Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:34



Antwoord op onderwerp  [ 319 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Bij IJburg zit er ook al zo'n club Hans, en met die 2-takt zit t wel snor hoor :wink:
De ontwikkelingen bij de 2-takt gaan onverstoorbaar door, over de hele wereld is er een hang naar deze motoren.
Benieuwd of Honda en Suzuki ooit nog met 2-takt komen. De markt schreeuwt er om.
In elk geval worden er door diversen weer CR500's gebouwd, gewoon omdat het kan. Die dingen rukken je zowat uit elkaar....
Dat elektro is uiteraard een prima alternatief om de klagers en boomknuffelaars tegemoet te komen, maar het is het net niet, net als Formule E.

https://electrocross.nl/amsterdam/

https://www.electric-motorcrosspark.nl/
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 dec 2018 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Er gaat niets boven het geluid van een 2takt crosser ! ik heb 15 jaar geleden in een onbezonnen bui :) een
gerestaureerde MAICO 500 uit 1978 gekocht voor de looks en het geluid , en zou daar wel even mijn jeugd
op herbeleven... gelukkig kwam ik er na 5 minuten achter dat dit even tehoog gegrepen was na in mijn jeugd gecrossed te hebben
je wordt compleet gelanceerd, armen werden er zo wat uitgerukt .. Dus staat nu na 2km werkeloos onder een hoes al 15 jaar in de garage
maar .. blijf het geweldig vinden !
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


18 dec 2018 18:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Vroeger regelmatig nog gedaan...aanmodderen met KTM GS350....2takt.

74489
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 dec 2018 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ging vroeger altijd kijken bij de crossbaan in Tilburg, bij de waterzuivering.
Vond juist de 4-takten altijd gaaf. Die CCM's, man wat een klappen kwamen daaruit.
Kon je letterlijk in je lijf voelen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 dec 2018 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ben gewoon gek van een 2 takt :thumleft:
Met mn zoon en kart naar A.dam, dat geluid bij 18 tot 19000 toeren, heerlijk ff het handje op de inlaat een pluimpje en gaan :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 dec 2018 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Ik ben helemaal gek van 2-takt. Heb van alles gereden, van 125cc Cagiva's tot 400cc Yamaha's.
Ze kunnen wat mij betreft niet snel genoeg terugkomen! :cheers:


18 dec 2018 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Was ook altijd fan van de 2-takt, heerlijk geluid en dito geur...
Wat dat betreft mis ik dat ook wel in de Moto GP..... de 500 CC. 8)


18 dec 2018 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
We keken vroeger alleen naar de 500cc en de 50cc (wegrace). Ik ben benieuwd wat ze met de moderne techniek uit die 50cc-tjes zouden kunnen persen!

Op dit moment:
-50cc luchtgekoeld max. 17pk (cross)
-50cc watergekoeld rond de 20pk (cross)

En ze zijn hard op weg onder testopstelling richting de 30pk te komen (wegrace)! :shock:
Ook altijd leuk om in het land de klassieke 50cc racers bij demoraces te kijken. Het leeft nog steeds.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 dec 2018 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
https://www.geenstijl.nl/5145434/geenst ... WPo3H2ua1M
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 dec 2018 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
De enigste die recht heeft op de titel! zou hem ook gekregen hebben in ieder ander europees land ..
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


20 dec 2018 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Onbegrijpelijk! :bang:


20 dec 2018 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
De sporters zelf hebben gestemd en helaas is motorcross (nog) niet zo populair.
Ben die schaatsers ook wel n beetje beu, wat mij betreft had Herlings het echt verdiend en vergeet ook niet
Kiki Bertens die was niet eens genomineerd.


20 dec 2018 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Enige quad waarvan ik spijt heb dat ik hem ooit weggedaan heb was mijn Banshee 350. Dat geluid van een tweecylinder tweetakt, er is maar weinig mooiers. En hoe dat vermogen er dan ineens inkomt, die beleving heb ik met een viertakt nooit meer gehad.

