23 feb 2015 16:59
23 feb 2015 17:33
23 feb 2015 17:36
23 feb 2015 17:37
23 feb 2015 17:38
23 feb 2015 17:41
28 feb 2015 9:59
03 apr 2015 10:38
Black Betty schreef:Nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht!![]()
Toen ik een vriend van me (en ook horloge-liefhebber/kenner) gisteren sprak en hem vertelde dat ik van plan was om een Junghans Chronoscope te gaan kopen, kregen we een geanimeerd gesprek over 'Duitse horloges' en ook over de Bauhaus-stijl die me zo aanspreekt.
Uiteraard hebben we het ook gehad over m'n twijfel tussen de Chronoscope en de Max Bill.
Toen vertelde hij mij dat het Bauhaus-model wel door meerdere Duitse horlogefabrikanten als 'Deutsches Erbe' wordt beschouwd. Natuurlijk heeft Junghans ooit samengewerkt met Max Bill, maar de door hem ontworpen lijnen voor klokken en klokkies zijn destijds al door veel fabrikanten overgenomen. En dat is nu niet anders...
Het 'origineel' Junghans Max Bill ( € 1.690,00 met automatisch uurwerk):
Ruhla Chronograph (€ 250,00 met Quartz uurwerk):
Dugena Dessau Premium Chronograph (€ 280,00 met Quartz uurwerk):
Aristo Dessau Chrongraph (€ 290,00 met Quartz uurwerk):
Junkers Bauhaus Chronograph (€ 260,00 met Quartz uurwerk):
Ik vind die Bauhaus stijl heel erg fraai, en nou is die Max Bill natuurlijk de mooiste (vind ik), maar ik zou natuurlijk ook gewoon voor zo'n Quartz-uitvoering kunnen gaan en dan heb ik nog heel veel centjes over om -op termijn- naar een ander mooi horloge op zoek te gaan...
03 apr 2015 11:25
03 apr 2015 11:35
In het horloge-topic heb ik al aangegeven dat ik inmiddels de trotse eigenaar ben van een Fortis Official Cosmonauts Chronograph. Die voldoet weliswaar op geen enkele wijze aan de in het begin van dit topic gestelde voorwaarden voor een/mijn nieuw horloge, maar soms wint de emotie het van de ratio...![]()
03 apr 2015 15:56
03 apr 2015 16:46
Black Betty schreef:Ja, ik weet 't....![]()
Maar als je je weer eens in de 'world of watches' onderdompelt en je gaat zoeken wat je nou echt het ultieme horloge vindt, kom je steeds weer nieuwe en andere horloges tegen.
Zo was vroeger de Breitling Cosmonaute mijn absolute favoriet, maar die vind ik nu 'te druk' en het is niet zo heel duidelijk hoe je de tijd af moet lezen;
Als dresswatch vond ik rond het mooist, maar inmiddels vind ik een vierkant model 'chiquer';
De Bauhaus-stijl vind ik erg mooi en tijdloos, maar om 1500 euro uit te geven aan een horloge dat automatisch is, terwijl je voor 150 euro een qua design vergelijkbaar horloge kunt kopen vind ik 'zonde';
Een automatisch uurwerk uit Zwitserland stond bij mij altijd 'on top', maar gaandeweg heb ik ontdekt dat ook in andere landen (Japan, Duitsland) uitstekende automatische uurwerken worden gemaakt;
enzovoorts;
enzoverder;
etcetera...