09 jan 2015 12:44
Cazzo Super Veloce schreef:Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.
Ze had er de hele nacht niet van geslapen.
09 jan 2015 13:50
09 jan 2015 18:23
09 jan 2015 20:05
patrick911 schreef:Sony zwicht onder de druk van terroristische aanslagen en brengt een film niet uit.
09 jan 2015 21:35
09 jan 2015 23:24
09 jan 2015 23:29
Cazzo Super Veloce schreef:Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.
horn schreef:...maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...
09 jan 2015 23:58
Ik denk ik quote em even voor je em weer wistJeroen914 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb hier vanmiddag een heel lang gesprek gehad met mijn dochter omdat vandaag op school een moslim-vriendje (VWO) meende te moeten opmerken "dat dat de gevolgen zijn als je de profeet belachelijk maakt".
Dat soort idioten vergeet alleen dat dankzij de vrijheden die we hier hebben, zij moslim mogen zijn, naar een moskee mogen, hoofddoekjes mogen dragen etc.horn schreef:...maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...
Met lafbekje Matthijs van Nieuwkerk voorop. Die heeft in z'n hele godsganse leven nog nooit iets politiek-incorrects gezegd of geschreven.
En dan pontificaal gaan zitten vertellen dat 'ie nu toch wel wat sneller door Amsterdam fietst.
Alsof die schijtbak ook maar in de verste verte iets gemeen zou hebben met de mensen van Charlie Hebdo.
Om kots misselijk van te worden!
Vergeet niet dat de generaties voor ons keihard hebben gevochten voor de vrijheden die we hier hebben.
Decennia en in sommige gevallen zelfs eeuwen lang.
Vrijheden die we eigenlijk allemaal vanzelfsprekend vinden of voor lief nemen.
Als je te laf bent om voor je vrijheid op te komen, verdien je 'm in mijn ogen ook niet.
Juist nu misschien wel meer dan ooit...
10 jan 2015 13:13
10 jan 2015 13:44
10 jan 2015 13:57
10 jan 2015 14:28
10 jan 2015 15:12
10 jan 2015 15:17
10 jan 2015 15:19
voorkomt. Oil for immigration en the grand chessboard kan je trouwens gewoon googelen en ik ben geen groen-linkser btw.Dit geldt met name voor Oekraïne, dat uiteindelijk lid moet worden van EU en NAVO, en voor Azerbeidzjan en Oezbekistan
10 jan 2015 15:27
Jeroen914 schreef:Begrijp je het echt niet, of wil je het niet begrijpen?
10 jan 2015 15:57
10 jan 2015 16:16
10 jan 2015 16:30
Pacoloco schreef:...behalve dat ik niet vind dat wanneer iemand zegt: hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen ook automatisch de daden in frankrijk goedkeurt...
Pacoloco schreef:...Vraag me ook af of de jongen op straat de situatie aan zijn opa uitlegde of hem iets heel anders voorhield (dit gebeurt namelijk heel veel en gemakkelijk door de taalbarriere). Verwacht dat hij anders gewoon een draai om de oren had gekregen.
10 jan 2015 18:57
10 jan 2015 19:37
10 jan 2015 20:14
Jeroen914 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Onze huishoudelijke hulp Fatma zat gisteren aan de keukentafel te huilen omdat ze bang is dat haar beide kinderen (HBO-studenten) hier op afgerekend gaan worden.
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb hier vanmiddag een heel lang gesprek gehad met mijn dochter omdat vandaag op school een moslim-vriendje (VWO) meende te moeten opmerken "dat dat de gevolgen zijn als je de profeet belachelijk maakt".
Dat soort idioten vergeet alleen dat dankzij de vrijheden die we hier hebben, zij moslim mogen zijn, naar een moskee mogen, hoofddoekjes mogen dragen etc.horn schreef:...maar ik heb altijd meer bewondering voor mensen die de barricaden opgaan (zoals de mensen van Charlie Hebdo) dan voor al die mensen/media die dat niet doen/durven (wat ook begrijpelijk is) en dan nu over elkaar heen rollen om te roepen hoe erg het is en hoe de vrijheid van meningsuiting in het geding is. Als je dat, om wellicht plausibele redenen, in het verleden uit de weg ging, ga dan nu niet vooraan staan lopen huilen. Krokodillentranen noemde mijn overleden moeder dat altijd...
Met lafbekje Matthijs van Nieuwkerk voorop. Die heeft in z'n hele godsganse leven nog nooit iets politiek-incorrects gezegd of geschreven.
En dan pontificaal gaan zitten vertellen dat 'ie nu toch wel wat sneller door Amsterdam fietst.
Alsof die schijtbak ook maar in de verste verte iets gemeen zou hebben met de mensen van Charlie Hebdo.
Om kots misselijk van te worden!
Vergeet niet dat de generaties voor ons keihard hebben gevochten voor de vrijheden die we hier hebben.
Decennia en in sommige gevallen zelfs eeuwen lang.
Vrijheden die we eigenlijk allemaal vanzelfsprekend vinden of voor lief nemen.
Als je te laf bent om voor je vrijheid op te komen, verdien je 'm in mijn ogen ook niet.
Juist nu misschien wel meer dan ooit...
10 jan 2015 22:33
Pacoloco schreef:Als iemand mij dagelijks pest door te zeggen dat mijn vader een fietsbel is en/of mijn moeder een hoer, geef ik hem uiteindelijk een klap. Ben ik dan een held? Of was het zijn vrijheid van meningsuiting?
10 jan 2015 22:41