Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
18 sep 2012 19:32
sorry, rijden een 4 liter jeep en een 280SE Benz - ben wel gewend aan 4.6 en 5.0 hoor. Maar dan 1:4,6 of 1:5,0....
18 sep 2012 19:42
Hans Luna schreef:Hyundai H200 bedrijfsbus mét bijtelling
Typisch een auto waar ik van m'n levensdagen geen bijtelling over zou willen betalen
Voor de bijtelling van de meeste zakelijke wagens kan je zelf nooit zo'n auto rijden ... dus als ik de auto naar mijn keuze zou mogen/kunnen rijden, kan de bijtelling me niet zo veel schelen
Enne -- zo'n Jeep

Doen

... en met 80 tot 100 km/uur op de snelweg is dat ook daarmee goed te doen
18 sep 2012 20:33
Olaf, yep ben al bezig... spannend wel ff goed uitzoeken, de Hyundai staat nog op de zaak... boekwaarde/restwaarde en BTW geen idee allemaal morgen de boekhouder maar ff bellen.
Maar die Jeep die gaat er wel komen hoor...
18 sep 2012 20:37
Pascal schreef:horn schreef:1:20?

Rij je dan wel harder dan 90 op de snelweg?

Hoeveel screenshots van de boordcomputer van de 320d wil je?

... Rij al zo'n 70k gemiddeld 4.9 - 5.0... En ja, ook hier komt ie netjes op 130 als ik dat mag (haha).... Beetje in de randstad rondkachelen is geweldig... Alles 100km/u... Daar haal ik tegenwoordig makkelijk een mooie 4.6

(vorige week 1251 kilometer op 56.3 liter!)
19 sep 2012 17:55
Vandaag even wezen kijken bij een mooie Jag. Accountant accoord, aanstaande zaterdag proefrit samen met TOTMBO.
Tja...
19 sep 2012 18:40
Pascal schreef:horn schreef:1:20?

Rij je dan wel harder dan 90 op de snelweg?

Hoeveel screenshots van de boordcomputer van de 320d wil je?

... Rij al zo'n 70k gemiddeld 4.9 - 5.0... En ja, ook hier komt ie netjes op 130 als ik dat mag (haha).... Beetje in de randstad rondkachelen is geweldig... Alles 100km/u... Daar haal ik tegenwoordig makkelijk een mooie 4.6

(vorige week 1251 kilometer op 56.3 liter!)
Blijft mooi dat mijn 14% bakje dat niet eens haalt :')
19 sep 2012 21:20
Een opel insignia sport tourer met hele mooie18 inch velgen voor 20 % bijtelling.
Moet zeggen wat een heerlijke bak voor een opel.

echt alles zit erop !
19 sep 2012 21:45
Ewout schreef:Vandaag even wezen kijken bij een mooie Jag. Accountant accoord, aanstaande zaterdag proefrit samen met TOTMBO.
Tja...
Zou m'n haren wel weer laten groeien, past wel bij zo'n pimpmobiel

...met 3 kids achterin
Zou zelf ooit nog wel een (R)S6 willen, maar ben bang dat ik dat er niet door krijg (en ben zelf ook wel bang om er op leeg te lopen). Wel zonder bijtelling natuurlijk, ik kan m'n auto's zelf betalen
19 sep 2012 22:01
Ewout schreef:Vandaag even wezen kijken bij een mooie Jag. Accountant accoord, aanstaande zaterdag proefrit samen met TOTMBO.
Tja...
Je advocate ziet 'm vast ook wel zitten...

Hele artikel:
http://fd.nl/entrepreneur/zakenauto/212553-1209/clinten-willen-een-advocaat-met-smaak-en-stijl
19 sep 2012 22:15
Leuke advocaat.
19 sep 2012 22:20
Bouwjaar
Auto: 1997
Dame: 1967
Zou je op het eerste oog niet zeggen, nee...
19 sep 2012 22:24
Tja...
De dag dat ik om akkoord hiervoor bij de accountant moet gaan vragen is hij 5 min later ontslagen.
Accountant is er voor om binnen de regels ea optimaal te regelen hoe ik onderneem.
Evengoed fijn dat je kunt gaan shoppen
20 sep 2012 10:05
Ik bedoelde uiteraard dat hij mij keurig voorgerekend heeft dat de Jag voordeliger is dan de Espace.
De beslissingen neem ik natuurlijk zelf
Targa Floriaan schreef:...Wel zonder bijtelling natuurlijk, ik kan m'n auto's zelf betalen

