Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Benzine 5 cent per liter duurder vanaf januari 2026

27 nov 2025 14:04

Bron: NU.nl
https://www.nu.nl/economie/6377420/belasting-op-brandstoffen-toch-omhoog-benzine-wordt-ruim-5-cent-duurder.html

Dus: de overheid verhoogt de accijns op brandstof om het reeds zwaar gesubsidieerde en verliesgevende OV te helpen? Ik hoor nou nooit, dat de overheid het mes in eigen vlees zet, om zo vanuit 'eigen middelen' de begroting rond te krijgen. Iedereen bij een commerciële onderneming moet de 'tering naar de nering zetten' als het financieel niet rond te krijgen is, of snijdt in de organisatie. De overheid daarentegen...

Re: Benzine 5 cent per liter duurder vanaf januari 2026

27 nov 2025 14:10

Tank gewoon in België.

27 nov 2025 14:23

Eerlijk, ik rijd er geen kilometer minder door.

Onderstaande relaas mag waarschijnlijk niet volgens de forumregels, maar ik wil het toch even kwijt, omdat het de kern van bovenstaande 'klacht' raakt wat mij betreft. Maar excuses als het teveel off topic is.

Ik vind het altijd bijzonder hoe 'dé overheid' wordt genoemd, alsof het een enkele entiteit of persoon is. De realiteit is dat 'dé overheid' niet bestaat.
Onze overheid bestaat uit ruim een miljoen mensen die ook je buren, familie of vrienden zijn, die voor een heel scala aan verschillende ministeries, diensten en andere organen werken, die onderworpen zijn aan dezelfde regels en maatregelen die ze bedenken en uitvoeren. Ze geven invulling of uitvoering aan plannen van het kabinet, wetgeving en beleid dat hieruit voortvloeit. Met ons stemrecht hebben we invloed op wie er in het pluche mag zitten. En dankzij allerlei andere rechten zoals stakingsrecht, recht van vereniging en scheiding van de machten hebben we directe of indirecte invloed op deze "overheid" en kunnen we haar controleren.

Dus als je wat te klagen hebt, stap op je gekozen volksvertegenwoordiger af. Stem anders. Verenig je. Maak gebruik van je rechten als burger.
Klagen op een forum voor Porscheliefhebbers heeft werkelijk nul effect. En je doet de mensen die iedere dag keihard werken voor Nederland om te zorgen dat we in een van de rijkste, veiligste en best georganiseerde landen ter wereld wonen, enorm tekort. En kom niet met cherry picked anekdotisch bewijs waaruit blijkt dat de hele overheid disfunctioneert. We kennen allemaal de excessen zoals de toeslagenaffaire, die ontkent niemand.

Natuurlijk kan het altijd beter, slimmer, goedkoper en efficiënter. Maar ben je onderdeel van het probleem, of onderdeel van de oplossing?
:popcorn:

En ja, ik ben ambtenaar en dus bevoordeeld. Ik heb als militair voor de veiligheid van Nederland gewerkt, en werk nu in het hoger onderwijs om nieuwe generaties klaar te stomen voor een onzekere toekomst. Wat heb jij gedaan voor Nederland?
/rant

27 nov 2025 14:34

Mee eensch Polydeukes (wordt sinds een jaar ook uit de overheids ruif betaald).

27 nov 2025 15:10

Eens met PolyDeukes; ook al woon ik in BE problematiek is hier niet anders met enkele belangrijke verschillen :
- onze peut is goedkoper :drive:
- ons bier is veel beter :-D
- wij zijn wereldwijd belastingkampioen :roll:
- last but not least, wij sparen niet voor ons eigen pensioen (dus repartitie-systeem ipv kapitalisatie bij jullie) - in de economische crisis van de jaren 70-80 is een gigantisch ambtenarenapparaat opgebouwd om de werkloosheid te drukken. Die mensen gaan nu van hun pensioen genieten. En daar is de crux, gemiddeld ambtenarenpensioen is x2 dat van een werknemer en 3x dat van een zelfstandige. Onhoudbaar op termijn.

27 nov 2025 16:19

En jullie hebben friet en geen patat :mrgreen:

27 nov 2025 17:42

Een "patat" is hier gewoon een aardappel. Friet onze nationale trots :lol:

Ook naar het toilet gaan en "een inspanning doen om je voort te planten" is hetzelfde woord met een andere betekenis tussen beide landen.
En hier ten huize heerst een zeer streng verbod op een vies stinkend product als pindakaas!

OT : Hoe groot is de tank van een Porsche? Laat ons zeggen 70 liter, scheelt dan 3,5€. Zal niet veel uitmaken in het totale kostenplaatje.

27 nov 2025 18:06

Absoluut eens met Polydeukes, maar ik ben als ambtenaar (bijna 25 jaar incl diensttijd) enigszins bevooroordeeld. Als zaken goed gaan dan moet DE overheid er van af blijven maar als er daardoor zaken uiteindelijk slecht gaan dan moet DE overheid eea weer gaan oplossen.
Vergeet niet dat de ambtenaren de wetten etc uitvoeren die de 2e kamer vaststelt.
Ben je het niet eens dan andere partij kiezen.

27 nov 2025 19:33

:cheers:
Polydeukes schreef:Eerlijk, ik rijd er geen kilometer minder door.

Onderstaande relaas mag waarschijnlijk niet volgens de forumregels, maar ik wil het toch even kwijt, omdat het de kern van bovenstaande 'klacht' raakt wat mij betreft. Maar excuses als het teveel off topic is.

Ik vind het altijd bijzonder hoe 'dé overheid' wordt genoemd, alsof het een enkele entiteit of persoon is. De realiteit is dat 'dé overheid' niet bestaat.
Onze overheid bestaat uit ruim een miljoen mensen die ook je buren, familie of vrienden zijn, die voor een heel scala aan verschillende ministeries, diensten en andere organen werken, die onderworpen zijn aan dezelfde regels en maatregelen die ze bedenken en uitvoeren. Ze geven invulling of uitvoering aan plannen van het kabinet, wetgeving en beleid dat hieruit voortvloeit. Met ons stemrecht hebben we invloed op wie er in het pluche mag zitten. En dankzij allerlei andere rechten zoals stakingsrecht, recht van vereniging en scheiding van de machten hebben we directe of indirecte invloed op deze "overheid" en kunnen we haar controleren.

Dus als je wat te klagen hebt, stap op je gekozen volksvertegenwoordiger af. Stem anders. Verenig je. Maak gebruik van je rechten als burger.
Klagen op een forum voor Porscheliefhebbers heeft werkelijk nul effect. En je doet de mensen die iedere dag keihard werken voor Nederland om te zorgen dat we in een van de rijkste, veiligste en best georganiseerde landen ter wereld wonen, enorm tekort. En kom niet met cherry picked anekdotisch bewijs waaruit blijkt dat de hele overheid disfunctioneert. We kennen allemaal de excessen zoals de toeslagenaffaire, die ontkent niemand.

Natuurlijk kan het altijd beter, slimmer, goedkoper en efficiënter. Maar ben je onderdeel van het probleem, of onderdeel van de oplossing?
:popcorn:

En ja, ik ben ambtenaar en dus bevoordeeld. Ik heb als militair voor de veiligheid van Nederland gewerkt, en werk nu in het hoger onderwijs om nieuwe generaties klaar te stomen voor een onzekere toekomst. Wat heb jij gedaan voor Nederland?
/rant
Plaats een reactie