Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 2:37



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Corona
https://youtu.be/0Bx6kPq1NlI

Interessante materie!


04 apr 2020 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan, das heel vervelend om te horen, zo jong nog ook.

Merci Bo PacoLoco!!

Over die kappers en onze leiders, CORRECTIE, gisteren hebben onze politiek leiders persoonlijk te kennen gegeven dat ze ook niet naar de kapper zullen gaan en ook met allerlei trukendozen bezig zijn hoe ze er netjes bij kunnen blijven lopen. Zo hoort dat!! :cheers: :mrgreen:

(We houden ze in de gaten!!)
_________________________________________
'Life is what you make it!'


04 apr 2020 9:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Olaf schreef:
steef schreef:
Ondanks alle ellende, moest ik toch wel even lachen om een opmerking van iemand:
“Als ze beademing tekort hebben, moeten ze er gewoon effe een T-stuk tussen zetten....hebben ze gelijk dubbele capaciteit...”
:mrgreen:


Volgens mij gebeurt dat al .....

Maar vraag me (ook) af of en hoe dat werkt.


steef schreef:
Pomp kan maar 1 x longvolume leveren....dan zouden 2 patiënten half beademd kunnen worden.


Alleen in America ... :popcorn:

.. want in Nederland denkt men daar heel anders over :!:


04 apr 2020 9:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Corona
Altijd goed uitzettingen door Prof Karel van Wolferen

https://youtu.be/NkaVypHJX_Y


04 apr 2020 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
@Olaf: ik gaf al aan dat er een ‘regelklep’ tussen moet komen, in de US denken ze in oplossingen, hier in problemen...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 apr 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
leuk klusje voor de komende corona dagen.

https://youtu.be/dLHHUN4F9ig
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 apr 2020 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Devils son schreef:
https://youtu.be/0Bx6kPq1NlI

Interessante materie!


Zeker. Maar je moet het wel kunnen horen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


04 apr 2020 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 apr 2020 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
:mrgreen:

Wel apart, in 1 van de vorige editie's ( weet ff niet welke) van Asterix en Obelix werd ook al over het Coronavirus gesproken.


04 apr 2020 16:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Boek 37, 2017 :wink:

Afbeelding


04 apr 2020 17:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Corona
Nog meer voorspellingen

https://m.hln.be/showbizz/tv/de-simpson ... gle.com%2F


04 apr 2020 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Olaf schreef:



Dank Olaf, dat was 'm... :thumleft: :wink:


04 apr 2020 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Olaf schreef:
Olaf schreef:
steef schreef:
Ondanks alle ellende, moest ik toch wel even lachen om een opmerking van iemand:
“Als ze beademing tekort hebben, moeten ze er gewoon effe een T-stuk tussen zetten....hebben ze gelijk dubbele capaciteit...”
:mrgreen:


Volgens mij gebeurt dat al .....

Maar vraag me (ook) af of en hoe dat werkt.


steef schreef:
Pomp kan maar 1 x longvolume leveren....dan zouden 2 patiënten half beademd kunnen worden.


Alleen in America ... :popcorn:

.. want in Nederland denkt men daar heel anders over :!:


Hier is de paper waar dit op gebaseerd is

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf ... 006.05.009

Het splitten is met succes toegepast na de shooting in Las Vegas (https://epmonthly.com/article/not-heroe ... s-history/)

Maar daarbij ging het over gezonde mensen met goeie longen. Het grote verschil is dat Corona patiënten zieke longen hebben. Zal nog moeilijker te matchen zijn.


05 apr 2020 1:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Corona
Ik hoorde dat veel personeel die nu bij de IC werkt is niet voor opgeleid.
Die mensen hebben instructies/advies gekregen om de patiënten als nummer te benaderen zodat ze mentaal gezond kunnen blijven...


05 apr 2020 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Afbeelding

Tot zover het gewone griepje. In 1-2 weken hebben we de vorige zwaardere griep al ingehaald. Nu dan wel met actieve beheersing in het werk gesteld. Terwijl in 2017 het gewoon op zijn beloop ging.


05 apr 2020 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
https://www.stichting-nice.nl/covid-19- ... S0R-UcSOX0
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 apr 2020 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:

Tot zover het gewone griepje. In 1-2 weken hebben we de vorige zwaardere griep al ingehaald. Nu dan wel met actieve beheersing in het werk gesteld. Terwijl in 2017 het gewoon op zijn beloop ging.

Vergelijken met de griep is een beetje moeilijk aangezien er voor de griep een vaccin is en voor covid-19 nog niet.
De griep wordt door veel mensen onderschat, ook jonge gezonde mensen kunnen sterven aan de griep.


05 apr 2020 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Niet helemaal correct. Griep muteert heel snel. Er is dus niet gegarandeerd een vaccin voor net die mutatie die het seizoen ‘succesvol’ zal zijn. Het enige wat ze doen is jaarlijks een nieuw vaccin samenstellen met die variaties die reeds bekend zijn en waarvan ze denken dat die hoogstwaarschijnlijk de ronde gaan doen. In 2017 was dus hoogstwaarschijnlijk het vaccin net niet, of onvolledig beschermend voor die griepvariant geschikt. Daarom ligt er ook altijd een draaiboek met maatregelen klaar voor als er echt eens een ergere griepvariant zich voordoet. In dat draaiboek staat heel duidelijk als een mogelijke maatregel om (bepaalde) scholen/kinderopvang te sluiten. Omdat men weet dat voor de griep kleine kinderen en scholen de broedhaard en superverspreiders zijn.

