Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Even geen Porsche Mini Cooper S

01 dec 2025 16:43

Zo als daily, een nieuwe mini cooper s gekocht!
De garage zei me inrijden niet nodig, en eerste olie wissel 30k of 2 jaar klopt dit?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Even geen Porsche Mini Cooper S

01 dec 2025 17:01

Hele fijne auto en mooie auto, wij hebben er ook een en neem hem vaak mee als ik naar klant moet waat de P wat teveel is.

01 dec 2025 17:36

Gefeliciteerd met deze mooie Mini! Ik moest in het begin erg wennen aan de achterlichten, maar langzaamaan kan ik het design wel waarderen.

Tja, zo'n dealer is natuurlijk gebaat bij onderhoud en (veel) reparaties ná de garantieperiode, want op een nieuwe nieuwe auto maken ze geen winst meer. Dus ik zou dat ook adviseren als ik hem was.
Mijn verstand zegt echter dat je de eerste 3000km gewoon niet al te gek moet doen, rustig warmdraaien en de toeren en turbodruk rustig opbouwen. Daarna lekker vlammen met dat ding. Voordeel is dat het nu winter is, en je toch wat meer moet oppassen. Kun je komende zomer lekker gummen als het droog is :wink:
Voor oliewissel geldt denk ik gewoon de interval die de fabriek voorschrijft, maar bij een nieuwe zou ik de eerste wat naar voren halen (ligt ook een beetje aan hoeveel km je gaat rijden en of het vooral korte stukjes zijn, of lange stukken snelweg).

01 dec 2025 17:39

Ik mis de uitlaten. Zit er wel olie in of moet je de batterijen elke 2 jaar verversen?

01 dec 2025 19:12

Thx allemaal!
Jaja zit olie in geen batterijen, is een benzine!
Indd jammer van de uitlaat en luchthapper!

01 dec 2025 19:21

Gefeliciteerd met de nieuwe ride :cheers:

(deel) van de union jack in de achterlichten... Tja, wat moeten we daar van vinden?

01 dec 2025 19:31

ewp964c2 schreef:Hele fijne auto en mooie auto, wij hebben er ook een en neem hem vaak mee als ik naar klant moet waat de P wat teveel is.

Hier hetzelfde met de Mini. Na een paar keer pas de P mee.

01 dec 2025 22:08

Gefeliciteerd met de nieuwe ride. Ze rijden heerlijk; vrouwlief rijdt een van de laatste Clubmans, gekozen ipv een Audi A5 cabriolet vanwege haar werk in de zorg en contacten met gemeentes. Ze neemt de P dan ook maar niet mee ;-) Je kan heerlijk diep in de Mini's zitten, met een lekker actieve zithouding.

Onlangs in een electrische Mini (van de vorige generatie) gereden. Gaat als een kart, maar vond het 'one-pedal-driving' irritant: zeer sterke en niet-instelbare vertraging. Dan toch liever een benzine

Heb je nog foto's van het interieur?

02 dec 2025 2:13

Thx allemaal!
Foto’s interieur volgen nog.
Plaats een reactie