Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Porsche 935/78 Moby Dick - schaalmodel

18 jul 2025 14:01

Lekker bezig weer hoor Arno!

22 jul 2025 9:05

Het laatste stukje bodywork dat nog moet worden voorbereid zijn de deurpanelen. Ik heb ze super dun getekend, wat heel mooi is maar een drama om te verwerken. 1 brak tijdens het schuren en ze trekken steeds krom. Ik zal de 3d tekeningen daarvan nog moeten bijwerken.
Voor nu heb ik een 0.3mm plaatje er achter gelijmt en afgewerkt met plamuur.
Afbeelding

Op de auto zie je daar niets van en zo is dit onderdeel nagenoeg klaar voor primer.
Afbeelding
Afbeelding

22 jul 2025 9:12

Ik vind 'm nu al mooi :D :thumleft:

22 jul 2025 15:02

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

22 jul 2025 15:18

Veel respect hoe je dat telkens weer zo perfectionistisch aanpakt!

Mijn oma zaliger zei altijd (diep christelijk, zo was dat toen), toen "de Here Gods" de gave "geduld" uitdeelde, was jij al lang weg omdat het te lang duurde & je het wachten compleet beu was :lol:
Ik zou gek worden met zo een hobby (ik bouw mijn Lego's ook niet zelf). Wellicht al na 2 minuten. Of minder.
Het eindresultaat wordt vast weer een meesterwerkje!

22 jul 2025 15:57

Dat zijn mooie woorden. Gelukkig is modelbouw ook een soort therapie :mrgreen:
Waar anderen er heel onrustig van zouden worden (wat ik ook snap), geeft het mij rust na een dag drukte op het werk.

En binnen deze hobby zijn er veel dingen die ik afwissel. Soms ben ik echt onderdeeltjes aan het bouwen, maar ook heel geduldig lak polijsten of een 3D onderdeel tekenen hoort erbij.

Waar staan we nu... het interieur is klaar op de stoel na. Die moet nog worden gespoten. Daarna kan dat in elkaar.
De body hebben we net gezien... die is ook bijna klaar om te worden gespoten.
De wielen worden komen daarna aanbod
Het onderstel wordt de laatste uitdaging, maar die gaat wel echt eenvoudiger worden en niet 1:1 correct. (dat zou me nog een jaar kosten om uit te zoeken hoe dat er uit ziet en het tekenen en bouwen)

30 jul 2025 9:05

Vanochtend nog even de stoel mat zwart gespoten en een laatste dryfit gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Nu wordt het zaak een harnas er in te maken en alles op zijn plek te lijmen. En niet vergeten de decals voor de meters te printen en te plakken. :wink:

30 jul 2025 11:23

:popcorn: :popcorn: :thumleft:

30 jul 2025 19:40

Soms heb je zo'n helder moment... ik had er net 1. Dus snel even een screenshot van gemaakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben in 2009 in het Porsche Museum geweest en daar heb ik de Moby Dick gezien. Ik heb er wat foto's van gemaakt en (destijds super hip) een fotoalbum. Daar zat niet 'de' foto in die ik zocht. Maar ik had natuurlijk niks weggegooid en zo waar, in mijn mapje met overtollige foto's zat een goede foto met de ontbrekende metertjes van het dashboard.
Afbeelding

Alleen nu ben ik nog aan het zoeken naar het exacte metertje. Het gaat om de meest linkse waar de tekst "Wasser L." onder staat. Het is een temperatuur meter, maar ik heb nog niet de juiste gevonden, of iets dat er fatsoenlijk op lijkt.

Dus... iemand van jullie hier toevallig bekend mee?

15 aug 2025 9:02

Ik ben de afgelopen week bezig geweest om de gordels te plaatsen. Daar ben ik vergeten een foto van de maken, dus die hou je nog tegoed. Daarnaast ook begonnen met het maken van de decals.

Afbeelding
De eerste decals zijn al mooi op maat, alleen wil ik nog iets meer contrast op de wijzerplaten, zodat de details daar iets duidelijker worden.

15 aug 2025 12:22

Deathtrap schreef:Alleen nu ben ik nog aan het zoeken naar het exacte metertje. Het gaat om de meest linkse waar de tekst "Wasser L." onder staat. Het is een temperatuur meter, maar ik heb nog niet de juiste gevonden, of iets dat er fatsoenlijk op lijkt.

Dus... iemand van jullie hier toevallig bekend mee?

Deze lijkt er op? https://vdosales.com.au/products/temp-g ... c-4000mm-1

Lijkt mij aannemelijk dat het VDO is, Kienzle schijnt de andere leverancier voor instrumenten geweest te zijn. Rechts daarvan is waterdruk. Ze zitten er dubbel voor linker en rechter cilinderkop.

16 aug 2025 10:47

Dank je Toby. Ik denk dat ik ze nu compleet heb.

Het is aardig wat werk. Alle logo's opzoeken en schalen naar het juiste formaat. Daarnaast moeten er veel nog wat worden aangepast. De de grootste aanpassing is het Dunlop logo. Daar moeten mooie lijntjes omheen, maar ook nog een zwart/wit geblokte vlag over het logo aan de voorkant.
Afbeelding

Dit kost dus wat meer tijd dat ik had verwacht. Helemaal omdat ik Inkscape moet leren te gebruiken.
Plaats een reactie