Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het bier topic

02 nov 2015 16:39

Akoestiek in de bierkerk in Utrecht zou ook wel beter kunnen. Maar ach, als je tafelgenoten leuk genoeg zijn, dan blijft je focus er vanzelf goed bij (tot aan de derde tripel :) )

02 nov 2015 21:56

Vandaag Hoppenbier van Jopen gedronken en die is nog lekkerder dan hun Bokbier.

02 nov 2015 22:03

Helemaal mee eens. Samen met Brand IPA mijn favoriete bieren.
Lentebok van Jopen mag er ook zijn.

03 nov 2015 21:04

Ook lekker zo'n dunkel weissbier-tje.
Afbeelding

16 jan 2016 18:51

Vond dit wel geinig :drunken: http://www.nu.nl/eten-en-drinken/419828 ... plijn.html

23 jan 2016 13:51

Zit deze maand aan de Gulpener.
Afbeelding

23 jan 2016 15:11

Ik toevallig ook, maar aan de Wintervrund, vorige week 6pack meegenomen.
Erg lekker wat mij betreft, en ook nog eens vrij goedkoop. (en nee, dat was niet doorslaggevend voor de aankoop..) :wink:

Afbeelding

01 feb 2016 13:05

De Wintervrund is voor mij te zwaar. Nu bij de Appie een doos Jopen. Het mooiste uit de doos is het glas dat erin zat. Daar wil ik er nog wel eentje van hebben. Een soort van Barolo glas.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door barolo op 01 feb 2016 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

01 feb 2016 22:24

Kocht zaterdag 2 van deze jongens om te proberen.
Komende zaterdag maar eens bijpassende glazen kopen.
Deze is echt lekker.
Afbeelding

02 feb 2016 5:35

Afbeelding

http://www.brouwerijdepoes.be/

blond, ongefilterd bier van hoge gisting met een alcoholgehalte van 8 %.
werd in 2014 bekroond met een eervolle vermelding op de Brussels Beer Challenge.

31 mei 2016 22:40

Weer een mooi glas gescoord bij Brand Lente bier. Het bier is wat minder. Bij de Plus gaat Jopen bier uit het assortiment. Nu met 50% korting. Heerlijk zo'n amerikaanse RPA met 5,5%.
Afbeelding

25 jan 2023 12:40

Eén van de Belgische klassieke Trappistbieren is helaas niet meer.

“De Kempense ondernemer Jan Tormans koopt de Sint-Benedictusabdij in Hamont-Achel. Het bier dat daar gebrouwen wordt, is daardoor niet langer trappistenbier.”

“Met het verdwijnen van Achel als trappistenbier blijven in België nog vijf trappistenbieren over: Westmalle, Westvleteren, Chimay, Orval en Rochefort.”

Van die 5 is Orval veruit mijn favoriet, omdat ik ze graag wat laat rijpen in de kelder (1,5 a 2 jaar) heb ik wel “een aantal” bakken staan gerangschikt op botteldatum, maar ik ben er vrij zuinig op :wink:

Orval kaas is ook een aanrader overigens. Zowel het bier als de kaas zijn echter vrij prijzig, reken op 2,5€ / flesje en de beschikbaarheid is door de populariteit voor export vaak nogal lastig. In sommige supermarkten kan je maar een beperkt aantal flesjes kopen, geen ganse bak.
Plaats een reactie