Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Geen grote alpenrit dit jaar maar bij een rit van Lugano naar Gardameer met de Z4 wel even San Bernardino, Albula en Bernina gereden.
[/quote]
14 jun 2026 15:17
Autoke
Boxster 981 2.7 hbk
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Prachtige rit /video weer, zeker met zo'n weer en wenig verkeer , Bernandino van Zuid naar Noord, mooi om te herbeleven zo.. Die andere passen schrijven we weer even op
14 jun 2026 22:00
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Als je dan toch een lijstje maakt...vanuit Bernina kan je via Livigno naar de Ofen pas. En die brengt je weer naar Umbrail en/of Stelvio
15 jun 2026 23:09
Autoke
Boxster 981 2.7 hbk
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
15 jun 2026 23:25
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Heerlijk, krijg er weer zin in!
_________________________________________ Wim
16 jun 2026 19:54
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
De Bovensiepen 05 GT: zoals de M5 wat mij betreft had moeten zijn….
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
hey, da's geen BMW...
topic vervuiler...
Wat een cool ding is dat zeg! Doet wat denken aan Maybach irt Mercedes.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
19 jun 2026 13:13
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Maarten schreef:
Toch wel bijzonder dat ze de merknaam hebben verkocht en nu gewoon verder gaan onder eigen naam. Heeft iemand bij BMW toch niet op zitten letten...
Eens…. Die 05 lijkt door te gaan op de oude Alpina voet… En dat vind ik goed nieuws!
19 jun 2026 17:40
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Maar het blijft natuurlijk een lomp zwaar hok... Die Zagato daarentegen, wat een snoepje. Is dat trouwens op basis van een M440, of een M4?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
19 jun 2026 17:45
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Enguess schreef:
Maarten schreef:
Toch wel bijzonder dat ze de merknaam hebben verkocht en nu gewoon verder gaan onder eigen naam. Heeft iemand bij BMW toch niet op zitten letten...
Eens…. Die 05 lijkt door te gaan op de oude Alpina voet… En dat vind ik goed nieuws!
Ik ook maar het blijft opmerkelijk dat iemand bij BMW geen non competition clause in de SPA heeft gezet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
19 jun 2026 18:57
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
Maar het blijft natuurlijk een lomp zwaar hok... Die Zagato daarentegen, wat een snoepje. Is dat trouwens op basis van een M440, of een M4?
M4. S58
19 jun 2026 19:10
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Maarten schreef:
Enguess schreef:
Maarten schreef:
Toch wel bijzonder dat ze de merknaam hebben verkocht en nu gewoon verder gaan onder eigen naam. Heeft iemand bij BMW toch niet op zitten letten...
Eens…. Die 05 lijkt door te gaan op de oude Alpina voet… En dat vind ik goed nieuws!
Ik ook maar het blijft opmerkelijk dat iemand bij BMW geen non competition clause in de SPA heeft gezet
Ik denk dat ze dat echt wel besproken hebben. De juristen van BMW zijn geen pannenkoeken. Denk dat die Zagato een ton of 5 kost, dus geen competition. Als dit niet met toestemming van BMW is worden ze gelijk afgemaakt. (en krijgen ze geen M4tjes meer geleverd )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
20 jun 2026 15:36
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik denk ook wel dat het besproken is, maar vind het toch opvallend. BMW gaat met Alpina een beetje de Maybach kant op. Die Zagato is een beetje van hetzelfde verhaal. De 05 GT niet - dat is weer meer (oude) Alpina stijl. Denk ik, aan de plaatjes te zien. Weet ook niet alles moet ik erbij zeggen.
Zou die Zagato echt 5 ton moeten kosten? Begreep dat de 05 GT basisprijs (in D) 200k zou zijn.
20 jun 2026 17:58
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Volgens mij basis NL-prijs 440-450K. Vind ik overigens nog best netjes voor een gelimiteerde (99 stuks) Zagato. Als ik het geld had zou ik hem zeker overwegen. Toch een stuk exclusiever (en mooier) dan een Turbo S
_________________________________________ GREEN IS GOOD
22 jun 2026 19:48
e_930_T
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Deze week mijn F80 m3 CS in frozen blue ingeruild voor een 2026 G80 m3 met handbak in een mooie individual kleur. Ik heb heel erg veel plezier beleeft aan de CS, dat was echt een sportwagen met 5 zitplaatsen.
Maar ik wilde ook altijd al graag een m3 handbak en het lijkt erop dat die niet meer gaan komen in de volgende modellen. Het rijden met een handbak vind ik toch meer voldoening geven bij sportief rijden dan een ZF of DCT dat is natuurlijk gewoon mijn persoonlijke smaak, maar daarom heb ik er wel heel erg zin in om lekker met m'n gezinnetje op pad te gaan en evenementen te gaan bezoeken met de nieuwe M3
28 jun 2026 17:28
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Top zeg, proficiat Heb je toevallig een foto want ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar de Individual kleur?
Ik zou bij die auto zelf neigen naar Portimao Blauw of iets donkergroen richting Alpina. Of zeer donkerpaars? Of whatever eigenlijk
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
28 jun 2026 19:08
e_930_T
Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hey bedankt!
Ik heb zelf nog geen goede foto's van de m3 kunnen maken maar dit is hem;
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum