Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

09 apr 2025 13:11

Ai de Aar(slelijke)lies worden midscheeps getroffen door de nieuwe importheffingen. En ze verkochten al zo goed (als niet).
Dus kopen, worden collectors!!

14 apr 2025 17:40

GinnFizz schreef:Qua inzetbaarheid en veelzijdigheid, de beste motorfiets die ik gereden heb.

Dus, mijn mening (voor wat het waard is) zeker aan te raden.
Nooit een spatje last mee gehad ... starten en rijden.
Vanaf bouwjaar 2014 zijn de lucht/watergekoelde versies uitgebracht. Voor de ene een verbetering, voor de ander heiligschennis. Voor mij (ik had een versie met lichtere krukas, nadien kregen ze allemaal de krukas van de Adventure versie, beetje zwaarder en betere stationaire loop, maar de versie die ik had was merkbaar sneller) een zalige motor.
Het is meer in pakketvorm te verkrijgen. Het is persoonlijk waar je waarde aan hecht. Schakel assistent, verwarmde handvaten, GPS pré installatie, cruise controle, automatisch grootlicht, allemaal onderdeel van verschillende paketten waren voor mij wel een plus.
Ik heb er 65.000 km mee gereden van 2014 tot 2019, dan doorverkocht aan iemand die er nog steeds met veel plezier mee rondbolt.

Grtz, Ginne.

83950
Afgelopen weekend een GS1250 gehuurd omdat mijn Speed Triple nog niet klaar was.
Met maten een tourtocht van 450km gereden naar/door oostNL.
Moet zeggen dat het een fijne fiets is, super comfortabel, goede remmen, genoeg power voor het soort motor dat het is. Alle elektronische gadgets die er op zitten vind ik dan weer overbodig.
Maar eigenlijk is het totaalplaatje voor mij te afstandelijk/gladjes. Ik mis de scherpte van een sportmotor. Volgende keer een Ducati Streetfighter huren denk 8)

14 apr 2025 18:05

En het wegdek maakt niks uit voor gelijk welke GS, ook de R1100 uit 1994 had dat "onverzettelijke" al. In de Ardennen met de pokdalige wegen is dat een zegen. Je foto vat het probleem voor mij samen, ik ben net geen 180cm + pluimgewicht en heb jaren Europa doorgereisd met een XRV750 Africa Twin. Paar keer gewoon mee omver gekieperd omdat ik niet aan de grond kon bij stoppen. OK, je leert het wel op den duur, maar een GS - en al helemaal een Adventure - is simpelweg te hoog want met die Tele- en Paralever zakt de vering ook niet in. Verlagen kan, heb er geen ervaring mee qua rijden, maar volgens wat ik lees is de fijne balans dan toch wat zoek.
Hopelijk heb je je Triumph snel terug!

16 apr 2025 18:51

Tja CSV, dan de mijne maar en dan op toeren houden…of de M1000XR dan……. :mrgreen:

En inmiddels een jaar in mijn bezit en hou hem in ‘Road’ mode, dwz alle elektronische foefjes doen indien nodig max. hun werk…..de modi dynamic en dynamic-pro zijn voor wheelie kings….. :salut:

17 apr 2025 9:28

Mwa, die M1000 heeft minimaal 1 cilinder te veel :mrgreen:

17 apr 2025 9:54

Dus drie cilinders en de naam moet een extentie van Trump zijn ...

17 apr 2025 11:22

Die moet je even uitleggen? :scratch:

17 apr 2025 11:25

Tr(i)ump(h) Speed Triple. :salut:

17 apr 2025 12:15

ah, OK, ja das toch idd meer mijn ding.
Maar een Tuono/Streetfighter oid mag ook hoor, als het maar geen 4 cilinder is :wink:

30 apr 2025 22:20

Tja, die topmodellen zijn de V4’s….. :ba:

Heb ik heel even over gedacht maar ik heb geen dealer in de buurt….en van startwin ben ik niet zo kapot van.

Dan maar een bmw op mijn leeftijd….. :thumleft:

16 jun 2025 12:38

84193

Nou daar issie dan. Meer dan tevreden.
848 frame, vering en remmen, 1100 Hypermotard blok op carburateurs en Monster S2R achterbrug.
Iets van 85/90 PK en 145 kg :ba:
Helaas laat mijn gezondheid mij een beetje in de steek, maar ik hoop half augustus op Spa de eerste ronden te kunnen rijden.

16 jun 2025 13:45

Heftig, ziet er goed uit! Hopelijk snel aan de beterende hand dan!

16 jun 2025 14:42

Dat is een brute fiets Cazzo. Snel beterschap en gaan genieten met dat ding !!!

16 jun 2025 14:59

Beterschap Paul en what the hell is mis met een V4? :lol:

Een Duc L-TWin, een Triple, een racetweetakt, een Kawasaki ZX-400RR, een Suzuki DR800 Big, een zoemende zescilinder boxer Goldwing zespitter, allemaal zijn charme maar geef mij maar een V4. Liefst van Honda want die van Ducati zijn onbetaalbaar :D

16 jun 2025 18:59

Die gaat serieus hard……zitten er winterbanden onder :mrgreen:

17 jun 2025 9:52

Nope, Pirelli Diablo Superbike SC2 slicks, voor de kenners onder ons ;)

17 jun 2025 12:17

Aller belangrijkste Paul, BETERSCHAP gewenst :!:

Zal vast super rijden die nieuwe ride, ik denk/weet dat het een circuitfiets is, maar ik mis toch (voor de looks) een koplamp.plus, dan kun je seinen naar je voorligger dat je er voorbij komt :mrgreen:
Plaats een reactie