Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 jan 2013 8:58
Ze zouden eens elektrische auto's moeten maken zonder al die bijkomende nonsens. 20 jaar geleden (of was het nu 50jaar? lange tijd geleden alleszins) hadden ze al elektrische wagens die even ver konden rijden als deze nu. Maar tegenwoordig moeten ze zodanig veel extra's hebben dat alle elektriciteit weer verloren gaat en er uiteindelijk geen winst is qua bereik tov vroeger.
Indertijd werd dit tegengehouden door de olie lobby, nu zijn het de elektrische autoproducenten die zichzelf de das omdoen door net vernoemde redenen.
27 jan 2013 10:22
Cazzo Super Veloce schreef:Bijtelling???
scherrup
27 jan 2013 10:48
Staat een testje in de NRC next van gisteren met de Fisker Karma, 400 km met meer dan 40 liter benzine.......
27 jan 2013 10:57
Da's niet heeel zuinig
27 jan 2013 11:21
Dus ipv zo'n 50 gr CO2 in de praktijk maar liefst zo'n 250 gr CO2... 5 keer zoveel.
Oogkleppen dus!
27 jan 2013 11:59
Wat voor lijstje? Doe dat lijstje eens? Interessant!
Terzijde, restwaarde van "dat soort auto's" is volledig afhankelijk van de grillen van de overheid... Alle subsidie weg

restwaarde nul. Dan kun je zeggen dat je er niks om geeft, maar dat gaat resulteren in ofwel hogere leaseprijzen, ofwel een flinke kostenpost op de zaak!
27 jan 2013 12:07
Devils son schreef:Oogkleppen dus!
Helaas al veel te vaak gezien en dit zal ook niet de laatste keer zijn.
Hoe krijgt de politiek/overheid het toch nog steeds geregeld voor elkaar zich zo op iets te storten, dat er (wat hun betreft) geen weg meer terug is en (bijna) alles is gepermitteerd om het er dan maar door heen te drukken......
Ook al ziet iedereen allang dat het een heilloze weg is......
Het eindigt meestal met een parlementaire enquête, waar we (ze

) dan weer veel van leren....
27 jan 2013 12:41
Helaas kiezen wij "ze" zelf...
.
.
.
(en vraag me niet naar m' n politieke kleur; daar kom ik op 't moment echt even niet uit...)
27 jan 2013 12:45
Ze kies je misschien maar de uitvoerenden: het ambtenarenapparaat kies je niet. En ik vrees met grote vreze dat die mensen nou niet echt goed nadenken over dit soort dingen.
27 jan 2013 12:55
Maarten schreef:Ze kies je misschien maar de uitvoerenden: het ambtenarenapparaat kies je niet. En ik vrees met grote vreze dat die mensen nou niet echt goed nadenken over dit soort dingen.
+1 Maarten, wordt misschien toch eens tijd voor een meer technocratische regering (met ingenieurs etc. op de juiste posten) in plaats van al die poldersofties met (ultra)korte termijn visie op deze posten.
27 jan 2013 13:10
Er zijn teveel idioten die dan gaan roepen dat de elite te lang is gehersenspoeld op de universiteit en dat zij het met hakken over de sloot lagere school het veel beter weten...
Hou op, schei uit. Democratie is failliet.
27 jan 2013 13:18
ErikE schreef:Helaas kiezen wij "ze" zelf...
Samson toch echt niet zelf gekozen, kreeg hem er gratis bij
Maarten schreef:het ambtenarenapparaat kies je niet. En ik vrees met grote vreze dat die mensen nou niet echt goed nadenken over dit soort dingen.
Daar zitten toch ook hele goede en slimme mensen tussen, die politici vaak genoeg waarschuwen omtrent hun plannen/ideeën!!
Helaas moeten ze dan toch dat plan/idee ook gaan uitvoeren.....soms zelfs er onderzoeken bij laten maken die het gelijk van het beleid ondersteunen.
Bij (grote) bedrijven gebeurd dat ook, maar is het minder zichtbaar.
27 jan 2013 14:13
Rob Herfst schreef:Daar zitten toch ook hele goede en slimme mensen tussen
Ik denk oprecht dat dat maximaal 2% is. De meeste ambtenaren zijn links en nadenken is in die kringen niet echt salonfahig. Kijk bijvoorbeeld naar de aanschaf van de Fyra (en ja ik weet dat de NS formeel gezien geen overheidsbedrijf is).
27 jan 2013 14:50
Ik denk dat in heel veel organisaties het aantal echt slimme mensen met overzicht en visie 2% of minder is.
Zo negatief ben ik niet over ambtenaren. Het probleem is wel dat bij lagere overheden er doorgaans geen geld is om echt specialistische kwaliteit in huis te nemen en teveel mensen hun beperkingen niet kennen. Het juridische niveau is decentraal echt om te huilen. Maar dat geldt m.m. voor de salarissen. Als je beste jurist moet werken voor het startsalaris van een advocaat bij een beetje kantoor... ja, dan kun je ook niet verwachten dat het ooit iets gaat worden.
Op landelijk niveau ligt het toch wel wat anders, maar politiek... pfff... breek me de bek niet open. Ik heb het een tijdje gedaan, op basis van gewoon nadenken wat moet gebeuren en zorgen dat het gebeurt. Lof alom, veel voor elkaar gekregen. Maar je bent binnen de kortste keren aangeschoten wild (als je geen knopen doorhakt heb je aanmerkelijk minder vijanden) en de kiezer gaat vervolgens voor degene die belooft net zoveel voor elkaar te krijgen als jij (ook al lukte hem dat nimmer in de jaren daarvoor), maar dan voor de helft van het geld en met de toezegging dat je alles wat de mensen niet bevalt niet zal doen.
Kortom: sprookjes.
En met alle respect, dat ligt dus aan de kiezer, die zich keer op keer laat voorliegen en op een wijze dat men wel beter moet weten.
27 jan 2013 14:54
Maarten schreef: Kijk bijvoorbeeld naar de aanschaf van de Fyra (en ja ik weet dat de NS formeel gezien geen overheidsbedrijf is).
Marktwerking, dat was de goedkoopste aanbieder

