Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 16:22



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Stop de kilometerheffing - teken de petitie ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Heeft voor mij geen zin om te tekenen, woon in Belgie, maar ik denk dat iedereen er aan zal moeten geloven, Big brother is watching you :!: Maar aan de andere kant , als je niets te verbergen hebt wat kan het jou schelen, ze kunnen nu al alles na gaan met mobieltje, banktransacties, en internetgebruik :!:

Citaat:
Daarom zijn we tegen de kilometerheffing: de overheid kan veel meer met de gegevens doen dan ze nu van plan zegt te zijn.


26 nov 2009 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Ik ben zeer PRO rekeningrijden. Het is de enige juiste manier om te zorgen dat:
De gebruiker betaalt
De vervuiler betaalt
De spitsrijder betaalt

Dat stimuleert mensen om na te denken over het moment van rijden (spitsheffing), over de hoeveelheid kilometers die je rijdt, én over de auto die je gaat kopen. Rekeningrijden is CO2-uitstoot gerelateerd en daarmee een perfect middel om schonere auto's te stimuleren. Alle argumenten tegen neigen naar een beperkte kijk en vooral slechts een blik in de eigen portemonnee. Die portemonnee is natuurlijk zeer ondergeschikt aan het grotere geheel, waar we te maken hebben met teveel files en teveel te vervuilende auto's. Ik rij zelf 35k pj met mijn auto en als ik in deze auto blijf rijden gaat rekeningrijden me per jaar € 11.107,- kosten. Heel veel geld, en dus tijd om tegen die tijd met een andere, minder CO2 uitkotsende voiture te gaan rijden. (zie http://www.berekenkilometerprijs.nl)
En dát is precies wat de overheid wil. Daar ben ik niet blij mee, maar wel zeer mee eens.

Overigens geldt de voor de privacy onzin ook voor onze mobieltjes. Dat is ook uitstekend af te luisteren. Daar hoor ik nooit iemand over. In het wetsontwerp staat duidelijk dat de privacy gewaarborgd wordt.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


26 nov 2009 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
@JMS: Dit gaat wel even iets verder dan het traceren van gsm en/of betalingstransactie. Heeft volgens mij helemaal niks te maken met of je iets te verbergen zou hebben. Daar kun je je bij neerleggen maar dit is zo maar nog niet ingevoerd.

@Aleh: Dus omdat het in het wetsontwerp staat, zal het allemaal wel zo zijn? Het uitgangspunt voor het rekensommetje van de Minister is ook dat er een aanzienlijk percentage minder files zal staan. Allemaal koffiedik kijken en naar een bepaald scenario toerekenen. Het principe van "de vervuiler betaalt" en niet "de bezitter betaalt" is op zich natuurlijk helemaal geen verkeerd uitgangspunt. Wat mij betreft gaat de discussie daar ook niet over. Belangrijkste discussiepunt is de wijze waarop je dit gaat realiseren en de (technische) invulling daarvan. Bijna alle punten die je opsomt zijn ook prima te realiseren door middel van de brandstof prijzen/belasting. Dan hou je alleen nog het specifieke spitsrijden (differentiatie naar plaats en tijd) over. Dan vind ik de oplossing die nu wordt voorgesteld met het rekening rijden toch echt z'n doel voorbij schieten. Inhoudelijk en wat kosten/baten betreft. Het is verder, ook van de overheid, vrij naief om te veronderstellen dat iemand voor zijn/haar lol 's ochtends of 's avonds tijdens spitsuren op de verkeersknooppunten in de auto gaat zitten. Die kreeg je met torenhoge brandstofprijzen al niet uit de auto, dus waarom dan wel met een spitstarief? Het overgote deel van deze (extra) kosten zullen voor rekening komen van de betreffende werkgevers. Met alle fijne bijgevolgen van dien. Als dit systeem is ingevoerd ben je pas echt overgeleverd aan de overheid. En daar heb jij misschien wat meer vertrouwen in dan ik.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 26 nov 2009 21:19, in totaal 1 keer bewerkt.



26 nov 2009 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
En jij rijdt een 996 Turbo :scratch: Heb je zeker ook nog Groen Links gestemd...?
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


26 nov 2009 21:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Als er op 5 dagen pas 4200 man tekenen, klopt mijn vermoeden, dat er 100 van dit soort sites in de lucht komen, die allemaal een stukje van de "protest-markt" voor hun rekening nemen. Daardoor mist het initiatief de echte kracht, immers 4000 man op zo'n 6(?) miljoen (6?) auto's, is nog geen procent!

