Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

02 dec 2021 21:40

Heb er serieus over nagedacht …..

Investering kan eigenlijk niet uit :|

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

02 dec 2021 22:47

Ook niet met de stijgende gasprijzen?
Ik had ergens gelezen dat er Medio 2022 een heetwater warmtepomp op de markt komt, tegen de 90 graden.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 18:44

Contract loopt bij ons volgende maand af.
We gaan ineens bijna 2x zoveel betalen :shock:
Ga toch maar weer benzine rijden… oh nee die prijzen gaan ook door het dak…

Kan geen toeval zijn……

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 19:31

Goed nieuws voor de wintersporters die niet meer naar Zwitserland konden door de quarantaineplicht. Deze komt te vervallen volgens nu.nl

Zwitserland schrapt isolatieplicht, Frankrijk eist Janssen-booster bij reizigers

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 20:23

ruud janssen schreef:Ook niet met de stijgende gasprijzen?


Elektrische boiler en een paar extra zonnepanelen zijn wss goedkoper en met de nog geldende salderingsregeling goed terug te verdienen :idea:


Ik zou (ook) gaan denken aan een hybride CV- of Combi- ketel op diesel :wink:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 20:48

Vanaf dit weekend 17 zonnepanelen op het dak. :flower:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 21:00

Mooi Horn!
Heb het ook gedaan, vorig jaar. Geen spijt van.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 22:22

Pacoloco schreef:Goed nieuws voor de wintersporters die niet meer naar Zwitserland konden door de quarantaineplicht. Deze komt te vervallen volgens nu.nl

Zwitserland schrapt isolatieplicht, Frankrijk eist Janssen-booster bij reizigers


Ja, goed om te horen zeg!

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 23:28

Olaf schreef:
ruud janssen schreef:Ook niet met de stijgende gasprijzen?


Elektrische boiler en een paar extra zonnepanelen zijn wss goedkoper en met de nog geldende salderingsregeling goed terug te verdienen :idea:


Ik zou (ook) gaan denken aan een hybride CV- of Combi- ketel op diesel :wink:


Ons huis wat nu compleet verbouwd wordt is helemaal van het gas af. Elektrische boiler voor warm water, overal nieuwe kozijnen met HR++ glas, 90 M2 elektrische vloerverwarming, vloer- en bodemisolatie en 12 zonnepanelen op het garagedak. Gevelisolatie doen we het voorjaar en platte deel van het dak komt sedemtuintje op. Paar maanden nog volgens de aannemer. Ondertussen zitten we heerlijk midden in de bossen op de Veluwe in een vakantiewoning met iedere dag wel een Knabbel of Babbel in de tuin.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

03 dec 2021 23:47

Sedemdak hebben wij op de schuur.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

04 dec 2021 8:23

Sedem Dak staat hier nog op het vragenlijstje …

…. moet mezelf nog maar eens verder inlezen over dat “product” want meer dat het mooier is dan bitumen om naar te kijken en je dak het moet kunnen dragen, ben ik nog niet :?

Voor de 18 zonnepanelen (die er vandaag exact 37 maanden liggen) heb ik toendertijd speciaal het dak met een hoek van 30 graden op het zuiden geplaatst :)

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

04 dec 2021 11:38

giulia schreef:Ons huis wat nu compleet verbouwd wordt is helemaal van het gas af. Elektrische boiler voor warm water, overal nieuwe kozijnen met HR++ glas, 90 M2 elektrische vloerverwarming, vloer- en bodemisolatie en 12 zonnepanelen op het garagedak. Gevelisolatie doen we het voorjaar en platte deel van het dak komt sedemtuintje op. Paar maanden nog volgens de aannemer. Ondertussen zitten we heerlijk midden in de bossen op de Veluwe in een vakantiewoning met iedere dag wel een Knabbel of Babbel in de tuin.

