Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 feb 2024 17:16

Voor angsthazen.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 feb 2024 18:14

Ah, stom van mij…je kunt het natuurlijk ook lekker bagataliseren. Maar het is fijn dat jij geen hulpbehoevende (schoon)ouders, sportende kinderen en klantenafspraken na werktijd hebt.
Ik vind het in ieder geval een prettig gevoel een auto tot mijn beschikking te hebben staan, met volle tank.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 feb 2024 21:02

Je rijdt een EV normaal gesproken tussen 20-85% SOC. Dus als je hem “leeg” thuis aan de paal hangt, dan heb je altijd nog wat range over. In mijn geval zo’n 60-80 km, bij Tesla’s zal dat meer zijn. In een urgent “noodgeval” kan je dus best nog uitrukken.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 feb 2024 23:13

Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

27 feb 2024 23:44

Geheel wederzijds!
En dan nog met de toevoeging.
EV's zijn te zwaar.
EV's zijn te duur.
EV's zijn te snel, de meeste kunnen daar niet mee om gaan, icm met het veel hogere gewicht.( straks hoge wegenbelasting).
Dus dat......

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 0:16

Nou idd die ene keer in de 10 jaar dat:
-Je batterij echt helemaal leeg is
-je geen tweede auto tot je beschikking hebt
-je supersnel naar je schoonmoeder moet
-onderweg 5 minuten laden voor 100km veel te lang is

is genoeg reden om geen EV te gaan rijden :lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 9:14

Eigenlijk zouden jullie allemaal de EV pioniers elke dag moeten bedanken voor onze inzet. Omdat wij de nadelen van een zich nog ontwikkelende infrastructuur elke dag trotseren helpen we de vooruitgang, zodat jullie rustig met een volgetankte auto voor de deur kunnen afwachten tot alles perfect is en dan risico- en pijnloos de overstap kunnen maken :cheers:

Graag gedaan mannen (en vrouwen). :thumleft:

Misschien een apart draadje “ode aan de EV pioniers” waar julliie, de fossiele forumvrienden, elke dag een buiging kunnen maken voor ons, die zich elke dag weer tomeloos inzetten voor jullie automobiele toekomst :mrgreen:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 9:29

Targa Floriaan schreef:Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.

Ik heb ook altijd zo gedacht. Heb je het al een keer een echte kans gegeven om in een EV te rijden? Het zijn niet allemaal rijdende iPads. Ik heb zelf ook niet veel met het ontwerp van een Tesla, maar kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hier wel op aanslaan. Er zijn alleen nog zoveel meer smaken die hetzelfde 'interieurgevoel' maar een volstrekt andere rijbeleving geven. BMW i4, Audi, VW id series.

Nadat ik zelf toch overstag ben gegaan voor een uitgebreide proefrit met de Taycan was ik voor in ieder geval de zakelijke kilometers wel heel snel verkocht kan ik je zeggen. Dit terwijl ik altijd als hardste heb geroepen: 'mij zal je nooit in een batterij op wielen zien'. Dit schrijvende realiseer ik mij ook dat ik wel in een hele luxe positie zit omdat ik voor de momenten dat ik een andere emotie wil beleven de 992 kan pakken. Die prikkel is er en zal er zeker ook blijven.

Ben gewoon even nieuwsgierig of je er al eens serieus in gereden hebt.

En even voor de duidelijkheid, dit is op geen enkele manier een aanval of een poging om bijdehand te doen. Iedereen zijn mening en die wil ik ook graag respecteren.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 9:45

Enguess schreef:Eigenlijk zouden jullie allemaal de EV pioniers elke dag moeten bedanken voor onze inzet. Omdat wij...



Haha, wij zijn geen EV pioniers hoor. Jij hebt een mooie dikke bak met voldoende range. De EV pioniers waren mensen die 15 jaar geleden met een Zoe met 100km range ook naar Frankrijk op vakantie gingen. Dan had je een uitdaging.

De techniek heeft al een hele slag gemaakt. De laad infrastructuur heeft nog een lange weg te gaan. Ook veel cowboys nog qua aanbieders, onduidelijke/woekerprijzen hier en daar. Maar dat moet allemaal groeien.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 10:24

Targa Floriaan schreef:Ik snap best wat Franz bedoelt. Het kan 90% van de tijd nog zo goed werken, maar de onzekerheid dat die 10% zich voordoet op een moment dat t niet uitkomt, weerhoudt mij er vooralsnog van om EV te gaan rijden. De berichten over overbelasting van t stroomnet stemmen ook niet gerust. Tel daar de grotere milieubelasting bij de productie van EV's bij op (zie recent onderzoek in AMuS) en vermenigvuldig die met mijn weerzin tegen rijdende, geluidloze ipads en je begrijpt waarom ik er nog niet aan wil.


