Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 feb 2011 15:30
Mijn huidige daily:
Auto is niet van mij (niet kapitaalkrachtig genoeg

) maar bevalt prima en vind het een fijne auto. Ben sowieso wel een beetje Volvo minded (C30 D5, C70 Coupe T5, 850 T5-R en een S60 D5 zijn allemaal m'n gedachten al gepasseerd maar tot op heden is het bij kijken en dromen gebleven). Paar jaar geleden een XC-90 halfjaar als Daily gehad en beviel ook super.

Hier nog een fototje van de XC-90 en een XC-60 waarvoor m'n ouders gingen kijken. Ik vond die witte wel gaaf maar ze hebben toch een Terra Bronze besteld

.
05 feb 2011 16:22
Mooie Volvo, laatst de v70 r met chippie gereden, liep ook goed voor 2 titertje
05 feb 2011 16:28
Als gezinsauto een mooie auto alleen mist het totale emotie. Dat was bij een 850T5R al het geval. Gaat hard op het rechte stuk maar sturen als een rijnaak.
05 feb 2011 16:31
Klopt wel, maar als degelijke gezinsfristiauto top!
05 feb 2011 18:08
Franz schreef:Gaat hard op het rechte stuk maar sturen als een rijnaak.
vond ik dus wel meevallen. Vond juist dat dat ding redelijk scherp stuurde voor een auto met de cw-waarde van een broodtrommel en het gewicht van een olifant (1600 kg ofzo).
05 feb 2011 18:26
Weegt een 997 Turbo ook praktisch...
05 feb 2011 18:31
Toch stuurt die wel iets anders...
05 feb 2011 18:47
horn schreef:Franz schreef:Gaat hard op het rechte stuk maar sturen als een rijnaak.
vond ik dus wel meevallen. Vond juist dat dat ding redelijk scherp stuurde voor een auto met de cw-waarde van een broodtrommel en het gewicht van een olifant (1600 kg ofzo).
Vergelijk zo'n 850 bijvoorbeeld eens met een BMW E36 en je zal zien dat het verschil best groot is. Qua uiterlijk zou ik zelf absoluut weer voor een 850T5R gaan dus nam ik dat verschil toentertijd voor lief.
05 feb 2011 19:03
XC90 vind ik wel een mooie wagen... was destijds een 2 strijd met aanschaf voor mijn huidige DD!
Het ging om een Touareg of een XC90, uiteindelijk is het toch weer een VW geworden.
05 feb 2011 19:30
Ik vind XC-90 vrij log (al kun je ze heel dik maken, getuige de XC-90 PUV) ogen maar het was een hele fijne auto en zeker toen (2003). Daarvoor had m'n pa een Seat Alhambra dus was even een vooruitgang.
Nu vinden we natuurlijk de XC-60 veel gaver, mooier en fijner in elk opzicht maarja over een paar jaar zal er vast wel weer wat leukers komen.
Of m'n pa eindelijk over de streep trekken als hij weer in NL is om de XC-60 als daily aan te houden en een Cayman S erbij te kopen waar hij het wel eens over heeft (wilde eerder een 996 maar toen was de XC-90 aan vervanging toe + kocht ik mijn 1e P).
Hier overigens de XC-90 PUV
05 feb 2011 20:04
dan toch liever een V60 R-design met een 2.0T als je zo`n motor chiptuned gaat dat echt als een speer en heb je ook een lekkere wegligging
05 feb 2011 20:10
Mijn 850 T-5R weegt " slechts" 1.472kg
Bevalt me prima als daily driver, bevalt me nog beter met een fiscale economische waarde van E5.000,-.
Maar het is uiteraard geen BMW5 of Audi, of 997.
05 feb 2011 20:51
Het is toch een icoon aan het worden, zo'n 850 T5R.
06 feb 2011 0:20
Franz schreef:Als gezinsauto een mooie auto alleen mist het totale emotie. Dat was bij een 850T5R al het geval. Gaat hard op het rechte stuk maar sturen als een rijnaak.
Maar een T-5R mist absoluut geen emotie! Ik heb er 2 gehad en die zitten boordevol emotie.
06 feb 2011 1:57
Hier een 850 T5R en ik was één van de eerste in Nederland met een C70 T5 maar ze hadden het gewoon allebei echt niet. Sturen ging b.v. net niet direct genoeg en bij het remmen moest je het pedaal te diep intrappen. Misschien dat er met wat aanpassingen wat meer uitgehaald kan worden maar bij auto's van dit soort kaliber moet het meteen goed zijn. Ook had ik graag gezien dat, net zoals bij de 700-serie, de achterwielaandrijving was gehandhaafd. Een snelle gezinsauto met een sportief tintje....meer niet.
06 feb 2011 12:44
Ah, ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
http://www.rijtesten.nl/test/282/volvo_850_t-5r.html
06 feb 2011 12:56
Begrijp echt niet hoe je het als ir. kan bedenken dat je een auto ontwerpt met meer dan 300 pk enkel op de voorwieltjes.
06 feb 2011 13:12
Tja, ik heb daar ook altijd mijn twijfels over gehad. Bij Ford schijnen ze het toch wel goed voor elkaar te hebben met die RevoKnuckle voorwielophanging.
06 feb 2011 13:16
turbocruiser schreef:Begrijp echt niet hoe je het als ir. kan bedenken dat je een auto ontwerpt met meer dan 300 pk enkel op de voorwieltjes.

Standaard met 240 PK.
06 feb 2011 13:24
de ford focus RS (die met 300 op de voorwielen dus) torque-steered anders enorm, dus dat "probleem" is ook met die speciale ophanging nog niet helemaal opgelost
06 feb 2011 13:27
Rob997S schreef:turbocruiser schreef:Begrijp echt niet hoe je het als ir. kan bedenken dat je een auto ontwerpt met meer dan 300 pk enkel op de voorwieltjes.

Standaard met 240 PK.
Dat werkt toch ook niet echt lekker.
06 feb 2011 13:29
turbocruiser schreef:Dat werkt toch ook niet echt lekker.
Werkt voor mij elke dag weer erg lekker
06 feb 2011 13:35
Ik had 337 gemeten pk's in mijn T-5R, werkte prima. Maar het is inderdaad geen stoplichtsprinter. Ook al ging de mijne desondanks in 6,3 seconden naar de 100.... Maar op de snelweg prima hoor. Maar je kunt een als sportieve sedan gebouwde wagen natuurlijk ook niet vergelijken met een rasechte sportwagen. In een T-5R zit je achterin beter dan een 911....
06 feb 2011 13:44
Had je een handgeschakelde versie Marc?
06 feb 2011 14:02
yep, de mijne was een 5-handbak. Met een automaat is het wel ellende....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.