Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
17 mei 2024 19:51
Ik vind alles er aan wel mooi
12 jul 2024 10:20
Ik krijg nog steeds warme gevoelens voor een 6/sei
Op foto's komen ze op een of andere manier nooit zo lekker over maar als je er een "live"zag hadden ze toch wel uitstraling.En met het lekkerste blok natuurlijk .
Vast een rete cool ding van te maken met wat gepimp
12 jul 2024 11:08
En de bak voorin, zal vast beter schakelen...
Echt fraai vind ik ze overigens niet, ben meer van de 90.
https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-a ... gIlt_D_BwEDie 155 is wel een echte droomauto. Gaaf voor trackdays
Runningcosts schijnen echt astronomisch te zijn en dan die aanschafprijs...
12 jul 2024 11:13
Koop dan een rode Lancer EVO, lijkt er toch als 2 druppels water op
16 jul 2024 17:12
Ook gaaf .een 2 ltr v6

italianen deden alles voor de belasting. Maar ik vind dan weer een alfetta q oro mooier . Maarja weer niet met v6. Of ook ooit alleen in italie geleverd?
16 jul 2024 23:44
Met wat creativiteit kun je een Busso V6 in een Alfetta lepelen. Maar naar mijn weten is dat nooit origineel geleverd. Er was overigens ook een Alfa 90 2.5 liter V6, de Quadrivoglio Oro. Die met dat digitale dashboard.
17 jul 2024 9:28
Dat kan idd;
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa- ... r_bucket=2Staat al een tijdje te koop...
Van de 90 moet je eigenlijk de 2,5 hebben idd, met het digitale dashboard en het beroemde koffertje uiteraard.
Als je zon 90 een beetje lager legt en de goede wielen eronder hebt is het een dikke bak.
https://www.encycarpedia.com/nl/alfa-ro ... -oro-sedanDan nog een dikke 3,5 24V Busso er in
17 jul 2024 10:59
Cazzo Super Veloce schreef:Als je zon 90 een beetje lager legt en de goede wielen eronder hebt is het een dikke bak.
Exact dat ja.Maar dat geldt ook voor 6. Even opgezocht,die is 476cm en de 90 439cm .Voor die tijd was de 6 dus echt groot vandaar dat ik ze als je er al een keer 1 zag rijden wel "impressive"vond.
17 jul 2024 21:30
Mooi al die Alfa-praat hier...(forum onderwerp net ontdekt...)
Mijn eerste auto vers van de universiteit was een 1992 (gekocht in 1996) Alfa 33 1.4l; nog heerlijke herinneringen aan de roffelende boxer motor..in 1 jaar tijd 40k op teller (van 86k naar 126k) gezet oa naar Portugal, Zuid Spanje, 2x Parijs, Geneve en Praag. Na jaar ivm komst lease auto weggedaan maar daarna (als lease auto's) met veel plezier een 156 2.4JTD (5 cylinder lekker roffelende diesel met veel koppel die voorbanden 'opat' dus voor 20k waren ze op..) gereden. Daarna 156 en 159 1.9 JTD en ega een 147 (benzine). Prachtig merk; maar nu toch nog blijer met mijn 2010 987.2 Boxster S

Hoop ooit nog een 2000 GTV Bertone (voor erbij) te mogen bezitten; maar eerst een grotere garage..
17 jul 2024 22:31
Heb nog zo'n box(st)er gebakje, maar dan met 16 klepjes, rijdt net als een 981 heel goed, de motor zit nl op de juiste positie, zo laag mogelijk
18 jul 2024 10:24
Ben dit jaar met de alfa 6 naar Italy geweest. Om o.a. MM kijken. En die van mij is ook inderdaad gepimpt, een 3.0 V6 injectie met een 4 traps automaat. Ging allemaal prima. Bij 197km/u op de GPS heb ik het maar voor gezien gehouden. De rem kwaliteiten van zo'n ding zijn niet optimaal. Hoewel je een hele grote "air brake" hebt
Alfetta sedan is nooit als V6 geleverd. Wel redelijk simpel uit te voeren. Er staat op dit moment een Verde Oliva 1974 te wachten om omgebouwd te worden tot V6. Je kunt maar een hobby hebben... Een '72-er met 2.1 nord, een '73-er met 2.0 TS en de '74-er met Busso V6... Allen in Verde Oliva, zodat de buren het niet door hebben
18 jul 2024 12:19
mooi @autoke lijkt erop dat de 33 (in redelijke staat) zeldzaam beginnen te worden
18 jul 2024 12:46
overigens de 6 weer op originele hoogte laten zetten, lees minder verlaagd... en dat rijdt echt 10x beter dan met de verlaging.. terwijl de alfetta's wel (ietsje) lager liggen.
18 jul 2024 13:56
Die transaxles zijn leuke bouwdozen. Je kunt alles uitwisselen.
Een Alfetta GT 24V lijkt mij bijv wel een leuk project.
Ik heb hier op zolder nog een DeDion as liggen naar voorbeeld van Autodelta, maar dan geheel uitgevoerd in alu en volledig instelbaar.
Lange termijn projectje...
20 jul 2024 22:17
psmits schreef:mooi @autoke lijkt erop dat de 33 (in redelijke staat) zeldzaam beginnen te worden
thnx.. Zeker een QV
22 jul 2024 9:25
Cazzo Super Veloce schreef:Die transaxles zijn leuke bouwdozen. Je kunt alles uitwisselen.
Een Alfetta GT 24V lijkt mij bijv wel een leuk project.
Ik heb hier op zolder nog een DeDion as liggen naar voorbeeld van Autodelta, maar dan geheel uitgevoerd in alu en volledig instelbaar.
Lange termijn projectje...
Ik heb hier nog een autodelta achterspoiler voor zo'n Alfetta GTV liggen. En een paar (chroom) bumpers.Moet het eigenlijk al jaren maar eens te koop zetten,maarja .
22 jul 2024 20:14
Zou heel graag weer een Sud 1.5ti willen met chroom bumpers. Had er ooit eengje met een 1.7 Autodelta blok wat ergens in een hoek lag bij Auto Alblas in Soest.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.