Ik ben als forumpauper zeer dankbaar dat ik, door jullie forse bijdrage aan de schatkist, ook in staat ben om een beetje fatsoenlijke auto te rijden.
20 sep 2012 10:13
Net een Passat aangeschaft die nog net in de 20% valt, maar ja, blijft toch 37k aanschaf. Verder nog een Audi A4 maar ja...ook weer een diesel. Als je alles van te voren kon weten....
Nou ja het rijdt allemaal erg prettig en dat is ook wat waard
20 sep 2012 12:09
Ewout schreef:Ik bedoelde uiteraard dat hij mij keurig voorgerekend heeft dat de Jag voordeliger is dan de Espace.
De beslissingen neem ik natuurlijk zelf
Ben benieuwd hoe jouw accountant tot deze conclusie is gekomen (onderhoudskosten lijken mij namelijk nogal subjectief).
Zat er ook een verklaring bij?
20 sep 2012 13:16
Wat kost het onderhoud van een P?!
Dat hang er ook vanaf.
Ik heb tegen de accountant laten rekenen met een bedrag tussen de 2K en 3K voor onderhoud en reparaties per jaar.
Is natuurlijk een beetje met de natte vinger, dat geef ik gelijk toe.
Vast staat dat ik momenteel een stevige bijtelling heb voor een auto van ruim zeven jaar oud.
Aangezien ik de eerste eigenaar ben wil ik na zo'n tijd eigenlijk ook wel eens iets anders.
Bevalt het niet kan de auto altijd weer verkocht worden.
Overigens is er nog niets besloten. De eerste indruk van Corine was "ouwel*llenbak" en "geen gezinsauto", dus daar moet nog aan gewerkt worden
20 sep 2012 16:09
ik wil je de jag niet door de neus boren,
maar je kunt de espace ook tegen restwaarde bpm naar prive halen en met 19c ea gaan doen.
Na 2 jaar bijtelling heb ik dat dit jaar met mijn auto gedaan, uiteindelijk voor 10k auto overgenomen met een boekwaarde van +-27k
20 sep 2012 16:35
Daarvoor rijd ik veel te weinig zakelijke km's. Die variant is ook doorberekend maar was niet interessant.
20 sep 2012 19:30
Nu 2x een Cherokee bekeken en kreeg een beetje een been there done that gevoel!
En het is me net allemaal te oud en voor mijn gevoel een gepasseerd station.
De bus gaat vanaf januari naar prive, is dan ook afgeschreven, ik wacht rustig tot de zaak weer wat aantrekt en ga dan lekker kijken naar een auto die me bevalt en waar ik me lekker in voel.
Dan maar geen oldtimer bijtellings voordeel...
20 sep 2012 20:14
Je kunt privé ook een mooie Espace gaan rijden, 6 stoelen, set winterbanden met velgen erbij.
Tot nu toe buiten de beurten om weinig malaise.
Heb je ook een bus maar dan anders
21 sep 2012 7:50
Fiscale vraag: als je op een nieuwe auto een korting kan bedingen, over welk bedrag krijg je dan bijtelling: de catalogus-prijs, of over het factuurbedrag? Er worden momenteel leuke aanbiedingen gedaan, dus wellicht is het interessant om nu een aankoop te doen, ondanks dat je dan 2012 op je kenteken krijgt.....
21 sep 2012 8:02
DeniS2 schreef:ik wil je de jag niet door de neus boren,
maar je kunt de espace ook tegen restwaarde bpm naar prive halen en met 19c ea gaan doen.
Na 2 jaar bijtelling heb ik dat dit jaar met mijn auto gedaan, uiteindelijk voor 10k auto overgenomen met een boekwaarde van +-27k
Pikken ze dat bij de fiscus?Of betaal je over je "winst" van 17 k nog belasting?
21 sep 2012 9:09
ja de constructie is voorgelegd aan de belastingdienst en schriftelijk bevestigd dat men er mee akkoord is.
Je betaalt inderdaad prive een naheffing/boete over de bevoordeling. In mijn geval rest bpm 5k + 5k naheffing
21 sep 2012 9:41
Over bijtellingsvriendelijke auto's gesproken... mijn 500E gaat de verkoop in, dus als iemand een "vierdeurs Porsche" zoekt met een lage bijtelling...
21 sep 2012 12:43
Ben niet zo'n fan van sterren, maar 500E is de enige Mercedes die ik zou willen rijden. Toppunt van understatement. Echte juristenauto
Plaatje van?