Buitenhof vandaag was ook weer interessant
27 jan 2013 15:13
Bijtelling van 0 naar 7%
Lekker als je er net 1 besteld hebt (Zoals al die bestelde Volvo's)
http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitge ... ing__.html
27 jan 2013 16:20
Tsja, het viel te verwachten natuurlijk.
Overigens ook terecht. Die hele bijtellingsflauwekul op basis van uitstoot als je het gaspedaal nooit aanraakt is de idiotie ten top. Of eigenlijk beter: de volstrekte willekeur van bijtelling op basis van cataloguswaarde is idiotie ten top. Zakelijke ritten bijhouden en overige kilometers zijn dan naar rato (dus totale autokosten in aftrek * percentage niet zakelijk) niet-aftrekbaar.
27 jan 2013 17:58
Ach, na rato van cataloguswaarde is wel logisch vind ik.... Bespaart een hoop rekenwerk

....
Echter, bijtelling is een compensatie voor loon in natura.... Ik snap niet dat iemand die een Ampera rijdt geen prive voordeel heeft? Of dat iemand met een Prius minder voordeel heeft dan in een RS6 (oh, wacht, die snap ik wel

).... Dat je iets stimuleert, prima... Dat het niet de beste keuze is die je stimuleert, prima, fouten worden gemaakt, maar zo'n enorm groot (relatief!) verschil slaat nergens op (14% ten opzichte van 25% voor de duidelijkheid)... Om het nog maar niet te hebben over 0 of zelfs 7%... Waar zit het verschil in prive voordeel tussen een Volvo V60 plugin dinges en een Volvo V60 D3? Die zie ik dus echt niet!
Hoe kan het dat daar nog geen rechtszaken over zijn? Een jaar of wat terug was er een groep die zo'n rechtszaak ging aanspannen toch? Wat is daar mee gebeurd eigenlijk?
27 jan 2013 18:42
Michiel911 schreef:Bijtelling van 0 naar 7%
Lekker als je er net 1 besteld hebt (Zoals al die bestelde Volvo's)...
Voor zolang als het nog duurt: in 2013 op kenteken zetten 'garandeert' vijf jaar geen bijtelling en geen mrb t/m 2015.
27 jan 2013 19:22
Als je de overheid echt wilt 'pakken': stoppen met roken, stoppen met alcohol, stoppen met tanken bijShell, auto de deur uit, en als je dan toch rijdt, je volledig aan de wet houden, zodat er geen bekeuringen meer binnenkomen.......maar dan ook niet meer met het openbaar vervoer, zo min mogelijk verwarming in je huis, en ga zo maar door....
En misschien de euthanasie-wet wat versoepelen, want als je dan toch geen leven hebt........
(of ben ik nou net iets té negatief......)
27 jan 2013 19:26
In dat geval gaan ze de zuurstof belasten die je inademt.
27 jan 2013 20:37
Pascal schreef:Ach, na rato van cataloguswaarde is wel logisch vind ik.... Bespaart een hoop rekenwerk

....
Het gaat erom dat je het daadwerkelijk genoten voordeel belast. Als ik de RS6 tegen bijtelling ga rijden heb ik een bijtelling van 50K te pakken. Nou is die auto niet goedkoop, maar de totale kosten zijn niet 50K per jaar. Dus de bijtelling voor het genoten privévoordeel is meer dan de totale kosten! Dat is gewoon idioot.
Rekenen dus. Dat voorkomt ook dat je als ondernemer ofwel een oude, een gloednieuwe of een jippie auto moet kopen.