Die grote(re) milieu belasting is gemiddeld binnen 35,000 km te niet gedaan tov een ICE. En ik dacht dat de gemiddelde NL auto iets van 1,5 ton rijd......... dus dan is het denk ik een kwart. Er zijn ook al EV's die nagenoeg hetzelfde wegen als een ICE variant, laden doe ik (nee geen Tesla) thuis in de daluren want dan is het goedkoop maar zorg ook dat het overschot aan energie opgeslagen wordt zodat het net minder belast wordt. En ja het zijn rijdende ipads maar man o man wat rijd dat lekker, power, comfort, rust. Als ik herrie wil pak ik mijn P, maar daar ga ik echt niet (meer) de afstanden mee rijden die ik met de EV doe.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 10:44

Heeft iemand al genoemd dat de wegligging van een Tesla Model 3 beter is dan de gemiddelde, pak 'm beet, BMW 3-serie? :D

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 14:04

@ArnoM en Surfroy:
Laat ik vooropstellen: TF lijdt t meest door het lijden dat hij vreest.
Nee, ik heb nog nooit in een EV gereden, en hoogstens een klein stukje meegereden. Dus ik weet niet uit ervaring wat ik mis.
Mijn iPad aversie richt zich op alle auto's, en geldt dus voor (bijna) alle nieuwe auto's, niet alleen EV's. Maar Tesla spant daarin wel de kroon. Geen knoppen, alleen touchscreen, een nachtmerrie (voor mij).
Voor mij zit t onpraktische in mijn gebruik. Kom regelmatig op locaties waar ik niet zou kunnen laden (of alleen met kunstgrepen), en daar zit ik niet op te wachten.
En ik ben niet overtuigd van de voordelen voor t milieu.
De verminderde (of, eerlijker: de verplaatste) uitstoot vormt maar een deel van de footprint van een EV. En productie van batterijen, en niet te vergeten aanleg van de hele infrastructuur (laadpalen, elektriciteitskabels, energieopwekking) zijn een enorme aanslag op grondstoffen en milieu. Lekker onzichtbaar in China en Afrika. Ja, olie is ook niet schoon, en eindig, maar als er zou worden ingezet op een vervanger daarvoor (e-fuels), zou dat m.i. veel efficiënter zijn. Aanpassen van bestaande tankstations ipv miljoenen km's koperen kabels onder de grond. Er is nu al een tekort aan koper, en dan is nog maar 5% van de NL auto's een EV. Hoeveel is er wel niet nodig om de hele wereld te voorzien van EV's en infrastructuur? Is er vooraf wel berekend/ingeschat of er überhaupt genoeg grondstoffen zijn voor accus en infra?
Dat zijn zo mijn overwegingen bij de keuze voor (g)een EV.
Het zijn ongetwijfeld vast prachtige stukjes techniek, en ik snap best dat ook Porsche liefhebbers er voor kiezen (om welke reden dan ook). Maar ik dus niet, zolang t kan.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 15:39

Binnenkort maar eens een roadster bestellen met raketmotoren graag. :mrgreen:

< 1 sec naar de 100 lijkt me wel wat. Heb je dan ook zo'n fighterjet G pak nodig?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -100-km-h/

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 17:06

Pacoloco schreef:Binnenkort maar eens een roadster bestellen met raketmotoren graag. :mrgreen:

< 1 sec naar de 100 lijkt me wel wat. Heb je dan ook zo'n fighterjet G pak nodig?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -100-km-h/



https://www.tesla.com/nl_NL/roadster/reserve#payment

Doe dan

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 17:09

Ja, ik zag het. :shock:

Ik las ook ergens dat ze nieuw dik over de 200k gaan.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 18:25

Targa Floriaan schreef:@ArnoM en Surfroy:
Laat ik vooropstellen: TF lijdt t meest door het lijden dat hij vreest.
Nee, ik heb nog nooit in een EV gereden, en hoogstens een klein stukje meegereden. Dus ik weet niet uit ervaring wat ik mis.
Mijn iPad aversie richt zich op alle auto's, en geldt dus voor (bijna) alle nieuwe auto's, niet alleen EV's. Maar Tesla spant daarin wel de kroon. Geen knoppen, alleen touchscreen, een nachtmerrie (voor mij).
Voor mij zit t onpraktische in mijn gebruik. Kom regelmatig op locaties waar ik niet zou kunnen laden (of alleen met kunstgrepen), en daar zit ik niet op te wachten.
En ik ben niet overtuigd van de voordelen voor t milieu.
De verminderde (of, eerlijker: de verplaatste) uitstoot vormt maar een deel van de footprint van een EV. En productie van batterijen, en niet te vergeten aanleg van de hele infrastructuur (laadpalen, elektriciteitskabels, energieopwekking) zijn een enorme aanslag op grondstoffen en milieu. Lekker onzichtbaar in China en Afrika. Ja, olie is ook niet schoon, en eindig, maar als er zou worden ingezet op een vervanger daarvoor (e-fuels), zou dat m.i. veel efficiënter zijn. Aanpassen van bestaande tankstations ipv miljoenen km's koperen kabels onder de grond. Er is nu al een tekort aan koper, en dan is nog maar 5% van de NL auto's een EV. Hoeveel is er wel niet nodig om de hele wereld te voorzien van EV's en infrastructuur? Is er vooraf wel berekend/ingeschat of er überhaupt genoeg grondstoffen zijn voor accus en infra?
Dat zijn zo mijn overwegingen bij de keuze voor (g)een EV.
Het zijn ongetwijfeld vast prachtige stukjes techniek, en ik snap best dat ook Porsche liefhebbers er voor kiezen (om welke reden dan ook). Maar ik dus niet, zolang t kan.


