03 jul 2025 8:05
Enguess schreef:Erg fraai. Legendarische auto. 140/150 pk gok ik?
03 jul 2025 9:21
03 jul 2025 9:56
03 jul 2025 11:44
03 jul 2025 12:24
Surfroy01 schreef:Ja de twin spark uit de 75 is ook een mooie oplossing, maar dan moet je echt wat aan de wegligging en remmerij gaan doen.Waar alfaholics ook hele mooie (prijzige) oplossingen voor heeft.
Ik vind het zware sturen wel meevallen, maar met het originele 380mm stuur zit ik in zijn 2e versnelling bocht door klem met knie........ denk er over om een 330 of 350mm stuur te monteren maar dan zal het sturen wel zwaarder worden. Heeft je broer nog het originele brede stuur erin zoals bij mij?
03 jul 2025 12:55
Surfroy01 schreef:Enguess schreef:Erg fraai. Legendarische auto. 140/150 pk gok ik?
Ik geloof een 2 liter blok standaard 138pk heeft, deze met andere nokkenassen, dubbele webers en open inlaat misschien iets meer, ach hij komt heel erg rap mee! Zo rap dat ik overweeg de achteras te (laten) vervangen. Dit is nog de originele 1300 met overbrenging, daardoor loopt de 2 liter veel hoger in toeren, erg rap maar bij 120 is het een beetje te veel, terwijl ie makkelijk 170 moet halen.
Jaren 60 ontwerp met dubbele nokkenassen, schrijfremmen rondom en een 5 bak, redelijk uniek voor die tijd.
03 jul 2025 14:39
Stiruam schreef:Mooi ding, gefeliciteerd! Belangrijke vraag: past je fietsspul erin?
03 jul 2025 14:41
2000 gtv schreef:Ben er een beetje uit maar de 2ltr had geloof ik standaard een 25% sper.
Een Sper is toch wel een must om lekker te "vegen"met deze dingen,want dat doen ze als de beste.
03 jul 2025 14:47
Cazzo Super Veloce schreef:Remmen zijn met alleen blokken en Goodridge leidingen al behoorlijk verbeterd. Verder Bilstein voor en Koni achter.
03 jul 2025 15:37
03 jul 2025 16:08
03 jul 2025 16:22
03 jul 2025 21:30
03 jul 2025 22:32