Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 11:08

In mijn passé 530D high executive touring x-drive was ik vanuit Zwitserland in 8 uur en drie kwartier weer thuis van de wintersport , inclusief pauze en dat met slechts 1 keer tanken omdat de actieradius bij zo'n rit > 900km is.
De mijne heeft de duurste stoelen en de zit is perfect. Als je met 5 personen inclusief bagage onderweg bent is het een zeer fijne reis auto.
Ik heb heus interesse in EV's maar momenteel is voor dit soort ritten mijn BMW superieur.
De bezitter van de Model X die ik in het bergdorpje tegen kwam ging de vakantierit volgend jaar anders regelen omdat hij uren vertraging had gehad.

Voor dagelijks gebruik zou een EV in mijn situatie prima voldoen en de prestaties zijn op sportwagen niveau, dat dan weer wel.

Van onderstaand verhaal werd ik trouwens niet heel vrolijk. Het zal je maar overkomen....

https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket-35-000-euro-staat-dit-alle-tesla-rijders-te-wachten~a2c3548b/

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 11:21

8 jaar garantie op de accu. Dan is de mijne allang weg.
Bovendien zijn de accus van nu blijkbaar een stuk beter dan de eerste die in de Roadster geleverd zijn.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 11:28

Voor nieuwe auto's geen probleem natuurlijk. Maar als mensen bang worden om zo'n ding straks gebruikt te kopen, kan dit wel gevolgen hebben voor de restwaarde. Die is voorlopig nog heel goed bij Tesla's. De huidige 3's hebben accu's die 500k miles, 800K km's mee moeten gaan. De volgende generatie wordt ontworpen voor 1M mile.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 11:31

@Cazzo :Ja maar ik zit in de zorg en daar is het hard voor weinig :wink:
Ik koop graag een auto van een jaar of vijf oud omdat deze dan twee derde van zijn afschrijving heeft gehad.
Voor mij is het interessant om te weten hoe lang zo'n EV meegaat.
Ik schaf er pas over een jaar of 5-10 eentje aan en dan weten we meer.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 12:33

voor dit soort ritten mijn BMW superieur


Helemaal mee eens. :thumleft:
:arrow: voor 95% van de Nederlanders in 95% van de gevallen is een ev prima maar op dit gebied kan de EV nog niet tippen aan de ICE.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de driftmodus. Mijn ''goedkope'' model 3 laat niet veel toe met driften. Voor mij ms maar goed ook. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 22:22

Hou er maar rekening mee dat de ICE voorlopig nog gewoon rondrijdt. In de Haarlemmermeer, waar ik woon, is simpelweg geen ruimte meer op het elektriciteitsnet voor uitbreidingen voor de tuinbouw en datacenters. Laat staan dus voor het opladen van duizenden EV's.
PS: Zal ik de kist Barolo's maar zelf gaan opdrinken? Er heeft zich nog niemand gemeld die zijn of haar EV subsidie heeft ingeleverd.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 22:25

Wie heeft dit topic weer gereanimeerd?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

11 maart 2020 22:48

https://topgear.nl/autonieuws/sportuitl ... as-miltek/ :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 10:22

MarkS schreef:Wie heeft dit topic weer gereanimeerd?

Beste Mark,
Ik wil je heel erg bedanken voor jouw tomeloze inzet om dit topic te maken tot wat het nu is; een grandioos succes.
Zonder jouw talloze posts, iedere pagina weer, was dit topic nooit geworden tot wat het nu is; verreweg het meest enerverende en levendige topic van het PF.
Nogmaals Mark, bedankt en keep up the good work :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 12:33

Geen dank! :thumleft:

Deze al gezien? Of is dit te veel on topic.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 16:59

Nee nog niet gezien, bedankt :thumleft:
Niet dat ik ooit met de M3 het circuit op zal gaan denk ik...

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 18:04

Collega van me had zich hier al op zitten verheugen. Dus ik vroeg me al af of Elon deze optie echt volledig zou implementeren. Daar lijkt het wel op met die opmerking dat je weliswaar volledig FWD en volledig RWD kunt instellen net als traction control, maar dat “volledig” hier wel met een “vangnet” is dat door Tesla is ingeprogrameerd. Wel indrukwekkend dat je vervolgens het karakter van de wagen tijdens het rijden zo kunt aanpassen.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 18:08

En ook Harry (Metcalfe) is enthousiast ...



