Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
04 maart 2007 11:21



Ik heb deze week en gisteren met hulp van vriend de gehele binnenkant verwijdert. Alles kwam boven verwachting er onderuit, zelfs raamranden en kofferbakranden weinig of geen roest. Binnenkant schermen zit nog niet eens bescherming op van wax of tectyl.
De bruine vlekken die je op de foto's ziet is van achter gebleven lijm resten, maar die zullen in het zuurbad wel verdwijnen.
Dit is gepland voor over een 2 weekjes.
Maandag ga ik de deuren en kofferklep verder demonteren
04 maart 2007 13:20

Dat ziet er echt nog goed uit!
04 maart 2007 13:37
Restaureren is niet eens nodig!
04 maart 2007 13:44
Ik wist dat we een goede gevonden hadden, en dat er op het rechter voorscherm een klein roest plekje zat van parkeerschade, daar gaan we een nieuwe spatbord rand in lassen en dan vertinnen (zet daar wel foto's van) maar dat hij er zo goed onderuit zou komen hadden we ook niet verwacht, vooral alle randen waar rubbers e.d.opgezeten hebben, en dit met de eerste lak.
04 maart 2007 13:52
Heb zelden zo'n harde Triumph gezien.
04 maart 2007 16:31
Ziet er idd niet verkeerd uit.
Je kunt vaak ook beter een matige, dan een hele slechte auto restaureren.
05 maart 2007 16:59
Ik ben ook compleet verwonderd.
Bij het zien van de foto's van de gehele wagen had ik erger verwacht.
Wat een geluk zeg
05 maart 2007 17:32
ja die wagen ziet er idd nog fantasisch goed uit...
heb die pics eens met aandacht bekeken...
en persoonlijk stel ik me toch vragen betreffende de deurlijst (aan chassis dus) onderaan... is een bekend plekje en ik zie van dat bruin/brons gedoe aan de aansluiting vloer...
1 opensnijden en zien
2 inspuiten (op zijn minst)
in ieder geval zeer leuke wagen die Stag,
succes met je restoratie
05 maart 2007 17:46
panpanculcul schreef:persoonlijk stel ik me toch vragen betreffende de deurlijst (aan chassis dus) onderaan... is een bekend plekje en ik zie van dat bruin/brons gedoe aan de aansluiting vloer...
Je bedoelt bij de linkerdeur onderaan binnenkant, dat is niks anders als lijmrest dezelfde kleur als op het schutboard, de bekende plek bij Stag is links en rechts achter de deur, waar het afvoerpijpje van cabriokap doorgaat, begint de binnedorpel te rotten en zie je niet aan de buitenkant. Die kun je bij aankoop gelijk cotroleren als je achterste zijpaneel weg neemt.
Nog een zwakke plek is waar de achter schokbrekers zitten.
07 maart 2007 17:57
Zo, eerst even een Palm biertje drinken op de goede afloop.
Heb deze morgen en middag tot 15.00 uur de gehele achterophanging verwijdert, alles ging redelijk goed los en ligt nu klaar voor verdere demontage, want alles gaat los.
Daarna rem en benzine leidingen verwijdert.
Vrijdag wil ik de voortrein in zijn geheel verwijderen.
Als de auto dan straks (23 maart) voor drie dagen naar Lokeren gaat, inclus. kofferklep, motorkap en deuren (hier moet ook alles uit) kunnen we in die tijd weer andere dingen doen.
In die drie dagen willen we alles ontvetten en daarna stralen. Tegen vrijdag wil ik de voorwiel ophanging er onderuit hebben, hoop dat het lukt.
Als onderkant geheel vrij is, zal ik nog eens een foto maken van de onderkant.
07 maart 2007 18:39
cabrio wim schreef:Zo, eerst even een Palm biertje drinken op de goede afloop.
Proost
Ik ben erg benieuw naar het resultaat van de behndeling in Lokeren!
07 maart 2007 22:21
Nou Wim, zo te zien zit je niet stil, en toch nog de tijd vinden om anderen te helpen op het forum

