10 apr 2017 23:19
11 apr 2017 1:27
11 apr 2017 11:10
11 apr 2017 11:30
11 apr 2017 14:43
Henk schreef:Moet toch ook even de andere kant van het verhaal belichten.
Binnen de autobranche is er tegenwoordig sprake van "variabele dealermarge". Dit wil zeggen dat een deel van de marge pas wordt uitgekeerd, achteraf, wanneer aan de kwalitatieve doelstelling wordt voldaan. Je raadt al hoe die wordt gemeten....
Aangezien de vaste marge voor een belangrijk deel al in de inruilprijs of de korting aan de leasemaatschappij wordt gestoken, begrijp je het belang van het juist wel retourneren van een positieve enquete. (Tenzij ze het natuurlijk verprutst hebben). Helaas is het systeem zo ingericht, dat er alleen punten worden verdiend met het cijfer 10, of de waardering "zeer tevreden".
Klopt het systeem? Daar kun je over twisten... Kan de dealer daar iets aan doen? Nee... Uitsluitend zorgen dat je oprecht tevreden bent. Is het dan erg om een enquete in te vullen en een 10 in plaats van een 8 te geven? Nee toch?
Zoals je hier af en toe ook iemand voorbij ziet komen die het forum wil gebruiken om zijn of haar ongenoegen te uiten, zo zal iemand die ontevreden is, ook eerder een enquete invullen dan iemand die wel tevreden is. De 10 is dus ook in dat opzicht wenselijk.
11 apr 2017 14:49
11 apr 2017 14:55
11 apr 2017 15:31
ppp 356 schreef:Het meest hebben ze schrik van de consument. 1 mail van een consument heeft dikwijls veel meer effect dat 100 mails van het dealernetwerk.