Dochterlief rijdt over twee weken de strandrace van Le Touquet weer en papa vond het wel een goed idee om mee te doen dit jaar. Probleem is alleen dat ik eigenlijk nooit cross, dus zondag in Budel getraind en voel de spierpijn nu nog steeds. Geen idee waar ik aan begonnen ben. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 jan 2019 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Leuk man! Succes alvast voor beiden. Beetje het Gerard-Jimmink-gevoel: niet l..llen maar uitrijden :D
Ook hier ernstige spierpijn van het crossen dit weekend, ging eigenlijk best lekker....maar Le Touquet of Dakar....no way!! :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 jan 2019 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Heel stoer, ongetraind Le Touquet gaan rijden :thumleft:
Benieuwd naar je verslag :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jan 2019 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Thanks, ik zal laten weten hoe het was! Ik ben niet helemaal ongetraind trouwens, maar weet nu al dat ik de voorbereidingen onderschat heb. Denk ik tenminste, misschien valt het mee. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 jan 2019 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Alle beetjes helpen: gewoon de komende weken trainen (conditie en kracht!).
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 jan 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Succes iig! :res:


23 jan 2019 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Leuk, een cross draadje. Ooit ook gedaan. Jaar of tien. KNMV licentie gehad. Mooie tijd. En afgelopen jaar na dertig jaar niet meer op zon ding gereden te hebben een off raad vakantie trip gedaan met wat maten. Wat gaaf. Kon kiezen uit twee en viertaktmotor. Heb de tweetakt verkozen, puur uit nostalgie. Want de viertaktmotor is eigenlijk fijner als je een hele dag onderweg bent. Maar wat een lol en Geus what, verleren doe je het niet. Alleen armen een paar cm langer geworden na vier dagen afzien :lol:

Ter training zijn we op mijn voorstel een keertje wezen trainen met een KTM electro crosser. Wanroij. En ik moet zeggen, dat viel helemaal niet tegen. In twee rondjes gewend aan allerlei geluiden die je anders niet hoort maar nu dus wel. Ik voorzie wel een toekomst voor electrocross.
_________________________________________
Nooit te oud om te leren.


04 feb 2019 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
@Jazzy: verslag? Hoe ging het?
@Heintje: die banen stampen de grond uit, met dank aan het succes van Herlings :salut: Binnenkort testen bij Amsterdam. Benieuwd.

Maar doe mij maar 2-takt....net nieuwe YZ125 aangeschaft. Stuurt het best. En er staan wat nieuwe cilinders (+nicasil) op het verlanglijstje.... :pale:
Je kan beter Porsche gaan rijden...stuk goedkoper... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 feb 2019 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
steef schreef:
@Jazzy: verslag? Hoe ging het?

Kan nu wel, de spierpijn in mijn armen begint wat minder te worden. :D

Was dus gewoon een superevenement. Vorig jaar was ik er bij om mijn dochter te begeleiden maar dit jaar het hele circus als deelnemer mee mogen maken. Maakte me vooraf een beetje zorgen over de keuring omdat ik een sport-utility heb en geen sportquad maar al bij de keuring op de vrijdag stond ik tussen de andere Can-ams. Het overgrote deel was verder toch wel YFZ450R, Raptor 700, LTR450, KTM maar ook CRQF, WSP en allerlei exoten. Zelfs een Banshee deed mee en een stokoude Honda TRX 250r, ook tweetakt. Qua leeftijd van de rijders zag je echt van jong tot oud en ook nog wel een aantal dames. Wel geloof ik dat mijn dochter en haar maatje weer het enige volledig damesteam was.

De keuring ging eigenlijk prima, er werd amper naar de machines zelf gekeken maar vooral naar de helm en bodyprotector. Toen naar buiten voor de geluidscontrole, ging bij 6 van de 7 quads van ons groepje heel vlot maar de 7e er pas na veel sleutelen en gedoe doorheen gekregen. En dan zijn die Fransen opeens pietje precies hoor. Alle quads daarna naar het parc fermé waar we ze even afgedekt hebben ivm. het winterse weer. Vrijdagmiddag hebben we verder alvast een plek geclaimd in de pitsstraat.