. Succes en natuurlijk plezier met de verdere voortgang.
10 maart 2007 14:59
Zo alles is er onderuit, ligt op z'n buik op de brug.
Volgende week begin ik aan het leeghalen van de deuren, en kofferdeksel.
Want dit gaat ook allemaal mee in het zuurbad.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 10 maart 2007 15:03, in totaal 1 keer bewerkt.
10 maart 2007 15:03
allemaal... WREED positief hé
je bent echt wel op een "gezonde basis" gevallen...
en de restauratie laat ook niet op zich wachten !
(ik zou beter hetzelfde doen, maar heb pijn mijn goesting voor de moment)
veel moed verder...
10 maart 2007 16:05
Wat een tempo zeg!

Willem met de waterpomptang.
10 maart 2007 19:34
Dat gaat idd erg vlot
10 maart 2007 19:55
Vergeet een ding niet, heb er zo al twee gedaan en dit is de derde, en werk elke dag niet meer dan 2 a 3 uurtjes.
Maar door dat dit de derde is weet je precies de volgorde van demonteren.
En vergeet ook niet dat er nu een berg onderdelen liggen die allemaal nog verder uit elkaar moeten, deze gereinigt, gestraald en gelakt moeten worden.
Mijn eerste Stag heb ik bijna 1800 uur over gedaan of anders gezegt bijna 1,5 jaar.
Door dat ik nu thuis zit, kan ik er aan werken wanneer het mij past.
14 maart 2007 17:25
michael schreef:Heb zelf een topgerestaureerde TR-6 gehad. Als deze auto's inderdaad goed gerestaureerd zijn heb je een probleemloze auto. Hier een fotootje,

Ja mannen aan dit type heb ik heel wat uurtjes gewerkt
Ook natuurlijk de Spitfire en de MGB's , mooie tijd
Wat te denken van de eerste mini's 850 met lange pook en startknop op de vloer
14 maart 2007 18:25
Achterste is MG-C '69 heb ik 3 jaar geleden verkocht, en daar heb ik nog spijt van.
Had ik gekocht in Bern Zwitserland.
Moest ook gerestaureerd worden.
14 maart 2007 18:46
Zijn ook leuke autootjes die MG's (vooral die C's)
Ik heb er zo geen foto van, maar voor de eerste porsche stond hier ook een MG B GT in de garage. BGR, beige leer, wortelnoten dashboard, spaakvelgen
14 maart 2007 18:55
Ik ben jaloers op jouw 2 rechter-sleutel-handjes.....
Is een oudere Porsche ( 356 bv) niets voor jouw na de Stag ?
14 maart 2007 19:03
Sta er altijd voor open.
16 maart 2007 16:32
Hier het laatste van de Stag, alles is nu kaal en gedemonteerd en gaat op dinsdag 20 maart naar Lokeren Belgié, een week eerder als gepland.
In de tussetijd kunnen we ons bezig gaan houden met het schoonmaken en stralen van de ophanging en andere chassis onderdelen.
Stuurhuis en pomp reviseren, en alles van de remmen.
Zoals jullie zien zit er in de deuren ook weer geen tectyl en tovh weer geen roest op vlakken en naden.
20 maart 2007 20:24
Vandaag de Stag weg gebracht naar het bedrijf, heeft ons nog een Shelby Cobra laten zien die al opgehaald moest worden op 15 januari. Heeft al verschillende keren met de eigenaar gebeld en die zegt elke keer dat hij erom kwam, maar stuurde elke keer zijn kat. (zit na 2,5 mnd enkel wat vliegroest op.)
Afgesproken dat we hem op 5 april in de middag komen halen, stond ook nog een 356 en Ds.
Hebben nog een rondleiding gekregen en uitleg, doen zo'n 8 auto's in de maand.
Foto's als we hem gaan ophalen en resultaat volgen natuurlijk.
20 maart 2007 22:10
Ben jij dat die erbij staat, Wim? Zo ja, dan zou ik je niet direct herkennen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.