Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 3:48



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
keukens uit duitsland 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Maarten schreef:
Geen prijsverschillen meer? Nou...... Ik was in D toch zeker 4 mille goedkoper uit.


Was dat voor of na het onderhandelen?
Heb namelijk van een oude wijze indiaan 8) gehoord dat je de offerte van je keuken door 2 moet delen, dan een klein beetje bijleggen. Schijn je een goede deal te doen...... :roll:
Heb het zelf zo dus ook gedaan, ben wel tevreden met het resultaat........ :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 mei 2007 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dit was na onderhandelen in NL. Andere formule, zelfde uitkomst. Eerst vragen wat je uit wilt geven: daar geef je al een lager bedrag op. Dan wordt het moeilijk om voor die prijs etc. Vervolgens kan hij je matsen. Dan is het nog steeds te veel. Praten met de manager (lees peukie roken op de gang). Nog te duur. Dan de rayon manager bellen (even kakken). Maar lastig want zaterdag. En meteen beslissen. Met vriendin een beetje good cop bad cop doen. Dan kan er nog iets van af want het is een oneven zaterdag (actie). Gaaaaaap.

Overigens schijnen er sukkels te zijn die hem meteen inkoppen. Dan heb je als keukenverkoper een goede dag!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


17 mei 2007 22:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
net als iedere deal heeft het grotendeels te maken met goede voorbereiding. weten wat je wil, wat er te koop is en waar. en dan kijken of je met de laagste prijs ook de beste deal hebt... :roll: gewoon degene nemen waarbij je het beste gevoel hebt. ik vind dat iemand met goede ideeen en mooi uitgewerkte plannen daar ook voor betaald mag worden. Heb een enorme hekel aan mensen die eerst bij de ene alle plannen laten uitwerken en dan met die plannen gaan shoppen een de hele keuken (in dit voorbeeld) kopen bij die keukenschuur zonder overhead die geen plannen verzint, maakt en/of uitwerkt en daarom 500 euro goedkoper kan zijn. My 2 pennies.



Mijn ervaring overigens bij Siematic in Villa Arena:
Een zaterdag daar geweest voor een keuken en een bijkeuken, gewoon een beetje kijken en vergelijken. Verkoper gaf aan dat het het beste was om apart een afspraak te maken omdat ze zo meer tijd hadden voor ons. Woonde destijds in Oosterbeek (bij Arnhem) en we namen de dinsdag erop vrij om wederom naar de Arena te gaan. Erg netjes ontvangen, 2-3 uur zitten praten over ideeen, tekeningen etc etc. Hij had goede ideeen, en toen ik hem vroeg een offerte uit te brengen, kreeg ik als antwoord:
'daar begin ik dus niet aan. dat is altijd zo, dan ga jij met mijn offerte shoppen of je het ergens goedkoper kan krijgen. ik wil een prijs uitrekenen, maar dan moet je hem nu meteen bestellen.' :shock: Op mijn aangeven dat dit een keukentje van 15-20 mille was waar ik toch echt wel even over na wilde denken en dat ik vooraf aangegeven had dat hij de eerste partij was waar ik mee sprak en dat ik ook nog elders mijn licht zou gaan opsteken, antwoordde hij: 'ik wil je uit de losse pols een richtprijsje geven, maar dan moet ik wel de verzekering hebben dat je serieus bent'.

Beste vriend, wij zijn 2x vanuit Oosterbeek naar Amsterdam gereden, hebben allebei een dag vrijgenomen voor die f*cking keuken, en jij gaat vragen of ik wel serieus ben? Ik was meteen klaar met meneer Siematic en we zijn zo de deur uit gelopen. Was erg enthousiast over wat hij aanbood. Had het ook oprecht willen kopen, maar niet op die manier en wel na even alles laten bezinken.
Enfin, uiteindelijk bleek vd Stad in Nijmegen zowel goede ideeen te hebben als goede keukens en een erg goede installateur en uiteindelijk icm natuurstenen vloeren en tegels echt de beste deal te willen maken. Al 5 jaar lang geen spijt van 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 18 mei 2007 10:15, in totaal 1 keer bewerkt.



18 mei 2007 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Vind dit wel handig hoor, zulke off-topic onderwerpen!

Steek je nog eens wat van op.

Wij staan op het punt een huis te laten bouwen, dus dit soort tips zijn dan altijd welkom.
Zal zeker eens in Duitsland gaan kijken voor de keuken.

Geldt dit ook voor badkamers?


18 mei 2007 9:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
horn schreef:
nHeb een enorme hekel aan mensen die eerst bij de ene alle plannen laten uitwerken en dan met die plannen gaan shoppen een de hele keuken (in dit voorbeeld) kopen bij die keukenschuur zonder overhead die geen plannen verzint, maakt en/of uitwerkt en daarom 500 euro goedkoper kan zijn. My 2 pennies.


