Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 feb 2009 23:57
Dat is inderdaad heftig, de exclusiviteit gaat er wel af zo!
06 feb 2009 3:03
Het viel me inderdaad ook al op hoeveel rari's er op MP staan...
06 feb 2009 8:16
ver boven de 200 schreef:Sprak met een machineleverancier; nieuwe machines verkocht hij weinig sinds november, maar wel veel meer revisies, onderhoud en onderdelen. Per saldo ging het ook goed.
Bij de Porschedealers misschien ook wat mindere verkopen, maar ook daar gaat onderhoud en onderdelen door.
Beetje appels en peren.
Machineleverancier verkoopt meer revisie en onderhoud omdat mensen langer met hun machine moeten/besluiten te doen ivm nog niet kunnen/willen/durven investeren in een nieuwe (vergelijk schoenmakers), maar er zullen weinig Porscherijders zijn die meer onderhoud doen dan normaal. Natuurlijk zullen er zakelijke P rijders zijn die een tijdje langer doorrijden, maar ik kan me niet voorstellen dat de dealer dat zal merken in zijn omzet.
my 2 eurocents
(pennies zijn echt niks meer waard tegenwoordig
)
06 feb 2009 20:19
*zucht*
06 feb 2009 20:21
Je kan natuurlijk 1 bod doen. Dan kan je altijd zeggen dat je nog eens geboden hebt op een GT2
06 feb 2009 22:15
Ah, de geleende GT2 van John W.
Maf verhaal, hij gaat onder de hamer terwijl deze overwegend gefinancierd is door de Kreissparkasse Heinsberg. (zie
http://www.easylifeinvestments.nl/ aanvangsverslag John W.)
Kan dat zomaar?
06 feb 2009 23:08
Eh ja. Eigendom is van Johnnie W dus de financier zal (als ze er iets van zekerheid op hebben) haar geld (deels) krijgen.
07 feb 2009 0:12
Volgens mij is het pas juridisch eigendom na het afbetalen? Economisch eigendom daarentegen...
07 feb 2009 0:21
Yoda schreef:Leuke om de volgende site te gebruiken als testje voor de crisis in Europa:
de welbekende
http://www.mobile.deVoer geen voorkeur in, druk gewoon op 'treffer anzeigen'
Sorteer op prijs van hoog naar laag....
en vraag je dan af wat er mis is aan een Bugatti Veyron....er staan er al 22 te koop....of slaat ook hier de crisis toe. En nog meer leuk spul voor in je garage.
En een Reventon, MC12 Corsa, FXX, Zonda, Landaulet, CLK GTR, CCX, CGT en gepantserde Phantom's
07 feb 2009 0:42
horn schreef:Beetje appels en peren.
Machineleverancier verkoopt meer revisie en onderhoud omdat mensen langer met hun machine moeten/besluiten te doen ivm nog niet kunnen/willen/durven investeren in een nieuwe (vergelijk schoenmakers), maar er zullen weinig Porscherijders zijn die meer onderhoud doen dan normaal. Natuurlijk zullen er zakelijke P rijders zijn die een tijdje langer doorrijden, maar ik kan me niet voorstellen dat de dealer dat zal merken in zijn omzet.
@horn; als je in een goed jaar 130 Porsches verkoopt en in een slecht jaar 30, dan moet je kostenniveau niet op basis van een verkoop van 130 porsches hebben zitten! Maar op ca 80, daarnaast zullen sommigen hun auto niet inruilen, maar er toch wel een beurt tegenaan gooien. Natuurlijk zal dat niet alle omzet compenseren, zoals je terecht zegt, maar als bedrijf moet je zo wel kunnen overleven.
mod by horn - quote's aangepast
07 feb 2009 9:10
Ik begrijp je gedachtengang, onderschrijf deze ook, maar ik denk dat de compensatie bij een Porschedealer relatief klein is. Porsche zal voor velen een auto voor erbij zijn. Weinig km's, grote onderhoudsintervallen. Ik denk dat de kans groot is dat mensen juist hoge kosten voor een beurt aan hun 3e/4e auto even uitstellen, evenals overigens een mogelijke aanschaf van een nieuwe(re).
In de machinehandel merken ze echter - het gaat nl om machines die elke dag gebruikt worden om meestal bij te dragen aan de corebusiness van de onderneming - dat machines langer gebruikt worden en dus niet vervangen. Onderhoudsfrequentie gaat dan meestal wat omhoog. Is hetzelfde voorbeeld als dat je nu ziet dat schoenmakers in deze kredietcrisis goede zaken doen. Mensen kopen geen nieuwe schoenen maar laten hun huidige schoenen een keer oplappen/repareren.
10 feb 2009 22:47
Soms zit het mee:
Tanken voor een cent in Brabant(Novum) - Automobilisten konden vrijdagnacht urenlang voor slechts een cent per liter Euro-benzine tanken bij een onbemand tankstation in het Brabantse Genderen. Bij de pomp wordt de brandstofprijs voor de volgende dag elke avond handmatig ingesteld, waarbij mogelijk een menselijke fout is gemaakt. Ook een fout in de software kan de oorzaak zijn geweest, meldt commercieel directeur Piet-Hein Bogaers van exploitant Vollenhoven Olie maandag.
Van 00.00 tot 09.00 uur 's ochtend konden klanten praktisch voor niets bij het tankstation terecht. Bogaers spreekt van 'een geluk' dat het goedkoop tanken vooral 's nachts mogelijk was. De schade zou hierdoor beperkt zijn gebleven tot enkele honderden euro's.
De prijs van een liter Euro-benzine ligt rond de 1 euro 29.
10 feb 2009 23:15

