Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

13 jan 2009 16:53

Ik met
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Tomaso_Pantera

13 jan 2009 16:57

heeft er heel lang een in de showroom van Hessing gestaan; dat ding stond dus letterlijk binnen al te roesten...
wel een gave bak :thumleft:

13 jan 2009 16:58

Da's ook een dikke bak. Vroeger hier wel eens bekwijld bij Hessing.

13 jan 2009 17:01

Tom80 schreef:Da's een BX 4TC, als ik me goed herinner.

Porsche heeft wel meegewerkt (en gebouwd) aan de RS2 Avant, de bruutste straat-vijfpitter van Audi. Die wil ik ooit nog wel eens...


Correct (2x :mrgreen:). Heb 1x een echte 4TC gezien.

Meer over groep B: klik. En groep B's te koop: klik

Jan Luhn heeft ook een Pantera groep 4 te koop.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maarten op 13 jan 2009 17:11, in totaal 6 keer bewerkt.

13 jan 2009 17:04

Een van de coolste groep B's en een van de zeldzaamste 911's is een SC/RS (totaal 20 gebouwd!!).

Afbeelding

13 jan 2009 17:07

In de Eifel Klassik rally rijden elke keer een paar dikke 911s mee. Die horen absoluut bij de meest spectaculaire auto's, vette powerslides met een heerlijke soundtrack op de smalle weggetjes van de Eifel...
Laatst bijgewerkt door Tom80 op 13 jan 2009 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2009 17:07

Die is ook mooi Maarten. Maar dwalen we niet af of leuker dromen we misschien niet weg???

13 jan 2009 17:12

Fantaseren mag altijd toch :mrgreen: Voor een lousy ton euri heb je dit speeltje al in de garage staan....

Afbeelding

13 jan 2009 17:18

En de hele brede renault 5 Turbies

Deze
http://img205.imageshack.us/img205/3978 ... o018ef.jpg

En wie kent de Daihatsu Charade Gtti.
100 PK uit 3 cilinders en 1,0 liter motor

14 jan 2009 11:15

Tom80 schreef:Een 80 met een SQ vergelijken is net zo kort door de bocht als zeggen dat een 959 een Kever is.


Jouw eigen woorden:

Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs).
De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80.


De 959 is niet (middellijk) afgeleid van een kever en heeft geen voorruit, A stijl of portier van een kever.

Met alle respect, je geeft aan dat de Ur-Quattro is afgeleid van de Coupe GT, die is afgeleid van de 80... dat de Sportquattro diverse onderdelen van de 80 1:1 overnam, maar je ontkent dat de Sportquattro is afgeleid van de 80.

Beetje vreemd...

En verder wijs ik je op deze link:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2006/03/uitslag_kerstprijsvraag_2/index.xml


Devils son schreef:De SQ anticipeerde op de Delta S4 van '85, en de auto's hebben (met de SQ in S1-uitvoering) deels samen gereden.


Ze werden door Peugeot verslagen, maar de Delta was de reden? Kom op nou zeg... :roll:

14 jan 2009 11:20

gefeliciteerd met je navigatiesysteem :mrgreen:

14 jan 2009 11:44

Ha, leuk: debatteren met iemand die daar zijn beroep van heeft gemaakt. :)

Devils son schreef:Jouw eigen woorden:

Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs).
De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80.


De 959 is niet (middellijk) afgeleid van een kever en heeft geen voorruit, A stijl of portier van een kever.

Tja, er zitten een paar onderdelen van een 80 op. Maar zelfs de Coupé GT heeft al niet zoveel gemeen met de 80, hooguit het 'familiegezicht'. De Urquattro zit daar weer een flinke stap vanaf en de SQ heeft alleen nog de voorruit, A-stijlen en de vorm van de voorportieren gemeen met de 80 (niet de portieren zelf, alles is bij de SQ handgemaakt in koolstofvezel).
Er zitten ook koplampen van een Passat 32B in, dat is ongeveer net zo dicht bij de SQ als de Audi 80. De stap Urquattro-SQ is erg groot, net als de stap Iltis-Urquattro.

En verder wijs ik je op deze link:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2006/03/uitslag_kerstprijsvraag_2/index.xml

Moet ik je op nog wat meer fouten in de Autovisie wijzen, of andere kort-door-de-bocht uitspraken? Als alle andere bladen is ook AV niet feilloos...