Voor 500 euri ben ik dat absoluut met je eens! Maar ergens houdt het op....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 mei 2007 9:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dat ben ik weer met jou eens. Maar ik denk dat er altijd over te praten valt met degene die in beginsel al het werk gedaan heeft. Het gaat mij meer om het soort mensen die zich bij de BCC twee uur lang alles laten uitleggen over een flatscreen tv en hem dan 85 euro goedkoper online kopen... (vergelijkbaar met keukens en ontwerpen etc).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 mei 2007 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
horn schreef:
Dat ben ik weer met jou eens. Maar ik denk dat er altijd over te praten valt met degene die in beginsel al het werk gedaan heeft. Het gaat mij meer om het soort mensen die zich bij de BCC twee uur lang alles laten uitleggen over een flatscreen tv en hem dan 85 euro goedkoper online kopen... (vergelijkbaar met keukens en ontwerpen etc).


Helemaal mee eens :thumleft:

Ik sta van de week even bij de motorzaak van m'n beste vriend binnen.
Past een klant een helm. Ik ken die klant een beetje.
Zegt ie: "mijn broertje kan er voordeliger aankomen via een kennis"
"Gaat even om de maat"

Die verrek helm koste maar 85,=.
Wat een LOSER !!!!
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


18 mei 2007 10:14
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 4 Cabriolet
Doetinchem
Bericht 
En dat is 'm nou net de "kneep"..... € 4000 goedkoper.....
Ik ontwerp een keuken met alles er op en eraan. Ik mag de duurste Miele apparatuur toepassen en vervolgens koopt men elders een keuken die zoveelduizend euro goedkoper is...maar, wel een NIET vergelijkbare kwaliteit en apparatuur van Bauknegt, die nou niet als de beste geregistreerd staan. Had ik ook zo kunnen leveren en waren ze wellicht nòg goedkoper uitgeweest...
Hoe dik zijn de deurtjes? Welke scharnieren worden er toegepast? Van groot belang is bij een vertrouwd adres te kopen met een goede fabrieks back-up. Keitenschmidt is overigens een goed bedrijf!

Succes met de beslissing!
Rob


18 mei 2007 12:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
er wordt vaak appels met peren vergeleken, komt bij mij in de (parket)zaak genoeg voor :!: :roll:
bij sommige vloeren (lees: merken) zoals laminaat kun je wel vergelijken maar bij hout gaat die vlieger echt niet op :!:
zaken zoals sortering, breedte, afwerking etc. etc. maakt dat mensen vaak niet weten waar ze het over hebben; "daar is dezelfde vloer een tientje voordeliger dus als jij nou......."
kun jij weer gaan uitleggen dat het niet hetzelfde product is :arrow: goede voorlichting is het halve werk :!:
wat betreft offertes: blijft lastig maar ik maak ze wel onder de restrictie dat ze dan binnen zoveel tijd een besluit moeten nemen (en nee, geen dag bedenktijd ofzo :wink: ).
feit is dat idd sommige gaan 'shoppen ' ermee maar andersom geldt dat net zo :!:
blijft toch een kwestie van 'gunnen', van de klant en van mij.

ps, in tegenstelling tot keukens is het zo dat laminaat en hout duurder is bij de oosterburen (minder vraag&aanbod), zodoende lever ik regelmatig aan (ned.) duitsers :!: :wink:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


18 mei 2007 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Uithuizen
Bericht 
Wij zijn ook een nieuw huis aan het bouwen, en dus ook keukens aan het kijken. Ik vind het een hele rare handel, en de verkoop manieren lijken veel op elkaar.

Inderdaad, krijg je een prijs dan geld deze alleen die dag omdat ze zogenaamd of,
1. nog geen zak verkocht hebben die dag, en dan maar onder de inkoopprijs mogen verkopen om toch nog wat omzet te krijgen.
2. al heel veel keukens verkocht hebben die dag, en deze voor ook weer onder de inkoopprijs mogen verkopen.

En je de offerte krijg je niet mee, de prijs die je hoort moet je zelf onthouden, en geld alleen die dag, jajajajajaja :lol: :cry:

Dan de prijzen, de keuken kost 27.000,-- menneer, maar alleen vandaag kunnen we u de keuken aanbieden voor 17.500,--
Wil je er over denken, wordt je alleen gelaten, en besluit je verder te gaan kijken dan mag hij van de baas voor 14.900,-- bij direct tekenen mee. :lol: :lol:

Wat een :?: handel........

Ik moet zeker geloven dat ze die week erop niet willen verkopen voor die prijs.
Het is een echte koehandel die keukenhandel.

Ik ben zelf aannemer en zou nooit geen huis weer verkopen als ik mijn klanten zo behandelde, maar blijkbaar kan een keukenboer dat wel? :?

Krijg je over de grens ook te maken met dit soort praktijken?
Of hier wel gelijk DE prijs.
_________________________________________
944 Turbo, full options, 250 pk versie
WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951

En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991
En een Porsche 944 S2 cabriolet.


19 mei 2007 19:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
De keuken die wij kochten kun je laten leveren in of een standaard kleur (10 verschillende) of een (willekeurige!!) kleur uit de kleurenwaaier van Flexa. Dat laatste kost EUR 200 extra. Die heb ik eraf onderhandeld ;-)

En natuursteen is in Duitsland zo ongeveer standaard en dus zijn bladen daar ook goed koper.