Ook gelezen......De exploitant vindt het niet de moeite waard om de tankers te traceren om een naheffing op te leggen....het waren er maar een paar honderd.
Hoezo goeie handel, die olie
10 feb 2009 23:19
Laat het 2000 liter zijn geweest dan praat je over 2500E. Verdeeld over 50 mensen. Dan moet hij a) aantonen dat jij het wist en b) die 50 mensen individueel achter de broek aan gaan zitten. Veel suc6...
12 feb 2009 10:38

De oorzaken van deze ellende in een aardig artikel
staat hier beschreven!
12 feb 2009 19:22
Tja. In de US hebben ze nog een probleempje op te lossen...
12 feb 2009 20:15

Ja, idd.
In Belgie ook trouwens................
13 feb 2009 10:35
Ik lees net dat er in januari 48% minder huizen verkocht zijn dan in december... dat geeft geen goed gevoel.
13 feb 2009 12:45
esgigt schreef:Ik lees net dat er in januari 48% minder huizen verkocht zijn dan in december... dat geeft geen goed gevoel.
Valt mij nog mee. Ken werkelijk niemand die nu zoekt.
13 feb 2009 13:03
Ja, en ipv 3800 huizen 2.000 verkocht. Dei 2.000 doet mij dan ook nog erg positief aan eerlijk gezegd. Zie hier in de omgeving af en toe iets verkocht worden, maar weet uit directe hand dat het in de makelaardij ook hier nu bijzonder moeizaam is. Treurige zaak hoor.
13 feb 2009 13:11
Maarten schreef:esgigt schreef:Ik lees net dat er in januari 48% minder huizen verkocht zijn dan in december... dat geeft geen goed gevoel.
Valt mij nog mee. Ken werkelijk niemand die nu zoekt.
Ik ken er één ......
13 feb 2009 13:30
Da's anders
13 feb 2009 13:43
Meer een domoor dan een boefje overigens... Let wel: dat geldt voor John, niet voor Frans natuurlijk.
13 feb 2009 13:44
gast schreef:Maar dan hoor ik ook net dat de WOZ waarde wel gewoon omhoog gaat. Omdat de peildatum voor de malaise lag

Dat is toch logisch... Je hebt jarenlang geprofiteerd dat men achter liep met de peildatum.