Maar het was nog maar eens om aan te tonen dat het hier in dit geval zeker niet om een gewoon griepje gaat. Dus hetzelfde als wat jij zegt.

Eigenlijk lag de piek niet in 2017. Maar voorjaar 2018


05 apr 2020 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ik ben zo langzamerhand wel een beetje klaar met de cijfers, om ons heen heeft de één na het andere gezin Corona, paar dagen ziek, en herstellen gewoon weer. ALLE cijfers verschillen van elkaar, de negatieve berichtgevingen lijken niet alleen hysterisch, ze veroorzaken ook hysterie!

In Zweden leeft men met inachtneming van de veiligheidseisen, gewoon door, er is geen bizarre uitbraak, maar wel nuchterheid.
Rutte sprak de jeugd aan in zijn toespraak: in welke wereld leeft die man? Denkt die nou echt dat de jeugd naar zijn toespraak zit te kijken? Wat een naïeve man!

Wat vinden we van het feit dat 5G achter onze rug om wordt doorgedrukt? :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 apr 2020 11:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
steef schreef:
In Zweden leeft men met inachtneming van de veiligheidseisen, gewoon door, er is geen bizarre uitbraak, maar wel nuchterheid.


Alle landen om Zweden zitten (al weken) potdicht ... dus van buitenaf zullen ze het niet meer krijgen :wink:


Toch nog een paar nummertjes voor je, van vandaag:

Sweden
Confirmed: 6.131
Deaths: 358
Recovered: 205
Active: 5.568

Versus Nederland, wat velen malen kleiner is - en redelijk overbevolkt is :arrow:

Netherlands
Confirmed: 15.723
Deaths: 1.487
Recovered: 250
Active: 13.986

Ik weet inmiddels niet meer wat ik ervan moet denken, gelukkig wordt er inmiddels wel onderscheid gemaakt over het aantal dat aan Corona is gestorven en het aantal dat mét Corona is gestorven.

Blijf gezond :!:


05 apr 2020 11:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Op iedereen heeft het impact, meer of mindere mate....veel gelezen maar nu niet meer. Ik hou het bij de adviezen en hopen op het beste voor een ieder die er rechtstreeks mee te maken heeft.

Gisteren hier op de oprit de 911 onderhouden, zekeringen gecheckt, bedrading met tywraps netjes afgewerkt, stofzuiger er doorheen gehaald en een heel beetje gepoetst. En ondertussen met gepaste afstand met de buurkinderen/buren gebabbeld

Vandaag de rode motorfiets onder handen nemen, ook hier zekeringen ed checken, en ik hoor anderen nu al onderweg... :

Allen: gezond blijven!
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 apr 2020 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: Corona
steef schreef:
......
Rutte sprak de jeugd aan in zijn toespraak: in welke wereld leeft die man? Denkt die nou echt dat de jeugd naar zijn toespraak zit te kijken? Wat een naïeve man...:


Begrijp je punt, maar mijn kinderen (15 en 18) beseffen goed wat er aan de hand is... Ik heb ze verplicht vanaf het begin af aan voor de tv gezet bij belangrijke boodschappen en nu kijken ze voortdurend naar het 20u journaal. Hier zie ik ook een belangrijke taak voor de ouders om je kinderen goed na te laten denken en te betrekken bij wat er allemaal gaande is!
_________________________________________
993 S


05 apr 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Corona
Alle cijfers zeggen weinig tot wanneer het voor jouw deur staat


05 apr 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
PaulW schreef:
steef schreef:
......
Rutte sprak de jeugd aan in zijn toespraak: in welke wereld leeft die man? Denkt die nou echt dat de jeugd naar zijn toespraak zit te kijken? Wat een naïeve man...:


Begrijp je punt, maar mijn kinderen (15 en 18) beseffen goed wat er aan de hand is... Ik heb ze verplicht vanaf het begin af aan voor de tv gezet bij belangrijke boodschappen en nu kijken ze voortdurend naar het 20u journaal. Hier zie ik ook een belangrijke taak voor de ouders om je kinderen goed na te laten denken en te betrekken bij wat er allemaal gaande is!


:thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 apr 2020 13:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Precies dat, die ouders! Nog nooit zoveel mishandelingen geweest als nu, die jeugd mocht altijd alles, en nu gaan ze massaal in verzet. Denk je dat die ouders nog wat te vertellen hebben na jaren van ‘niet-opvoeden’?
Overigens schrik van de 1-ouder gezinnen waar ‘pubers’ mee te maken hebben (12 - 18 jaar!). Die moeten werken, en die kids gaan gewoon hun gang. Dan zie je weer het belang van een stabiel gezin!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 apr 2020 13:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.