18 jan 2007 12:22
18 jan 2007 12:42
knoet schreef:die tax had er al lang moeten geweest zijn, als ik door frankrijk wil rijden moet ik ook betalen...
eindelijk een poging om iets te doen aan de TE drukke autowegen in belgie
18 jan 2007 12:48
adu schreef:Verschil met Frankrijk is wel dat het daar tolwegen zijn en de tol direct verband moet houden met de kosten van de desbetreffende weg tegenover de voorgenomen algemene heffing in België. Let wel, ik ben van geen van beide een voorstander.
adu schreef:En wat die drukte betreft, zou het de bestuurders van uw land werkelijk daarom te doen zijnDenkt u nu werkelijk dat deze heffing, indien en voor zover de overvolle wegen al te wijten zouden zijn aan verkeer vanuit andere landen (not) - enig verschil zal uitmaken? Zou er geen weddenschap op afsluiten als ik jou was.
18 jan 2007 12:54
18 jan 2007 13:19
18 jan 2007 13:44
adu schreef:Dus Knoet ... zou België er dan niet beter aan doen het plan te laten varen, weer vriendjes worden met de buren en niet het risico lopen van een een pak voor de broek van de EC? Of gaan we nu allemaal in Europa de buurlanden kosten berekenen voor het gebruik van het wegennet?
18 jan 2007 13:53
Der Ferry schreef:adu schreef:Dus Knoet ... zou België er dan niet beter aan doen het plan te laten varen, weer vriendjes worden met de buren en niet het risico lopen van een een pak voor de broek van de EC? Of gaan we nu allemaal in Europa de buurlanden kosten berekenen voor het gebruik van het wegennet?
Het plan laten varen zal niet gebeuren . als Belgische belastingbetaler ben ik het beu dat er zoveel verkeer de belgische wegen misbruikt om naar één van de buurlanden te rijden en geen eurocent uitgeeft of betaalt![]()
Als Belgen mogen we blijkbaar wel de gezellige buur uithangen , maar iets terugvragen voor last die we hebbenHo maar dat gaat te ver
Van mij mag er een europees vignet komen , maar het Gratis-verhaal moet verdwijnen .
18 jan 2007 13:53
18 jan 2007 13:59
desmett schreef:Dat Europees vignet is er al voor vrachtverkeer, geldig in Benelux, Denemarken en Zweden. De inkomsten daarvan worden verdeeld met een verdeelsleutel over de deelnemende landen.
18 jan 2007 14:02
Der Ferry schreef:(..)Het plan laten varen zal niet gebeuren . als Belgische belastingbetaler ben ik het beu dat er zoveel verkeer de belgische wegen misbruikt om naar één van de buurlanden te rijden en geen eurocent uitgeeft of betaalt![]()
Als Belgen mogen we blijkbaar wel de gezellige buur uithangen , maar iets terugvragen voor last die we hebbenHo maar dat gaat te ver
Van mij mag er een europees vignet komen , maar het Gratis-verhaal moet verdwijnen .
18 jan 2007 14:10
wolf schreef:Een groot deel van de wegenreparaties in Belgie (Ardennen) gebeurt met EG geld!
18 jan 2007 14:18
adu schreef:Ideemaak er een eiland van, ben je het beste beschermd tegen die msibruikers van dat prachtige - ahum - Belgische wegennet.
18 jan 2007 14:34
horn schreef:adu schreef:Ideemaak er een eiland van, ben je het beste beschermd tegen die msibruikers van dat prachtige - ahum - Belgische wegennet.
En ga dan gelijk linksrijden... ga je ook nog automatisch 10 jaar terug in de tijd...
18 jan 2007 15:25
adu schreef:Dus Knoet ... zou België er dan niet beter aan doen het plan te laten varen, weer vriendjes worden met de buren en niet het risico lopen van een een pak voor de broek van de EC? Of gaan we nu allemaal in Europa de buurlanden kosten berekenen voor het gebruik van het wegennet?
18 jan 2007 15:32
knoet schreef:(..) wat volgens mij in nederland in veel mindere mate het geval is... rij maar eens richting brussel omstreeks 17u dan zal je me wel gelijk geven... het is echt geen pretje...
(..) en ik kom nauwelijks met de wagen in het buitenland (..)
verder schreef knoet schreef:ik kom nauwelijks met de wagen in het buitenland (..)
ik ben pro alle systemen die voor een minder druk wegennet gaan zorgen!
18 jan 2007 15:42
18 jan 2007 16:26
adu schreef:Merkbaar dat je je weinig buiten de eigen streek begeeft. Probeer eens één van de grote steden in Nederland in de spits te bereiken ...
De drukte zal overigens echt niet minder worden door het weren van buitenlands verkeer (dit maakt immers géén substantieel deel uit van het verkeersaanbod). Het is allemaal niet meer dan een staaltje graaigedrag van uw bestuurders. Kom op EC, geef ze op hun donder!
Zolang jij er maar geen last van hebt hè!
18 jan 2007 16:28
18 jan 2007 16:29
Carrera4s schreef:Simpele toepassing van het adagium "de gebruiker/vervuiler betaalt". Toch ?
18 jan 2007 16:33
adu schreef:Carrera4s schreef:Simpele toepassing van het adagium "de gebruiker/vervuiler betaalt". Toch ?
'
In dat geval zou je moeten differentiëren naar de duur en aard van het gebruik. Meeste heeft het wegdek te lijden van het zware vrachtverkeer. Daar wordt - naar ik begreep - al "belasting" geheven. Laten we het daar vooral bij houden.
18 jan 2007 16:43
knoet schreef:adu schreef:Carrera4s schreef:Simpele toepassing van het adagium "de gebruiker/vervuiler betaalt". Toch ?
'
In dat geval zou je moeten differentiëren naar de duur en aard van het gebruik. Meeste heeft het wegdek te lijden van het zware vrachtverkeer. Daar wordt - naar ik begreep - al "belasting" geheven. Laten we het daar vooral bij houden.
dat zou nog een beter oplossing zijn , maar moeilijk (of bijna onmogelijk) te bepalen (..)
18 jan 2007 17:16
Adu schreef:Daarnaast vind ik het principieel onjuist, met elkaar een economische unie vormen en dan dergelijke maatregelen treffen.
Adu schreef:En Paul (PPP), natuurlijk is het geld op te brengen. Wij hebben dan denk ik makkelijk praten. Voor jou een worst of 20 extra verkopen, voor mij m'n uurtarief met een duppie omhoog ... Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe?
18 jan 2007 17:25
18 jan 2007 17:28
adu schreef: . Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe? Moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de wereld er nou zoveel prettiger van wordt ... .
18 jan 2007 17:36
Jort schreef:adu schreef: . Maar denk ook eens aan al die andere relatief kleine bedragen (belastingen/ heffingen) die keer op keer worden ingevoerd en verhoogd. Bij elkaar maken we het leven aardig wat duurder. En waar gaat al dat geld naartoe? Moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de wereld er nou zoveel prettiger van wordt ... .
Duurder indien de relatieve belastingdruk als % van het BBP per saldo zou stijgen. Niets is echter minder waar..
Alhoewel, ik spreek nu voor het gemak alleen even voor NL..