal veel tandarsten im en export :lol: :lol: hier).

Verder is een 996 in geen opzicht met de spartaan uit de jaren 80 te vergelijken en ook daar heb ik ervaring mee, maar ook de Carrera 3,2 is een moord auto met een fabelachtig rijgedrag en een super feel good factor.

Over lekkere rijstukjes gesproken, mail Pascal is die heeft een leuk bolletje pijltje ritje wat op maat is gesneden voor iedere Porsche (mits je van genieten houd en niet van patsen en showen op de boulevard van Scheveningen)


John

diejeniethebzienrijdenindehaeg :wink:


ja weet dat ik dan een jaartje of wat terug moet. maar een 993turbo is best vergelijkbaar denk ik. of mischien wel een echte oude. maar dan als tweede auto. maar zover ben ik nog lang niet. heb nog een paar jaar te gaan met de elfer.

het was niet echt rustig in Den haag en lekker rijden is wat anders maar het viel me op dat allebij de wagens en dus ook de oude carrera erg goed voor in de stad bruikbaar waren dus dat was lekker. verder geen last gehad van magaule sjonnies haha.

de wegen waren trouwens idd niet te vergelijken met een lakenstarkke autobahn maar was lekker aso scheuren. en eerlijk is eerlijk daar zijn porsche's uitsekend tot in staat. en zo voel je ook eens wat die 4WD doet. en wat RWD doet :D dat was nog veel spannender.

rick


09 maart 2004 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
hengelo
Bericht 
RS-R schreef:
Vreemd dat je opa je nooit eerder in de Carrera heeft laten rijden :?:
Wel leuk verhaal :lol:


mijn opa heeft me toen ik net het rijbewijs had een weekje laten rijden in een carrera S2.2. een van de eersten. toen wou ik ook nooit meer anders. dat was de enige porsche die hij hier in de buurt had. er staan er nog een paar opgelagen. waaronder die carrera die nu van me broertje is. hij heeft er meerdere gehad en allemaal weer verkocht op een paar na.

rick


09 maart 2004 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Ik zit te springen om na het weekend eens een rood lichtje te trekken met een 996 ... :mrgreen:

Heb er geen idee van of ik in de buurt kom ... of hopeloos achterop blijf ... of hem stilletjes wegrij ... :mrgreen: :mrgreen:

Mijn C4 slijkverhaaltje was een geweldig gevoel ... dit zou nog sterker zijn ... :D :D :D

Wat denken jullie ... pak ik een 996 of niet :?: :?:

Nee John ... jouwe nie ... das nie eerlijk ... daar hebbe ze al aan zitte "prutse" :wink: :D :wink:

IEts voor de volgende Forumbijeenkomst ... baantjes trekken ...

:wink:


10 maart 2004 7:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
IEts voor de volgende Forumbijeenkomst ... baantjes trekken ...

:wink:


..... en dan nèt niet lang genoeg voor een turbo :mrgreen: :lol: :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 maart 2004 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zeker weten van wel,
op topsnelheid "leider"nicht.


10 maart 2004 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
hengelo
Bericht Re: klein vergelijk
John4S schreef:
(mits je van genieten houd en niet van patsen en showen op de boulevard van Scheveningen)


John

diejeniethebzienrijdenindehaeg :wink:


ik hou idd meer van genieten dan van patsen. met dat laatste wek je volgens mij alleen afgunst op want een mooie auto word volgens mij alleen nog gewardeerd door eigenaars en liefhebbers. de rest ziet de auto liever totallloss of met een wielklem. :? maar ik zal eens mailen.
BTW wat heb je aan jou auto laten doen, ik las dat er aan ''geprutst'' was? X51 kit?

rick


10 maart 2004 18:04
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: klein vergelijk
flat power schreef:
BTW wat heb je aan jou auto laten doen, ik las dat er aan ''geprutst'' was? X51 kit?

rick



http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=653&highlight=


11 maart 2004 10:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.