Wat ik ook een voordeel vind: meteen een offerte (die je ook gewoon mee krijgt)

Keukens kopen in Nederland vind ik, de GOEDE zaken daargelaten, echt vreselijk. De manier waarop ze met je omgaan bevalt mij echt 0,0
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


19 mei 2007 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Lekker HOT topicje hierzo.... :wink:

Ben blij dat ik (nog) geen nieuwe keuken nodig heb.


Maar mocht dit binnenkort ter sprake komen, dan zijn hier zeker zinnige opmerkingen te vinden.


19 mei 2007 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Waar is de tijd gebleven dat mannen op zaterdagavond gewoon in de kroeg zaten en over auto's praatten in plaats van op internet over keukens....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


19 mei 2007 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Keukenhoeren, spuugzat ben ik die lui. En het ergste, we hebben door al hun gemarchandeer nog steeds geen nieuwe keuken en zijn daar juist zeer aan toe! :cry:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


19 mei 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 4 Cabriolet
Doetinchem
Bericht 
:D www.kdcd.nl :D


:roll:


Gewoon proberen....??!!???!!!



Of komt een Porscherijder niet vertrouwd over of zooooooooo??!!!!


19 mei 2007 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
ER schreef:
Lekker HOT topicje hierzo.... :wink:

Ben blij dat ik (nog) geen nieuwe keuken nodig heb.


Maar mocht dit binnenkort ter sprake komen, dan zijn hier zeker zinnige opmerkingen te vinden.
Toch wel een geinig topic begonnen hè :lol: :wink: Wij zijn in ieder geval net terug uit Duitsland waar we onze jacht naar een nieuwe keuken vreemd genoeg zijn begonnen.Ik zal jullie wel op de hoogte houden en ga appels met appels proberen te vergelijken :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


20 mei 2007 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 4 Cabriolet
Doetinchem
Bericht 
Als "oud" Bergenaar had ik toch wel verwacht dat je als Alkmaarder even was langsgekomen in Duiven bij het Keuken Design Center....

Als je weet wat je wilt maak ik graag een PVP voor je!

Groet,
Rob Legerstee


20 mei 2007 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
jtdijksterhuis schreef:
Wij zijn ook een nieuw huis aan het bouwen, ......


Ik ben zelf aannemer en zou nooit ...



Kozijnen nodig ? :mrgreen: :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


20 mei 2007 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Joh.. druk druk druk gehad en niet eens in de buurt geweest.Maar als we eruit zijn wat we willen neem ik contact met je op.Huis is pas over een jaar klaar dus we hebben nog ff de tijd. :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


20 mei 2007 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Uithuizen
Bericht 
Andre,
Citaat:
Kozijnen nodig ?


Gaan we nu over op kozijnen :lol: :lol:
Vertel...........
_________________________________________
944 Turbo, full options, 250 pk versie
WPOZZZ95ZLN100951 Jaja.... nr. 951

En een perfecte Porsche 928 S4 van 1991
En een Porsche 944 S2 cabriolet.


20 mei 2007 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Erick schreef:
horn schreef:
Het gaat mij meer om het soort mensen die zich bij de BCC twee uur lang alles laten uitleggen over een flatscreen tv en hem dan 85 euro goedkoper online kopen... (vergelijkbaar met keukens en ontwerpen etc).


Helemaal mee eens :thumleft:

Ik sta van de week even bij de motorzaak van m'n beste vriend binnen.
Past een klant een helm. Ik ken die klant een beetje.
Zegt ie: "mijn broertje kan er voordeliger aankomen via een kennis"
"Gaat even om de maat"

Die verrek helm koste maar 85,=.
Wat een LOSER !!!!


En van die dingen kom ik dus dagelijks meermaals tegen .
Dat is schijnbaar de huidige trend.
Het ergste is nog dat als er dan problemen zijn met hun goedkoper via het net aangeschaft spul ze wel terug naar jou komen en hopen dat jij iets kunt regelen in een garantie.
Dan is het moeilijk om vriendelijk en beschaafd te bljven :!:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


20 mei 2007 22:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera 4 Cabriolet
Doetinchem
Bericht 
Ok Alkmaar 2000....leuk! Lekker de tijd nemen, er komen nog veel mooie dingen aan dit jaar. Je mag best al een tekening sturen, kan ik vast een ruwe opzet maken. info@kdcd.nl - geheel vrijblijvend - want ik heb appels met appels vergeleken toch altijd de beste prijs....


20 mei 2007 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF #87
Heesch
Bericht 
Siematic keukens:

Te Wildt, Hans
Eltener Markt 16
46446 Emmerich/Elten
Tel +49 (0)2828 92103
Fax +49 (0)2828 92102

Een jaar of 7 geleden zo'n 20% goedkoper dan in NL (appels-met-appels vergeleken).
Diverse collega's kochten al bij hem. Meteen scherpe prijs, viel toen niet meer over te onderhandelen volgens mijn collega's, maar die hadden vergeten te informeren of een deel vd nota ook buiten de boeken om kon ; wat keken mijn collega's belazerd toen ik ze dat vertelde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:)
_________________________________________
Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750


21 mei 2007 0:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.