Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 6:42



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Golfsport elitair? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ga je eindelijk hier wat aan doen?

Afbeelding


11 apr 2006 13:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wolf schreef:
Ga je eindelijk hier wat aan doen?

Afbeelding


:twisted: ja - het is nu een 300 yard slice :lol:

vorige week 10 minuten na ophalen nieuwe driver rondje noordwijk gespeeld - topdriver, leuke baan
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2006 6:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Mooiste van NL vind ik. Is nooit een hond. Toch moeilijk om lid te worden. :D


12 apr 2006 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lijkt me wel een leuke hobby. ik heb echter problemen met het meeste volk, die ik in de clubs hier bij ons zie rondlopen. Ook de regels die gelden in de meeste clubs hier bij ons in de buurt, hebben mij steeds tegengehouden om even te gaan kijken.
Als ik hoor dat je met geen jeansbroek de green op mag, en een toetredingsfee van enkele duizenden euro's, dan is de zin bij mij wel over. Als ik me anders moet voordoen dan ik ben, om een balletje te slaan, dan is de zin wel over bij mij.

Zit ik nu naar de verkeerde clubs te kijken, is dit typisch aan de Belgische clubs? of ben ik niet voorbestemd voor deze sport :?:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 apr 2006 9:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk dat dit topic best van titel kan gaan veranderen :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 apr 2006 9:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
In den Belgique is het idd nog wat elitair.
Toch weinig problemen denk ik als u met uw nieuwe auto komt aanrijden 8)


12 apr 2006 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
wolf schreef:
In den Belgique is het idd nog wat elitair.
Toch weinig problemen denk ik als u met uw nieuwe auto komt aanrijden 8)


Dat is dus mijn probleem, ik wil ook goed ontvangen worden, als ik er met de bestelwagen van de zaak aankom :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 apr 2006 9:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Check this out op 30 april

http://golfvlaanderen.be/pages/home.htm

:wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


12 apr 2006 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
wolf schreef:
Toch weinig problemen denk ik als u met uw nieuwe auto komt aanrijden 8)


Als mensen je alleen om je "spullen" mogen...wil ik ze niet eens meer kennen...


Ik mag die houding van Paul wel :wink:


12 apr 2006 10:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Is een wereldje apart, ook niet direct mijn "genre" mensen, maar zoals altijd mag je uiteraard niet te veel veralgemenen. In Vlaanderen heb je intussen al verschillende "vervolkste" golfclubs (vb. Wachtebeke, niet eens zo ver van Antwerpen via de N49).

Ga je naar de golf van Latem of Knokke (om er maar 2 te noemen) tja dan is het een blaisé boeltje, zoveel is zeker.


12 apr 2006 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik vind dat je het in ieder geval eens moet proberen. Het ziet er veel simpelder uit dan het in realiteit is.
Ik heb mijn arm na een uur initiatie nog 2 dagen gevoeld. De souplesse zat er bij mij niet in.

Het elitaire hangt idd van club tot club af. Een sport voor Jan met de Pet zal het volgens mij nooit worden. Volgens mij blijft het voor sommigen een ontmoetingsplaats waar vooral aan networking wordt gedaan.

Neemt niet weg dat het een echte sport is waarvoor veel moet getraind worden om een goed niveau te bereiken. Leuke is ook dat je altijd op prachtige, groene en rustgevende locaties komt. Als ik moet kiezen tussen een bende hooligans in een voetbalstadion of een oase van rust, dan kies ik toch voor het laatste.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


12 apr 2006 14:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Lou schreef:
Check this out op 30 april

http://golfvlaanderen.be/pages/home.htm

:wink:


Deze is ook leuk : ruzie in Overijse...
http://www.indymedia.be/nl/node/1657
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


12 apr 2006 15:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Golfsport elitair? :?:

Vanaf volgende maand niet [meer] :!: dan gaat ome piet van start.. 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


12 apr 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
Ik heb al zo'n 2 jaar mijn GVB. Ik ben er wel achter dat het een sport is waar je veel tijd voor moet hebben. 18 holes lopen kost je bijna een hele dag (nou ja, 5 uur en daarna gezellig wat eten).

Er zijn tegenwoordig veel jongeren die de sport beoefenen, daardoor is het heel toegankelijk.

Het geeft een enorme kick als je de bal zo'n 150 meter ver slaat......

