Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Nürburgring failliet

09 maart 2014 13:56

Tom schreef:De Nordschleife zelf zie ik ook niet gesloten worden. Vraag is wat ze met de Touristenfahrten doen.
Ergens kan ik ook niet geloven dat de Touristenfahrten zo door kan blijven gaan. Als ik zie hoe druk het er is in de weekenden, hoeveel idioten er rondrijden en ongelukken er gebeuren. Ik ga er graag heen en kom er nu zo'n tien jaar, maar eigenlijk is het gekkenwerk en (ondanks wat maatregelen om echte racers uit te sluiten; al ligt daar het probleem volgens mij niet) met het jaar gekker. In (zonnige) weekenden ga ik de baan in ieder geval niet op... houd het wel bij kijken, sfeer proeven en lekker dagje in de omgeving toeren.

Mee eens. Het is een combinatie van factoren. Te druk, te veel idioten (Oostblokkers hebben Britten een goede naam gegeven... ok, bijna dan ;))... maar vooral ook het beschikbaar komen van zeer veel zeer snelle auto's.

TF in de vorm die het heeft houdt ooit op te bestaan. En ik denk dat we er dichter bij zitten dan ooit. Jammer, maar de mooiste tijd ligt al weer ver achter ons.

09 maart 2014 21:47

oeps, voor t eerst n jaarkaart gekocht...
Mwah, ga toch wel genieten, denk ik, gelukkig heb ik de topjaren niet meegemaakt...

09 maart 2014 22:04

En dat net nu Leander een mooie Eiffelrit heeft geregeld...

10 maart 2014 0:00

Cazzo Super Veloce schreef:oeps, voor t eerst n jaarkaart gekocht...

Niets mis met een jaarkaart. Mijn advies is vooral doordeweeks te gaan. ;)

10 maart 2014 10:25

Doordeweek is meestal maar 1 of 2 uur.
Dat is toch wel kort als het 300km enkele reis is naar de Ring.

10 maart 2014 10:59

:lol: ik verdiep me nu pas waar die ring is.....Neurenberg 680 km.....ik dacht: 'Ja doei!' ( :oops: )

Is nog bijna 400 km......zit Totmbo ook niet op te wachten... ('Schat, kan je me even ophalen, er is een kleeein mankementje...')

10 maart 2014 11:15

Cazzo Super Veloce schreef:Doordeweek is meestal maar 1 of 2 uur.

Moet toch wel lukken om een setje banden op te rijden in 2 uurtjes, zou voor mij genoeg zijn :drive:

10 maart 2014 11:28

steef schreef::lol: ik verdiep me nu pas waar die ring is.....Neurenberg 680 km.....ik dacht: 'Ja doei!' ( :oops: )

Is nog bijna 400 km......zit Totmbo ook niet op te wachten... ('Schat, kan je me even ophalen, er is een kleeein mankementje...')

Gewoon doen, YOLO.

10 maart 2014 11:29

sunnyfunny schreef:

Moet toch wel lukken om een setje banden op te rijden in 2 uurtjes, zou voor mij genoeg zijn :drive:

Maar als de Ring dan ook nog 3 kwartier tot een uur gesperrt is door een ongeval (wat helaas vaak voorkomt) blijft er weinig tijd over...

10 maart 2014 11:51

Maar niet tijdens de week, dan zijn ongelukken en een daaropvolgende sluiting eerder uitzonderlijk. Heerlijk die rustige zomerse weekavonden aan de Ring, weinig volk en nog minder idioten, wel meer supercars. Op die paar uurtjes geniet, beleef en zie je meer dan op een hele drukke weekenddag...

10 maart 2014 12:16

Heb ik toch al meerdere keren meegemaakt, dat er van de 2 uren krap een uurtje overblijft...
Laatste keer vorig jaar; 1 x terwijl ik voor de slagboom stond en daarna nog een keer toen ik vanuit de parkeerplaats richting slagboom reed.
Totaal 3 rondjes kunnen rijden, en dan is 600KM vv toch wel veel...
Maar hoe dan ook, ga zondag vroeg op pad, dan zien we wel hoe het loopt.

10 maart 2014 13:52

Op maandag 24 maart hebben we de Nordschleife afgehuurd (inmiddels voor de 7de keer).
Het hele circuit wordt gebruikt zoals we het op een trackday gewend zijn: open pitlane voor straatauto's maar ook circuitracers met semi-slicks en slicks hebben toegang.
Op het lange rechte stuk dus voluit gaan in plaats van verplicht te stoppen met je rondekaart.
Geen toegang voor motoren/stadsbussen/andere vreemdsoortige vervoermiddelen.
Veilig rijden en genieten zoveel je wilt, meestal zonder baanafsluitingen.

Taxiritten:
Voor € 50 kan je een snelle ronde meerijden met een ervaren NS-rijder.

Meer info via PB of gert@driving-fun.com

:drive: :drive: :drive:

10 maart 2014 18:47

Toch zijn dat de momenten dat ik het meest geniet. Al ging ik dan vaak gewoon een paar dagen in het Lindner zitten, overdag werken op de hotelkamer en dan zodra de Ring open is knallen.

12 maart 2014 21:11

100 miljoen 1maal andermaal... verkocht!

http://www.z24.nl/ondernemen/circuitcom ... ljoen-euro

12 maart 2014 21:19

Devils son schreef:Toch zijn dat de momenten dat ik het meest geniet. Al ging ik dan vaak gewoon een paar dagen in het Lindner zitten, overdag werken op de hotelkamer en dan zodra de Ring open is knallen.

Inderdaad. In de tijd dat ik daar nog wel eens een rondje reed gingen we meestal een zondag en maandag. Zondag wat chillen en genieten van alles wat er te zien is, dan goedkoop overnachten en op maandag wat rondjes op een relatief rustige Ring (en tussen de mensen met wat meer ervaring, minder brokkenpiloten).
Plaats een reactie