Wilde dat ik zover was.
Zit al maanden op een offerte van de aannemer te wachten. Begint in principe in maart aan de bouw van ons huis, maar durft geen prijzen af te geven.
Huis had er al 4 jaar moeten staan, maar daar kwamen wat gezondheidsperikelen tussen.
Komen overigens geen zonnepanelen op omdat het huis in de middag in de schaduw staat. Wel van het gas af.
Wel 800 stuks op ons nieuwe bedrijfspand, van de Duitse merk Solarfabrik.
Geen chinees op mijn dak :twisted:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

04 dec 2021 12:18

Nobel streven maar Silicium komt toch echt bijna altijd uit China.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

04 dec 2021 14:15

Klopt, 100% Europees kan helaas niet.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

04 dec 2021 18:16

Cazzo Super Veloce schreef:Wilde dat ik zover was.


Ik denk dat we redelijk veel geluk hebben gehad. Ik wilde persè een lokale aannemer: 1) vanwege het feit dat communiceren een stuk makkelijker gaat en 2) omdat ik het belangrijk vind om het geld zo lokaal mogelijk te besteden.

Ja het loopt uit maar gezien het feit dat we een prima tijdelijke plek hebben is er vooralsnog geen stress.

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 19:00

Wat een geblunder door Nepo!
Nou die kan wel inpakken en naar huis toe.
:salut:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 19:07

moest even zoeken... Maar kennelijk gaat dit (Nepo) over schaken.

't is wel komkommertijd op het forum momenteel :wink:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 19:30

Klopt, is het WK.
Maar het lijkt er op dat Carlsen de sterkste blijft.
Niks komkwammerstijd. Ik volg schaken meer dan F1 :ba:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 19:37

Hahaha, briljant. Ik heb ooit mijn pionnendiploma gehaald maar echt nog nooit een schaakwedstrijd gezien….

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 19:43

Ik zit bij een klein schaakclubje, elk seizoen 12 á 15 man.
We schaken in een kroeg begeleid door diverse soorten bier :thumleft:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 20:33

Begeleid schaken...klinkt als therapie voor 'the mentally challenged' :mrgreen:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 22:06

Therapie is het zeker!
Heerlijk wat potjes schaken en nergens anders aan denken. Werkt prima :thumleft:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

07 dec 2021 22:29

giulia schreef:
Ons huis wat nu compleet verbouwd wordt is helemaal van het gas af. Elektrische boiler voor warm water, overal nieuwe kozijnen met HR++ glas, 90 M2 elektrische vloerverwarming, vloer- en bodemisolatie en 12 zonnepanelen op het garagedak. Gevelisolatie doen we het voorjaar en platte deel van het dak komt sedemtuintje op. Paar maanden nog volgens de aannemer. Ondertussen zitten we heerlijk midden in de bossen op de Veluwe in een vakantiewoning met iedere dag wel een Knabbel of Babbel in de tuin.


Dat is serieuze verbouwing. Wilde in eerste instantie een jaren 70 (dus rommel) bungalow kopen en dan ook meteen alles aanpakken. Heb er vanaf gezien omdat het toch best veel gedoe is, zeker als je wat verschillende leveranciers hebt en een goede aannemer die alles oppakt was niet te vinden of voor teveel. Nu wordt nieuwbouw eind Q1 opgeleverd. Warmtepomp, zonnepanelen en veel isolatie is standaard. Gasloos ook overigens. Meeste energie schijnt dan in de zomer te worden verbruikt ivm koeling via de vloer(verwarming). Ideaal nergens van die lelijke radiatoren behalve in de badkamers. Mocht de vloerkoeling onvoldoende zijn dan komt er snel een airco. Iets minder milieuvriendelijk, dat dan wel.
Nadeel is dat als het water hoog genoeg staat Zuid Holland onder water staat . In de buurt van Arnhem zit je dan beter ;)

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

08 dec 2021 7:50

Dat laatste dachten ze in Valkenburg ook :shock:

Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7

17 dec 2021 14:18

Net een 'cadeautje' van de Belastingdienst. Ik hoef volgend jaar minder Box 3 belasting te betalen...



...omdat ik net de aanslag voor de erfbelasting heb ontvangen :bang:
Gesloten onderwerp