Devils son schreef:Ze werden door Peugeot verslagen, maar de Delta was de reden? Kom op nou zeg... :roll:

Peugeot ook. Audi was in die tijd overigens ook bezig met het ultieme Groep B-monster, met middenmotor en een carrosserie die het midden hield tussen de Lancia 034 en de Ford RS200.

14 jan 2009 11:57

Tom80 schreef:De stap Urquattro-SQ is erg groot, net als de stap Iltis-Urquattro.


Het punt is alleen dat men bij Audi niet is begonnen met de Ur-Quattro, maar toch echt de 80 gebruikt als basis-idee. Dat de Sport Quattro zo goed als niets meer met de straatauto's van Audi te maken had schreef ik al in het begin van deze discussie.

Moet ik je op nog wat meer fouten in de Autovisie wijzen, of andere kort-door-de-bocht uitspraken? Als alle andere bladen is ook AV niet feilloos...


Jij denkt dat als in zo'n prijsvraag een fout zit dat er niet minimaal enkele brieven ingestuurd worden door klagers? Dat gebeurt al bij een enkel artikel (tot mijn stomme verbazing overigens).

Nooit zag ik in AV ook maar iemand protesteren tegen deze uitspraak. Overigens, ik heb het in meerdere bronnen gelezen en op dit moment zie ik van jouw kant niet echt een onderbouwing om er vanaf te wijken.

Het is net te makkelijk om te zeggen dat er wel eens een fout in AV staat.

Devils son schreef:Peugeot ook.


Het punt is alleen dat men begon met het ontwikkelen van de Sport Quattro toen de S4 nog niet eens was aangekondigd. Dus kan het gewoon niet de reden geweest zijn als je de tijdslijn erbij neemt. Het zou mij niet eens verbazen als Audi eerder is begonnen met de ontwikkeling van de Sport Quattro dan Lancia met de S4. Hoewel dat natuurlijk koffiedik kijken is.

Overigens wel een leuk detail: de motor van de S4 is vwb technische oplossing een "voorloper" van de Golf TSI.

14 jan 2009 14:45

noemtie leuk debateren met devil :shock: :mrgreen: :wink:

14 jan 2009 21:19

Afbeelding

Heel bijzonder

14 jan 2009 21:29

Zelfde als die gele die ik postte ;-) Echt mooi is ie niet maar het heeft gewoon wat.

14 jan 2009 21:35

Inderdation niet gezien :oops:

14 jan 2009 21:45

Voor Devils son en Tom80. Dus uiteindelijk stamt de SQ af van de NSU RO 80 en dan hebben we het niet over de motor. Dat klopt toch dat de RO 80 model heeft gestaan voor de doorontwikkeling naar Audi maar dan zonder wankelmotor?

15 jan 2009 20:03

leuk LINKIE 8)

15 jan 2009 20:07

Kernbommen op wielen zijn het 8)

15 jan 2009 20:33

Zo'n pop-off valve is het toch wel helemaal. Vroeger (op prikpagina) hadden we Oscar die daar mooi over kon vertellen.

Ook mooi: rally cross met groep B's

15 jan 2009 20:55

Wat een geluid in die Peugs , ook Porsches .....

16 jan 2009 15:07

hoi allemaal,

en soepkip, misschien kan ik je ook nog helpen aan info?

wat wil je weten van de urq., ik heb er acht jaar lang 1 gehad
en aan diverse gesleuteld.

heb het '88 type gehad met torsendiff en watergekoelde turbo.

op het uitlaatspruikstuk na, bere goeie auto's die ook goed bestand zijn tegen wat hogere turbodruk afstelling.

rij nu s6plus naar tevredenheid.

gr
martin

16 jan 2009 17:58

Hoi Martin,

Bedankt voor je aanbod. Als ik een mooie tegen kom dan weet ik je te vinden voor vragen. maar ben bang dat dat erg veel geld kost. Op zich wel aardig om er 1 van voor 85 te nemen op de zaak. leuk voor de lage blijvende bijtelling.
gr. Ernest

17 jan 2009 13:16

tja, wat is veel geld.....

een orginele, goeie is gewoon geld waard maar dat beur je over een aantal jaren altijd weer, zo niet meer!

ik heb destijds het dubbele weer gebeurd met de verkoop en daar zat zo'n beetje 8-9 jaar tussen.

tis een kwestie van secuur zoeken en dan kom je hem echt wel tegen.

gr
Martin
Plaats een reactie