Ja, zeker meer GT7-fans op dit forum. GT7 is wel een beetje mijn ‘infantiele’ guilty pleasure. Iedere week probeer ik wel twee keer een klein uurtje rondjes te rijden. Beetje basic, maar een rondje Nürburgring zit er meestal wel tussen.
Een paar jaar geleden heb ik samen met mijn tienerzoon (toen hij pre-Fortnite/uitgaan nog wel GT7-interesse had) een racestoel met een basic stuur en pedalenset gekocht. Voor ons leisure-gebruik en mijn niveau was dat eigenlijk meer dan prima (en ondanks mijn real world auto ervaring was mijn zoon regelmatig sneller op de PS).
Recent toch gezwicht voor een serieuzer Fanatec Extreme DD GT7 stuur met 15 Nm en CSL pedalen. Ik koop wel vaker tech die mijn capaciteiten te boven gaat (hallo fancy camera). Maar de Fanatec is echt een wereld van verschil - snap nu ineens waarom je die pro simracers met handschoenen rondjes ziet rijden (zo ver zal ik niet gaan). Je krijgt echt zoveel meer feedback, en controle.
Ben nog wel wat aan het klooien met (de voor mij ideale) instellingen en het updaten van software/drivers - moet via een pc, die mijn stuur nog niet wil herkennen. En ondanks dat ik het maximale niet uit het stuur zal halen erg blij met de aankoop.
Heb trouwens geen PS Plus-abonnement. De standaard game content is voor mij meer dan voldoende, dus de online races laat ik aan me voorbij gaan. Maar happy racing