Ik laat het even qua “inhoudelijke” bijdrage hierbij. Heb wel het goede voorbeeld gegeven nu dacht ik. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

12 maart 2020 19:53

Wel bijzonder dat je dat in kunt stellen inderdaad. Maar dat gaat dan wel ten koste van wat pk’s neem ik aan omdat er verschillende motoren op verschillende assen zitten.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

13 maart 2020 8:29

Ewout schreef:In mijn passé 530D high executive touring x-drive was ik vanuit Zwitserland in 8 uur en drie kwartier weer thuis van de wintersport , inclusief pauze en dat met slechts 1 keer tanken omdat de actieradius bij zo'n rit > 900km is.
De mijne heeft de duurste stoelen en de zit is perfect. Als je met 5 personen inclusief bagage onderweg bent is het een zeer fijne reis auto.
Ik heb heus interesse in EV's maar momenteel is voor dit soort ritten mijn BMW superieur.
De bezitter van de Model X die ik in het bergdorpje tegen kwam ging de vakantierit volgend jaar anders regelen omdat hij uren vertraging had gehad.

Voor dagelijks gebruik zou een EV in mijn situatie prima voldoen en de prestaties zijn op sportwagen niveau, dat dan weer wel.

Van onderstaand verhaal werd ik trouwens niet heel vrolijk. Het zal je maar overkomen....

https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket-35-000-euro-staat-dit-alle-tesla-rijders-te-wachten~a2c3548b/


Dit jaar inclusief (laad-)pauzes en file op de Fernpass vanuit Italië in 9 uur teruggereden tijdens de krokuswintersportvakantie.

Tijdverlies met een EV? Soms. Dit keer dus niet (goed plannen helpt, ook om files zoveel mogelijk te vermijden, vorig jaar kostte het mij nog 11uur).

Vwb het jankverhaal over de roadster: dat ding is in kleine oplage gemaakt. Kun je meer vergelijken met auto’s als een RS6. Waar ze vergelijkbare bedragen vragen als er iets serieus vervangen moet worden.

Accu M3 gaat 800.000 km mee en kost minder dan 10.000 euro.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 16:35

Even vraagje aan de Tesla-kenners;
ik heb mijn M3 vorige week vrijdag geparkeerd met ca 420km range.
Omdat ik thuis werk heb ik nauwelijks gereden, misschien 20-30km.
Nu na een week zie ik dat de range gezakt is naar 100km.
Kan dat doordat ik de bewakingsmodus ingeschakeld heb? Of is er een andere oorzaak?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 17:51

accu ontlaad sowieso tijdens stilstand.
Met de bewaking aan gaat dat extra hard.
Of dat met 300 km per week gaat weet ik niet.
Ik denk wel dat de bewaking automatisch wordt uitgeschakeld bij een bepaald %.
Dat is bij de kachel iig wel zo.
Proefondervindelijk vastgesteld :shock:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 17:59

Iets van Electrische lekstroom wellicht?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 18:18

Vind 300km in een week verliezen wel veel.
is er ook een modus waarin dit zoveel mogelijk beperkt wordt?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 18:25

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-much-power-drains-while-parked.155161/

Vampire drain :wink: Mooi woord

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 18:41

Top, bedankt Maarten.
Stond in bewakingsmodus = sentrymode. Kan 1-2 km per uur verbruiken, is dus tot 48km per dag :shock:
Meteen uitgezet.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 19:51

Geen dank. Geinige materie.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

27 maart 2020 22:44

Gestolen worden ze toch niet, werd me door de lease maatschappij verteld. Ondertussen moest er wel een lojack in, maar goed. Het niet stelen had er mee te maken dat de traceerbaarheid te goed was om te stelen. Maar alles kan gehackt worden natuurlijk, dus geen idee of dat nog zo is. Die sentry modus houd ik in ieder geval mooi uit

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

28 maart 2020 7:37

Hoe groter het percentage EV's hoe groter de kans dat autodieven hun werkveld gaan verleggen.
Misschien zit je voorlopig goed omdat de gemiddelde amateur ze nog niet mee kan/wil nemen.

Momenteel kost de bewakingsmodus nog teveel stroom. Ik neem aan dat ze dat gauw gaan veranderen.

Als bij mijn Porsche de accu na een week leeg is, zet ik er een nieuwe in. Ben benieuwd wat Cazzo nu met zijn Tesla doet... Hij zal daarvoor wel weer te zuinig zijn vrees ik. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

28 maart 2020 10:04

mark996 schreef:Gestolen worden ze toch niet, werd me door de lease maatschappij verteld.


ff googlen ... In 2017 zijn de meeste Tesla's gestolen, ookal schrijft men in 2018 dat het onmogelijk is een Tesla te stelen en er mee weg te komen, nog geen jaar later duiken er filmpjes op waar in je ziet dat het minder dan 30 seconde werk is om een Tesla te stelen (er mee weg te kunnen rijden) .... daarna is het angstvallig stil

Ik heb overigens wel ruimte voor zo'n Tesla Accu .... aan de muur :idea: :cheesy:
Gesloten onderwerp