Echter, bijtelling is een compensatie voor loon in natura.... Ik snap niet dat iemand die een Ampera rijdt geen prive voordeel heeft? Of dat iemand met een Prius minder voordeel heeft dan in een RS6 (oh, wacht, die snap ik wel

).... Dat je iets stimuleert, prima... Dat het niet de beste keuze is die je stimuleert, prima, fouten worden gemaakt, maar zo'n enorm groot (relatief!) verschil slaat nergens op (14% ten opzichte van 25% voor de duidelijkheid)... Om het nog maar niet te hebben over 0 of zelfs 7%... Waar zit het verschil in prive voordeel tussen een Volvo V60 plugin dinges en een Volvo V60 D3? Die zie ik dus echt niet!
Hoe kan het dat daar nog geen rechtszaken over zijn? Een jaar of wat terug was er een groep die zo'n rechtszaak ging aanspannen toch? Wat is daar mee gebeurd eigenlijk?
Je kan hierover procederen tot je een ons weegt vrees ik... Een forfait kan ongunstig uitpakken. Let wel: ik vind het niet terecht (je zou iig altijd een tegenbewijsregeling moeten hebben voor gevallen waar het idioot uitpakt), maar de jurisprudentie leer ons nu eenmaal dat de kans dat je die procedure gaat winnen nihil is.
27 jan 2013 22:20
Devils son schreef:Rekenen dus. Dat voorkomt ook dat je als ondernemer ofwel een oude, een gloednieuwe of een jippie auto moet kopen.

Jep, da's de ondernemers kant, de werknemers kant echter (waar ik zit dus) is natuurlijk relatief eenvoudiger. Let wel, de een rijdt 3.000km prive in de auto van de zaak, de ander 30.000km.... Dat is een listig verhaal, dat wil zeggen, heel veel papierwerk om dat goed te kunnen berekenen volgens mij... Daarom snap ik het "nivelleren" (haha) van de bijtelling wel, snap alleen de verschillen in percentages niet zo goed (lees: begrijp het wel, maar vind het nogal "onterecht")...
En inderdaad, een procedure tegen de regering zul je ongetwijfeld nooit winnen, maar het geeft wel iets aan toch? Of maakt dat echt niets uit? Ja ja, geld moet langs links of langs rechts binnenkomen, dus is het niet via de bijtelling, dan wel op een andere manier....
27 jan 2013 23:58
De bijtelling mag niet hoger zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten! Misschien een tip Devilsson?
Maar ja, wat heb je dan nog aan een zakelijke auto? Beste is fietsen, en de kilometers declareren.....
Das nog het enige waar je wat aan overhoudt! Het blijven boeven....
28 jan 2013 10:12
Pascal schreef:Jep, da's de ondernemers kant, de werknemers kant echter (waar ik zit dus) is natuurlijk relatief eenvoudiger. Let wel, de een rijdt 3.000km prive in de auto van de zaak, de ander 30.000km.... Dat is een listig verhaal, dat wil zeggen, heel veel papierwerk om dat goed te kunnen berekenen volgens mij... Daarom snap ik het "nivelleren" (haha) van de bijtelling wel, snap alleen de verschillen in percentages niet zo goed (lees: begrijp het wel, maar vind het nogal "onterecht")...
Als je de bijtelling wil voorkomen moet je ook veel administreren, nog meer dan ik nu voorstel. Dus dat probleem zie ik niet zo. Feit is dat de regelgeving de keuzevrijheid extreem beperkt, althans... bij veel keuzes is de bijtelling zo hoog in vergelijking met het daadwerkelijk genoten voordeel dat niemand er aan zal beginnen.
En inderdaad, een procedure tegen de regering zul je ongetwijfeld nooit winnen, maar het geeft wel iets aan toch? Of maakt dat echt niets uit? Ja ja, geld moet langs links of langs rechts binnenkomen, dus is het niet via de bijtelling, dan wel op een andere manier....
Je kan prima van de overheid winnen, maar niet in dezen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.