Afgelopen zaterdag, 12 juli 2008 (bijna een jaar nadat ik een gestrand restauratieproject had opgehaald als basis voor 'mijn Speedster'), heb ik voor het eerst het chassis de werkplaats uitgerold om fotootjes te maken...
Ik heb nu -dus- officieel een rollend chassis!
'And let me tell you folks: it feels unbelievable'...
Ik sta nog steeds versteld van mezelf. Ik dacht altijd dat ik 2 linker handen had, nul-komma-nul technisch inzicht en nog minder de kunde en vaardigheden om zelf een auto te bouwen, hoewel dat altijd al m'n droom was.
Het gezegde 'niet dromen, maar doen' heb ik vorig jaar maar letterlijk ter harte genomen...
Bijna een jaar geleden ben ik die droom dus gaan verwezenlijken en als ik heel eerlijk ben, ben ik al véél verder dan ik een jaar geleden gedacht had.
Van het oorspronkelijke gestrande restauratie-project heb ik
uiteindelijk eigenlijk alleen het chassis gebruikt en wat losse onderdelen. Alle overige onderdelen die ik destijds in dozen, kisten en zakken bij het chassis heb gekregen (inclusief motor en versnellingsbak) zijn verkocht, weggegooid, of staan in diezelfde dozen opgeborgen in m'n box op de vliering!
Hier zijn de foto's:
Het is een '67er chassis en ikzélf ben ook van 1967. Ik heb het chassis dus even voor box 67 gerold voor deze toepasselijke foto (ikzelf heb -helaas- box 64

)
Het chassis recht van voren:
Pretty impressive, isn't it?
Hetzelfde chassis schuin van voren:
En ten slotte het sexy kontje:
Nu ga ik aan het motorblok beginnen...
Zondag heb ik samen met 2 andere box-eigenaren de motor in de motorsteun gehangen zodat ik er goed en ongestoord rondom aan kan werken. Ik kan het blok zelfs op z'n kop draaien om aan de onderkant te kunnen werken! Wat een luxe!
(met dank aan de eigenaren van box 60 die me de steun voor onbepaalde tijd hebben geleend)