Duidelijk en prima toch. Ik blijf het gewoon lastig vinden dat het bijna niet te doen is om betrouwbare informatie te krijgen. Ik zou weleens willen zien hoe de totale millieufootprint van een EV zich verhoudt tot die van een auto met verbrandingsmotor. Dit vanaf de productie van ieder onderdeel tot en met het moment dat de auto gerecycled is. Daarbij zouden naar mijn mening dan ook alle kosten van het produceren en vervoeren van de brandstoffen (lees: ook elektrichteit) en het verbruik van water bij de productie meegenomen moeten worden. Ook het onderhoud en vernieuwen van pompinstallaties bj pompstations en dergelijke. Bijna niet te doen vrees ik en wat ik er tot nu toe van heb gelezen blijkt dan altijd weer beinvloed te worden door de vraag wie de opdrachtgever is van het betreffende onderzoek. Voor mij is het op dit moment zo dat ik zelf alle stroom opwek die nodig is om twee auto's te laten rijden en ben ik er voorzichtig van overtuigd dat ik een hele kleine bijdrage lever aan een groot probleem dat zich ontvouwt (ook over dat laatste kunnen uitgebreide discussies gevoerd worden: ik weet het). Komt bij dat het gewoon heel lekker rijdt. Op naar de nieuwe Macan Turbo EV.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 19:13

Tesla Roadster, ambitieuze cijfers :!:

Drive
Acceleratie 0-100 km/u
2,1 s

Acceleratie 1/4 mijl
8,8 s

Topsnelheid
Boven de 400 km/u

Koppel
10.000 Nm

Actieradius
1.000 kilometer

Zitplaatsen
4

Drive
All-Wheel Drive

Basisreservering
€ 43.000
------

Staat echter nergens bij wat hij gaat kosten en wanneer hij geleverd wordt. Maar je moet wel nu 43K aftikken (binnen 10 dagen) voor de reservering begrijp ik .....

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 19:25

Cazzo Super Veloce schreef:Nou idd die ene keer in de 10 jaar dat:

Jij sluit ook nergens een verzekering voor af natuurlijk.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 21:31

Alleen mijn Porsche en Giulia zijn casco verzekerd. De rest WA (BMW/Spitfire/Mini/Speed Triple) Ik houd van een gokje 8)
Verzekeren is vrijwel altijd weggegooid geld. Sorry Enguess :lol:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 23:11

Hee!
Maar: je hebt gelijk :wink:

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 feb 2024 23:25

Cazzo Super Veloce schreef:Alleen mijn Porsche en Giulia zijn casco verzekerd. De rest WA (BMW/Spitfire/Mini/Speed Triple) Ik houd van een gokje 8)
Verzekeren is vrijwel altijd weggegooid geld. Sorry Enguess :lol:

Geen Tesla in het wagenpark?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

29 feb 2024 9:13

@Wimpie: Da’s best opmerkelijk voor iemand die van een gokje houdt :D

Maar ontopic: Zou het blijven bij deze maatregel of gaan we in de toekomst meer van dit soort laad-obstakels krijgen?

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

29 feb 2024 10:25

Als ik echt van gokken hield kocht ik wel een TSFI-tje :lol:
@Wimpie; Tesla al anderhalf jaar geleden verkocht omdat ik bijna geen zakelijke kms meer rijd.
Net voor de grote prijsverlagingen van Tesla, dus bijna geen afschrijving.
Dat was een goed gokje 8)

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

29 feb 2024 22:48

Je hebt groot gelijk…ICE’s zijn véél leuker! ;-) Vooral het wat oudere spul.

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

03 maart 2024 20:01

Franz schreef:@Wimpie: Da’s best opmerkelijk voor iemand die van een gokje houdt :D

Maar ontopic: Zou het blijven bij deze maatregel of gaan we in de toekomst meer van dit soort laad-obstakels krijgen?


Ze gaan het laden vast onmogelijk maken zodat iedereen weer op benzine moet gaan rijden :popcorn:
Plaats een reactie