De kosten vallen ook wel mee (je hoeft geen lid te zijn van een club, je kunt ook voor eenmalig 18 holes betalen (dus per keer)). Je hebt het dan over zo'n € 50,-

Qua kleding is het ook allemaal niet zo stijf meer, een beetje een nette broek met een polo of trui en je bent er al (goede schoenen is wel van belang ivm behoud van het gras...)

Alles hangt af van wat voor een soort club het is. Kortom het lijkt erger dan het is... :wink:

Gewoon doen. Misschien is het leuk om met een groep P rijders eens een les te nemen....(met daarvoor of daarna een mooie rit?) :idea:


12 apr 2006 16:20
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ome piet schreef:
Golfsport elitair? :?:

Vanaf volgende maand niet [meer] :!: dan gaat ome piet van start.. 8)


oeps..........das slecht nieuws voor de Ollandse ruitjesbroekendragers...


Nee golf is in NL niet meer datgene wat het geweest is voor de patsers etc. tis (gelukkig) een bereikbare sport geworden, zelfde beeld als het tennissen een jaar of 30 terug.


Wil je er nog een beetje bij horen moet je aan een Polowedstrijd meedoen en dan niet de watervariant.


12 apr 2006 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Loop al jaren met het idee om mijn GVB te gaan halen (al diverse malen les gevolgd), maar het is er door tijdgebrek nog nooit van gekomen.

Niet om te netwerken maar simpelweg om regelmatig in de buitenlucht bezig te zijn in een meestal erg mooie en rustige omgeving. Oók nog met de nodige lichaamsbeweging én aansluitend een lekkere hap.

Vandaar dat ik me heb voorgenomen om ná september er toch maar aan te beginnen, omdat ik verwacht dan meer tijd te hebben.

en het golf publiek? Ach ja............ zo zie je nog eens wat... :lol:

Afbeelding


12 apr 2006 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Wat is de definitie van elitair tegenwoordig in Nederland?

912, ook PGA Holland lid...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


12 apr 2006 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964
Hilversum
Bericht 
Golf elitair? Ligt eraan waar je speelt.
Golf duur? Ja, dat vind ik toch wel.

Ik golf nu zo'n 15 jaar (vanaf 13) en doe het nog steeds met veel plezier. Ben begonnen op een klein baantje met 9 holes. Daar had ik het al snel gezien en toen ben ik lid geworden op Golfclub Zeewolde. Zeewolde is een baan met 3 x 9 holes, zodat je verschillende combinaties kan maken. Het volk dat er komt is heel divers, van de zeewoldse boer tot de gooise bal. Dat maakt het leuk en er is voor iedereen wat. Wat betreft kleding, je moet inderdaad niet in je hempje de golfbaan op gaan, maar een spijkerbroek is op de meeste banen wel toegestaan, een polo erop en je bent klaar.

Om op het financiele aspect te komen, lid worden kost wel wat. Entreegeld varieert van zo'n 1.000 euro tot 25.000 euro. Daarna moet je per jaar contributie betalen (de goedkoopste volwaardige baan kost zo'n 750 euro per jaar). Ja, en als je lekker hebt gegolfd dan wil je natuurlijk wel een drankje drinken en wat eten. Bij de meeste golfclubs kost dit net zo veel als de gemiddelde snackbar.

Verder moet je natuurlijk een setje clubs hebben om te kunnen spelen. Een beginnerssetje heb je al vanaf 300 euro, maar als je verder komt is het niet raar als je met een uitrusting loopt waar je 2,3 of 4.000 euro aan hebt uitgegeven. Maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt, op Marktplaats kun je (als je er een beetje verstand van hebt) heel aardige spullen kopen. Als je eenmaal wat goeds hebt, dan kan je er zo 10 jaar mee verder, tenzij je elke keer het nieuwste van het nieuwste wil hebben, maar dat zijn meestal niet echt de golfers waar ik mee omga.

Al met al lijkt golf net op Porsche rijden. Je kan voor een leuk bedrag een Porsche kopen en er (redelijk) voor weinig in rijden. Maar je kan ook een nieuwe 997 turbo kopen. Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Ik kan het iedereen aanraden om te gaan golfen, het is zeer verslavend en het geeft een kick als je een bal 250 meter ver kan slaan (recht) en als je vanaf 150 meter de bal op dertig centimeter van de hole kan leggen.