Begrijp me niet verkeerd, ik zit er ook niet op te wachten, maar denk dat dit soort protesten geen kans maakt.... (door gebrek aan draagkracht!)


26 nov 2009 21:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Maurice de Hond baseert zijn peilingen regelmatig op nog veel minder mensen. Ik ken op dit moment een tweetal websites, in dit topic al genoemd, zullen dat er een paar meer zijn, prima. Er lopen natuurlijk ook hele andere initiatieven, denk aan ANWB, Telegraaf, VVD e.d. Uiteindelijk zullen alle initiatieven (voor en tegen) samen het definitieve draagvlak bepalen. De besluitvorming vindt natuurlijk op een heel ander niveau plaats. Daar hebben we onder meer ook nog verkiezingen voor.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 nov 2009 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
aleh schreef:
Ik rij zelf 35k pj met mijn auto en als ik in deze auto blijf rijden gaat rekeningrijden me per jaar € 11.107,- kosten. Heel veel geld, en dus tijd om tegen die tijd met een andere, minder CO2 uitkotsende voiture te gaan rijden. En dát is precies wat de overheid wil. Daar ben ik niet blij mee, maar wel zeer mee eens.


Dus jij rijdt 35K per jaar in een CO2 uitkotsende 996 turbo. En pas nu de overheid rekening rijden dreigt in te gaan voeren doe jij die de deur uit voor een toyota prius? Ik hoop toch echt dat dit niet representatief is voor de gemiddelde Porsche rijder (forummer). :cry:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 nov 2009 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
MarkS schreef:
Maurice de Hond baseert zijn peilingen regelmatig op nog veel minder mensen.

Al een stuk representatiever! :salut: :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


26 nov 2009 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Maar of die jongens ook objectief zijn? ze beinvloeden wel vaker een polletje :mrgreen:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


26 nov 2009 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
aleh schreef:
Ik ben zeer PRO rekeningrijden.


Aleh,
Jij bent een van de Nederlanders die beroepsmatig aan de kilometerheffing verdienen. Wil je dan a.u.b. hier niet jouw propagande rondstrooien?
Er zijn al betaalde advertenties genoeg vóór het rekeningrijden.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


Laatst bijgewerkt door Nicolò op 26 nov 2009 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.



26 nov 2009 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Citaat:
Thansch staat het 75:25 in het nadeel van de steile Amsterdamse oefenmeester. Dat moet beter kunnen.
nu 34:66 :mrgreen:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


26 nov 2009 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Nicolò schreef:
aleh schreef:
Ik ben zeer PRO rekeningrijden.


Aleh,
Jij bent een van de Nederlanders die beroepsmatig aan de kilometerheffing verdienen. Wil je dan a.u.b. hier niet jouw propagande rondtsrooien?
Er zijn al betaalde advertenties genoeg vóór het rekeningrijden.


En wat verdien ik daaraan en hoe? 0,niks Nicolo. Onplezierig dat je dit zegt. Ik geef een gefundeerde mening.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


26 nov 2009 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Kijk , ik zal nog wat olie op het vuur gooien :!: Volgens mij gaat de onze samenleving (lees: natuur, omgeving, gezondheid, enz.) naar de kloten omdat er niets aan gedaan word. Nu worden de overheden wakker dat de tijd is aangebroken om er iets aan te doen en je bent ook direct populair voor de aankomende top in Kopenhagen :!: En ze komen redelijk wat euris te kort :!:
We moeten er mee leren leven dat als je vervuilt je er moet voor dokken en daar mee gedaan, koop een fiets, bus of trein/tramkaartje en verkoop je P en stop met zeuren :!: Of blijf rijden en betaal

Sorry moest eruit


26 nov 2009 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Willen Alain en JMS dan ook even direct vermelden welk percentage van de luchtvervuiling door het autorijden wordt veroorzaakt en met hoeveel (tienden) procenten de totale luchtvervuiling gegarandeerd zal verminderen door het rekeningrijden?
Enne, jullie weten vast ook hoe vervuilend de productie van hybride auto's is?
:lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 nov 2009 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Nicolo, graag nog even een fundering van je opmerking van zojuist.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


26 nov 2009 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Hebben wij de afgelopen tientallen jaren niet al genoeg betaald aan wegenbelasting/motorrijtuigenbelasting?
En wat is daar mee gebeurd? Is dat allemaal op gegaan aan onderhoud en verbreding van de wegen?
NEE!
In 1970 reed ik (al mee :wink: ) over de A12 van Arnhem naar Utrecht.
Dit stuk rijd ik al jaren geregeld en is nog steeds voor het grootste deel 2-baans, maar wel één van de belangrijkste oost-west routes.
Het aantal auto's dat van dit stukje asfalt gebruik maakt, is in die 30 jaar verdubbeld, maar de weg dus niet........
Gevolg: file(s)!
Nu moeten wij dus weer (na het kwartje van Kok) extra gaan betalen, om die taak die de overheid heeft verzuimd uit te voeren op te ruimen. :evil:
En dan op zo'n aparte onbegrijpelijke, omslachtige, dure, fraudegevoelige manier met een privacykastje in elke auto :roll: :?

