Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 18:23

Cazzo Super Veloce schreef:@ Olaf; 100% elektrisch, lokaal geproduceerd, daar gaat de hele wereld naar toe..


Noorwegen haalt stoom uit Duitsland ~ waar het opgewekt wordt door bruinkool gestookte (of Noors-gas-gestookte) energie centrales ….

Vooral in de winter, als de hydrocentrales bevroren zijn :popcorn:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 19:31

mark996 schreef:Ehm, dat is toch juist wat Tesla via live Google Maps doet? Uitrekenen waar je het beste kunt laden, hoe lang je moet laden en waar je langs moet rijden om het snelste op de bestemming te komen zonder files, allemaal real live, dus ook tijdens de rit wordt dit steeds bekeken.

Precies. Die route kan dus totaal afwijken van de route die je normaal gesproken met een ICE zou rijden. :wink:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 19:40

Cazzo Super Veloce schreef:Er gaat een wereld voor je open, toch Franz? :)

Absoluut, dat er na al deze verhalen bij mij nooit een Tesla gaat komen. :lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 19:55

Het staat je uiteraard vrij jezelf tekort te doen.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 19:58

Franz schreef:
mark996 schreef:Ehm, dat is toch juist wat Tesla via live Google Maps doet? Uitrekenen waar je het beste kunt laden, hoe lang je moet laden en waar je langs moet rijden om het snelste op de bestemming te komen zonder files, allemaal real live, dus ook tijdens de rit wordt dit steeds bekeken.

Precies. Die route kan dus totaal afwijken van de route die je normaal gesproken met een ICE zou rijden. :wink:

Nee hoor de lader liggen langs alle snelwegen in D en NL etc.
De enige omweg is naar de parkeerplaats vd vd Valk.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 19:59

Olaf schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:@ Olaf; 100% elektrisch, lokaal geproduceerd, daar gaat de hele wereld naar toe..


Noorwegen haalt stoom uit Duitsland ~ waar het opgewekt wordt door bruinkool gestookte (of Noors-gas-gestookte) energie centrales ….

Vooral in de winter, als de hydrocentrales bevroren zijn :popcorn:

Daar hebben ze kerncentrales voor uitgevonden.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 20:50

Franz schreef:
mark996 schreef:Ehm, dat is toch juist wat Tesla via live Google Maps doet? Uitrekenen waar je het beste kunt laden, hoe lang je moet laden en waar je langs moet rijden om het snelste op de bestemming te komen zonder files, allemaal real live, dus ook tijdens de rit wordt dit steeds bekeken.

Precies. Die route kan dus totaal afwijken van de route die je normaal gesproken met een ICE zou rijden. :wink:


Want met een ice rijd je liever een route die langer duurt (aangezien de laders gewoon net als tankstations langs of net naast de snelweg staan..)? Ik zal het wel niet begrijpen..

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 23:12

5 maanden geleden met een EV naar Mannheim gereden. Drie laadpunten waren kapot. Bij één laadpunt hadden ze zelfs een stuk metaal in de stekker gestoken. Uiteindelijk in Frechen bij een laadstation kunnen laden met nog 15km range. Zo goed is het in Duitsland dus nog niet geregeld. Mijn broer heeft vorig jaar de rit naar Tsjechië gemaakt in zijn tesla voor een wintersport vakantie en moest om de 260 kilometer z'n M3 aan de laadpaal hangen. Veel minder dan de opgegeven range die Tesla opgaf bij lagere temperaturen. Voor de rest is hij er tevreden over maar het is ook geen autoliefhebber. :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

09 feb 2023 23:23

Deel die ervaring absoluut niet.
Regelmatig in Dld onderweg. Nog nooit een probleem gehad.