TRY IT, YOU'LL LOVE IT!
_________________________________________
Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987


12 apr 2006 19:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ieder lekker zelf weten.
heb altijd geroepen dat ik pas zou gaan golfen als ik niks anders meer kon. Stel van mijn vrienden gingen spelen, ben er ook maar aan begonnen. Speel nu 4x per jaar ergens in het buitenland een lang weekend of een midweek met een club kerels (studiegenoten, vrienden, collega's - vast clubje van een man of 20 die overal ter wereld wonen en terugkomen voor zo'n toernooitje). Is gelijk een goede reden weer eens bij te praten en elkaar weer te zien. Kopenhagen, Goteborg, Marbella, Barcelona, Berlijn, Dubai, New York, Durbuy, etc etc.

Ik ben er inmiddels redelijk aan verslingerd. Als je op zondagochtend in april om half 8 afslaat op hole 1, zon komt net op, dauw op het gras, nevel nog boven de baan en alle rust om je heen - geeft een goed gevoel, geloof me maar.

Afgelopen woensdag heerlijk gespeeld in de duinen van de Noordwijkse, zeker één van de mooiste banen in Nederland. Voelde als heerlijk spijbelen. 4 uur (5 uur is echt te lang als je wat vaker speelt :mrgreen: ) door de duinen sjouwen en ondertussen tegen jezelf en een onbekende tegenstander strijden om op de 18e een putt te maken van een meter of 8 waarmee je alsnog de wedstrijd wint - voor mij onbetaalbaar.

En elitair? Ik vind mezelf niet elitair en ik heb er erg veel lol in. Bekakte lui lopen overal rond. Ook in Porscheclubs.

Is de NPC elitair? Buitenstaanders zeggen van wel. Leden zeggen van niet. I rest my case.





En duur? Ik golf een jaar als lid van een A-baan voor minder dan de kosten van een gemiddelde grote beurt voor een 911. En dat geven jullie wel uit aan je hobby. Is gewoon (terecht) een kwestie van je eigen prioriteiten stellen.

Enfin, ieder zijn meug :wink:

horn - al jaren een happy golfer

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2006 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Herkenbaar Horn. Zondagmorgen vroeg afslaan zodra de zon opkomt, in de zomer zelfs rond zeven uur. Ik speel nu ongeveer 5 jaar, hcp 15, op Zeewolde. Das een mooie park-polderbaan. Regelmatig ook spelend op De Haar en op Biddinghuizen. Maar die laatste baan vind ik niet zo.
Ik speel veel met vrienden maar ook geregeld met zakenrelaties. Daarna lekker eten op het terras. Van mij mag de lente snel losbreken.

En elitair? Neuh, dat valt mee. Zeikerds heb je overal en mensen met verbeelding ook. Dat je anders gekleed moet gaan als op de voetbalvelden, tsja, dat hoort er ook bij.

Morgen bedrijventoernooi op Edda Huzid. Weer lekker slap ouwehoeren met ondernemers door de baan :D


12 apr 2006 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
In de states is het gewoon een sport voor jan en alleman :wink:
Lekker een namiddagje met vrienden en wat pilsjes in de koelbox gaan golfen in afgesneden jeans en T-Shirt.
hééééérlijk
Doch hier is het idd elitair. Dat wat Paul zegt is hier (in Hasselt en Tessenderlo) identiek :evil:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 apr 2006 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964
Hilversum
Bericht 
@Maxfli: Potje golfen binnenkort?

Ga je weleens met de P naar Zeewolde, ik zie daar wel eens een 993 staan??
_________________________________________
Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987


12 apr 2006 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Lekker een namiddagje met vrienden en wat pilsjes in de koelbox gaan golfen in afgesneden jeans en T-Shirt.


Ben dolblij dat het hier niet zo is. Laat dat maar lekker op de camping blijven. Als dat elitair is, hoop ik dat golf lang elitair blijft... :twisted:

@ SuperC & Maxfli - Zeewolde is hier bijna om de hoek. Kunnen wel eens een rondje lopen. De Haar speel ik vaak op donderdagmiddag. Zelf lid op Anderstein - morgenmiddag weer een rondje. Uiteraard zijn jullie ook van harte welkom om een keer Anderstein (nu ook 27 holes) te spelen.

Horn hcp 13.9 :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2006 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Een goeie vriend van ons speelt ook golf. Wij zitten er altijd mee te lachen en zeggen : zolang we nog s*x hebben, hoeven we niet te golfen... :) maar na die initiatie spreek ik toch wel anders.

Vroeger dacht ik dat golf iets is waar je aan begint aan je 60, maar ik denk nu dat iemand met rugproblemen er niet moet aan beginnen...
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


13 apr 2006 13:02
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
ieder lekker zelf weten......................



Niks tegen in te brengen...........zo ist maar net.


13 apr 2006 13:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.