Ook ik heb geen enkel probleem met het principe betalen voor het gebruik, maar doe het dan makkelijk en verhoog gewoon de accijns!
Doe dit (liefst!) in Europees verband, dan zijn wij ook gelijk af van die 12 stickers in diverse talen die nu op de voorruit pronken :shock: en het zicht belemmeren...... :drive:

@JMS: hoe zat het ook al weer met de gevolgen van de zure regen en de ozonlaag? :scratch: Hoor je er nog wel eens wat over? :popcorn:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


26 nov 2009 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Rekening rijden het is ergens best eerlijk, maar ben bang dat het een enorme belastingverhogende maatregel gaat worden.

Voordeel rekeningrijden (correct me if I am wrong) waneer je enkele prive auto's hebt betaal je alleen maar naar het gebruik. Aangezien je maar 1 tegelijk rijdt en dus alleen voor de auto die op dat moment op de weg is betaald zal dit ws snel goedkoper worden dan wegenbelasting te betalen over alle voertuigen zoals in huidige systeem.

Ben dus niet per definitie tegen rekening rijden, maar wel tegen de privacy schending die het brengt en hoe snel evalueert zo'n systeem in een doorlopende snelheidheidscontrole?????
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


26 nov 2009 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Waar hebben jullie het over bende patsers ( ik reken mijzelf er ook toe, bedoel zeer gelukkige mensen) wij lopen te zeuren over wat meer te betalen als we met onze P over de weg rijden, meestal 2de wagen, en aan de andere kant van de wereld hebben niks ze te makken :!:
Blijf bij mijn standpunt, de vervuiler betaald :!:


26 nov 2009 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
De makke schapen laten zich weer naar de slachtbank leiden.
:wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 nov 2009 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Wat bedoel je , ga je revolten of zo, laat mij nie :lol:


26 nov 2009 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Betalen moeten we toch wel, ben alleen bang dat dit minder te controleren is we straks de schatkist extra hard vullen........

(O ja rijd prive alleen maar in de P 6-7k KM en het geheel wordt voor mij dus vast goedkoper, leasebakken zijn voor de werkgevers :mrgreen: )

Ik vindt het belangrijkste punt dat BV NL weet waar ik uithang en ik nooit ergens kan zijn zondar dat dat wordt geregistreerd. (niet dat ik in illegale zaken zit)
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


26 nov 2009 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
dreamer schreef:
(O ja rijd prive alleen maar in de P 6-7k KM en het geheel wordt voor mij dus vast goedkoper...

Van welk bouwjaar is jouw Porsche?
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


26 nov 2009 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Wellicht ten overvloede:

Voor rechts:
http://www.kilometerheffingnoway.nl/

Voor links:
http://www.geenfilebelasting.nl/

:salut:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 nov 2009 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
Rob Herfst schreef:
Ook ik heb geen enkel probleem met het principe betalen voor het gebruik, maar doe het dan makkelijk en verhoog gewoon de accijns!

Op zich ben ik het daarmee eens als je het inderdaad in heel Europa zou doen (succes...), omdat je dan een flinke dosis invoeringskosten en exploitatiekosten bespaart. Maar dán wordt het sowieso cashen voor de overheid en verandert rijgedrag niet, leert het verleden. Als je gaat differentiëren naar tijd en plaats én werkgevers en bijv. routeplanners (nieuwe apps.) daar ook op inspelen, mogelijk wel.
_________________________________________
Tjolk.


27 nov 2009 0:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Stop de kilometerheffing - teken de petitie !
ik wil best betalen, als ze eindelijk eens iets aan het chronische file probleem gaan doen. Maar dat wordt alleen maar jaarlijks erger. Terwijl in half Nederland constant aan de weg gewerkt wordt, worden de files alleen maar langer. Vanavond, standaard donderdagavond zelfs zonder regen ofzo - 450 km file. In die kleine koetland... :bang: A2 - 22 km + 8 + 9 + 7 km... file van A'dam naar Eindhoven... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 nov 2009 0:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.