Zaterdagmorgen begonnen de zenuwen toch wel een beetje te komen en op 13.00 zijn we van Stella-Plage naar Le Touquet gegaan met de rijders die moesten starten, dus steeds één van de duo-teams en de rijders die alleen reden. Daar gekomen snel de quads opzoeken, proberen te starten wat op twee na lukte. Maar dan gaat het hele spul rijden en is het gewoon chaos, ik was de rest al snel kwijt tijdens de rit door het dorpje naar het strand. Dat was al een belevenis op zich, echt ontzettend veel volk dat al langs de route stond.

Op het strand opgesteld bleek dat mijn maatjes in de rij achter me stonden en mijn dochter in de rij voor me. Daar toch maar even snel een regenjasje aangetrokken want het was erg koud en winderig. Starten ging al vrij vlot, steeds per rij van 40/50 quads met zo'n 20 seconden voordat de volgende rij mocht.

Hier zie je mij op 1:41 starten: https://www.youtube.com/watch?v=O3i3Dap ... u.be&t=101 Ik begon nog in te lopen op de snelste maar toen zag ik mijn dochter dus even van het gas af om samen een het grootste deel van het lange rechte stuk te rijden.

De eerste drie rondes ging eigenlijk perfect, de Can-am kwam prima over het parcours en ik kon mooi snelheid houden. Mijn snelste ronde was 21:26, dat zal de eerste of tweede ronde zijn geweest. Daarna eerste pit om te tanken en dan weer door. De volgende rondes waren gewoon afzien en dat zware monster zo snel mogelijk door de diepe gaten sleuren, wat elke ronde zwaarder werd. Conditioneel viel het me nog aardig mee en was eigenlijk verbaasd toen ik ergens 2 uur 15 op een bordje zag staan. Wel heb ook ik een paar "momentjes" gehad waar het nog net goed ging, de vermoeidheid begint toch parten te spelen. Tweede pitstop gedaan om even wat te eten en te drinken en toen de laatste ronde ingegaan. Ondertussen stond mijn dochter al klaar om de quad over te nemen van haar maatje, die ik de pits in zag rijden toen ik er uit ging. Wist dus dat mijn dochter ongeveer een minuut achter me moest zitten, maar wel met de veel snellere KTM 450. Was best heel opgelucht toen ik de finishvlag zag, was even bang dat ik te vroeg was en nog een hele ronde zou moeten. :) Daarna even op dochterlief gewacht, high fives gedaan en samen met hoge snelheid weer over het rechte stuk terug naar Stella-Plage gereden bij de ondergaande zon. Dat was ook wel gelijk het mooiste moment van het weekend, ben echt ontzettend blij dat we dit samen konden meemaken. Wat een ervaring.

Uiteindelijk heeft onze hele groep hem uitgereden en op een enkele koprol na eigenlijk zonder ernstige problemen. Zelf ben ik na 2:39:40 afgevlagd met 6 gereden rondes, goed voor een 267e plaats. De top tien reed twee keer zoveel rondes met snelste rondetijden van 10-11 minuten. Dochterlief is 248 geworden en ze heeft met het andere meisje samen precies één ronde meer gereden dan ik.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 feb 2019 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Respect Jazzy :thumleft: :thumleft:

Moet vast superleuk zijn om dit samen met je dochter te doen.
_________________________________________
Nooit te oud om te leren.


04 feb 2019 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Topverslag! :thumleft: Mag je vaker doen... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 feb 2019 1:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Loeizwaar lijkt me dat op zon quad. :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 feb 2019 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Even geen Porsche: Motorcrossadepten onder elkaar!
Dank mannen! Het was inderdaad geweldig om dit samen met mijn dochter te doen. Vorig jaar al heel gaaf om haar met haar vriendin te zien rijden, maar dit jaar echt tegelijk op de baan was echt super.

Zwaar was het zeker, met deze quad. Wat mij betreft ook de reden om het bij een eenmalig project te houden. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


07 feb 2019 12:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 319 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Targa Floriaan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.