15 dec 2007 12:02
15 dec 2007 12:20
15 dec 2007 13:03
15 dec 2007 14:17
Carrera4s schreef:Maar zien jullie resultaten van deze aanpak, en dan bedoel ik minder verkeersdoden ??
15 dec 2007 14:52
15 dec 2007 15:55
Carrera4s schreef:Maar zien jullie resultaten van deze aanpak, en dan bedoel ik minder verkeersdoden ??
15 dec 2007 16:02
Jort schreef:Carrera4s schreef:Maar zien jullie resultaten van deze aanpak, en dan bedoel ik minder verkeersdoden ??
In België ligt het aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners ongeveer 2x zo hoog. De conclusie dat het géén invloed heeft lijkt me in elk geval ongefundeerd.
15 dec 2007 16:03
mike 93 schreef:.. en nog erger: defecte fietslampjes! Buhhhh
15 dec 2007 16:10
mayonaise schreef:
't Belgische vs 't Nederlands wegennet is echt 1 op 1 vergelijkbaar en het enige verschil is idd het aantal flitspalen
15 dec 2007 16:14
15 dec 2007 16:31
mayonaise schreef:'t Belgische vs 't Nederlands wegennet is echt 1 op 1 vergelijkbaar en het enige verschil is idd het aantal flitspalen
15 dec 2007 16:31
Lydia schreef:Of minder files? Waarom plakken ze niet aan iedere zijde van de snelweg nog 2 rijstroken? Dan vind ik wegenbelasting, BPM, accijnzen en boetyes nog énigzins zinvol!
15 dec 2007 16:45
15 dec 2007 17:02
15 dec 2007 17:16
15 dec 2007 17:41
Lydia schreef:Waarom plakken ze niet aan iedere zijde van de snelweg nog 2 rijstroken?
15 dec 2007 18:25
Lydia schreef:Ik las laatst in een topic dat er 500 miljoen alleen al aan bekeuringen binnen komt. Dan nog de wegenbelasting, de waanzinnige BPM, de BTW en elke keer dat een auto verkocht wordt wéér de BTW en weet je hoeveel accijns op een liter benzine zit?
15 dec 2007 18:31
Jort schreef:In België ligt het aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners ongeveer 2x zo hoog. De conclusie dat het géén invloed heeft lijkt me in elk geval ongefundeerd.
15 dec 2007 18:35
Jort schreef:
Ben even in de cijfertjes gedoken en opvallend is in elk geval wel de afname in de risico categorie (tot 29 jaar). Daar is de afname relatief veel groter dan daarboven. Je zou verwachten dat de invloed van veiligere auto's en rotondes overal ongeveer gelijk zou zijn.
Beide zijn ook niet iets van de laatste paar jaar , zeker de veiligere auto's niet.
(en kan zeker geen veroorzaker zijn van een trendbreuk van het ene op het andere jaar).
15 dec 2007 18:38
Jort schreef:Lees de begroting 2007 maar eens door. Veel geld hoor, absoluut, maar afgezet tegen investeringen zoals eerder genoemd...gaat het er ook snel weer uit.
15 dec 2007 18:46
15 dec 2007 20:57
15 dec 2007 20:58
Devils son schreef:
Integendeel. Een ervaren bestuurder heeft minder aan elektronische hulpmiddelen. Sterker nog: in de BMW zet ik ze meestal uit.
De opkomst, zeker in de volumemodellen is wel iets van de laatste jaren.
Het jaar daarvoor stegen de doden zelfs nog en de jaren daarvoor was er een lichte daling. In het flitsbeleid veranderde niets (ieder jaar een beetje meer, maar dat is dus ongewijzigd) en dan ineens de trendbreuk en dat ligt dan aan de boetes?
Devils son schreef:Er komt veel meer binnen dan eruit gaat. Heb de cijfers zo niet paraat, maar als het ineens omgeslagen zou zijn lijkt mij dat nieuws en zou het mij niet zijn ontgaan.
16 dec 2007 0:21
Lydia schreef:Ik las laatst in een topic dat er 500 miljoen alleen al aan bekeuringen binnen komt. Dan nog de wegenbelasting, de waanzinnige BPM, de BTW en elke keer dat een auto verkocht wordt wéér de BTW en weet je hoeveel accijns op een liter benzine zit?
Je kunt mij niet vertellen dat dat allemaal in het potje "verbetering wegennet" komt!
16 dec 2007 12:04
Jort schreef:
Als het wel effect heeft is het natuurlijk vertraagd en ga je dat niet zozeer in dat eerste jaar terugvinden. "Er staan nu meer flitsers, dus pas maar op!" Hebben we vaker gehoord. Eerst voelen... Duurt dus meestal wel even voordat we ons gedrag aanpassen. Sommigen zitten nog steeds in de leerfase.![]()