Jij pech, of ik geluk: ik weet het niet.
Maar ik heb CH-nl vv al een keer of 6 gedaan en daarnaast ook een aantal keren Frankfurt, Munich - geen probleem.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

10 feb 2023 9:31

WALKAROUND: BYD HAN, EEN BUDGET TESLA MODEL S :?:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

10 feb 2023 9:45

Dat is wel een nadeel van de overgang naar EVs, al die Chinese meuk die op de markt komt. Genoeg NLers die alleen naar het prijskaartje kijken helaas.
Edit;
Enige voordeel; als alle BMW-rijders overschakelen naar BYD gaat het straatbeeld er met grote stappen op vooruit ;)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

10 feb 2023 12:09

Enguess schreef:Deel die ervaring absoluut niet.
Regelmatig in Dld onderweg. Nog nooit een probleem gehad.

Jij pech, of ik geluk: ik weet het niet.
Maar ik heb CH-nl vv al een keer of 6 gedaan en daarnaast ook een aantal keren Frankfurt, Munich - geen probleem.

Laat gaan Enguess; het dino-brein van Fossiele Franzie is gewoon nog niet klaar voor de transitie. :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 0:20

Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen inderdaad 8)

Vandaag op de terugweg in Duitsland best veel Audi Etron GT's en Taycan's zien rijden maar relatief weinig tesla model S. En die paar S'jes die je zag rijden hadden een Nederlands kenteken. De Eton GT blijft toch wel mijn favoriet, mocht het uit zover moeten komen. De Y was wel weer goed vertegenwoordigd maar wat een gedrocht om te zien zeg. Dat moeten wel mensen zijn die van een Multipla of Scenic afkomen toch?
Maar bij Ludwigshafen kwam er ineens een dikke RS6 voorbij blazen. Dan ben je al die EV's weer vergeten. 8)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 10:31

Franz schreef:Maar bij Ludwigshafen kwam er ineens een dikke RS6 voorbij blazen. Dan ben je al die EV's weer vergeten. 8)


:D

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 11:09

Is ook gewoon lekker, een RS6 :cool:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 12:16

Zeker. Zal waarschijnlijk wel het laatste model zijn met zo’n V8. Ze hebben het al over een plug-in of MHEV model.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 12:37

V8 dromen… kom ik toch bij een Alpina B5 4.4 V8 biturbo uit… in donkergroen of -blauw, zonder die achterlijke striping maar mèt die mooie Alpinavelgen….

Das war einmal.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 13:34

De nieuwe B5GT Touring in het groen…

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 14:43

Enguess schreef:V8 dromen… kom ik toch bij een Alpina B5 4.4 V8 biturbo uit… in donkergroen of -blauw, zonder die achterlijke striping maar mèt die mooie Alpinavelgen….
Das war einmal.

zoiets?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 19:19

Cazzo Super Veloce schreef:De nieuwe B5GT Touring in het groen…


En altijd met striping bestellen. Anders telt het niet.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 21:23

Targa Floriaan schreef:
Enguess schreef:V8 dromen… kom ik toch bij een Alpina B5 4.4 V8 biturbo uit… in donkergroen of -blauw, zonder die achterlijke striping maar mèt die mooie Alpinavelgen….
Das war einmal.

zoiets?


Meer dit: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar ... k=kPVxpzTH

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

12 feb 2023 21:24

giulia schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:De nieuwe B5GT Touring in het groen…


En altijd met striping bestellen. Anders telt het niet.

Dan telt het maar niet… understated is nog altijd mijn persoonlijke voorkeur, had mijn M550i ook zonder badges en stuff

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

13 feb 2023 8:53

Kijk, het voelt toch wel weer vertrouwd om het te hebben over dikke ICE’s :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

13 feb 2023 14:36

Tja, het valt ook niet mee. Vanochtend parkeerde ik de Taycan bij de skilift en werd door een random zwitser aangesproken… “wat voor bereik heeft ‘ie nou”? Gewoon, zomaar, zonder inleiding of aanleiding… dus ik zeg, naar waarheid, “400km in de zomer en 350 in de winter” - en dat werd beantwoord met een sceptische blik :lol: :lol:

Voor hem nog maar even geen EV.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

13 feb 2023 19:00

:D

Maar een beetje 911 doet hetzelfde toch?
Plaats een reactie