Auteur |
Bericht |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Even geen Porsche, honden liefhebbers onder elkaar
Dus geen hond om actief mee te zijn?
|
28 nov 2013 21:55 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Is volgens mij geen makkelijke hond. Heeft een strenge en consequente baas nodig. Is éénkennig en hoeft nog minder uitgelaten te worden dan een Chihuahua. Dat is wel weer een voordeel. Deze schijnt al binnen 4 weken zindelijk te zijn. Ik kom vaak Frans met zijn Chow Chow tegen in het Bergsche bos. Die CHow Chow heb ik nog nooit zien rennen, zelden zien lopen en 9 van de 10 x ligt lang uit op een punt waar die overzicht heeft.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 nov 2013 22:33 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Wij hebben een Frans bulletje. Beestje is super lief, speels, zit geen kwaad in, slaapt 18 tot 20 uur per dag, hoeft niet ver te lopen en heeft een flexibele blaas. Maar..... Snurkt als een bezetene (slaapt in de keuken maar een verdieping hoger hoor je hem nog) en hij laat verschrikkelijke scheten hahaha
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
28 nov 2013 23:20 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Ik heb de Chow Chow van Forumgenoot Dimma eenmaal mogen ontmoeten. Is echt een hele relaxte hond, op het erf lag hij (zoals hierboven mooi door Barolo beschreven) op een centrale plek waar hij alles goed kon overzien, maar met het wandelen liep hij toch gewoon braaf mee. Misschien een pb naar Dimma sturen als je werkelijk meer wilt weten over dit ras?
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
29 nov 2013 11:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
BerendB hier op het PF is ook idolaat van Chow's
|
29 nov 2013 11:01 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het is een ras voor de ware liefhebber, sommige mensen hebben dus nooit iets anders dan een Chow.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
29 nov 2013 11:31 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Dan zal ik ook ff een exotisch hondenras voorstellen. Dit is Bodrie, een Puli, die een dikke 11 jaar onze trouwe huisgenoot was. Was 8 maanden, toen ik hem als Hongaars jeugdkampioen, eind 80er jaren daar vandaan haalde. Was in west Europa bijna niet aan te komen, dus toen maar naar het land van herkomst. Zeer betrouwbaar, goed luisteren.......en nagenoeg geen onderhoud. Geen vlooien, geen teken, allergievrij. Nam ik 'm mee een boodschapje doen, werd ik wel vaak uitgemaakt voor een dierenbeul, omdat de hond niet geborsteld werd. Dus dan moest ik weer uitleggen, dat dat zo hoorde bij dit ras. Nadeel is: krijg ze niet aan de 'dunne' want dan ben je even bezig. En na een boswandeling heb je zoveel takken in die vacht zitten, waar je 's avonds de open haard mee kan aanmaken. Jammergenoeg is er de laatste 10/15 jaar een trend ingezet, om te fokken op de minimale maten. Dus het worden een beetje schoothondjes. Onze reu had de maximale grootte van 45cm. Hier uit voortvloeiend, zijn we na zijn overlijden, overgestapt op de Bearded Colli. Qua karakter vergelijkbaar. Succes met je zoektocht.....en de bekende waarschuwingen heb je al gehad.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
30 nov 2013 17:39 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Omdat ik sterk visueel ingesteld ben, en dit een fantastisch in elkaar gezet filmpje vindt, deze maar even hier geplaatst: https://www.youtube.com/watch?v=3U0H4_YK9K8
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
22 apr 2015 9:15 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Mag ik een teiltje
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
22 apr 2015 9:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Mooi man, vind het schitterende beesten. Rond 1 juli komt onze Grote Zwitserse Sennen pup. Ben verliefd
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 apr 2015 9:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nu ruim 15 weken oud:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2015 10:13 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Nee hoor, doe maar in je classic Die honden zijn voor dat doel gefokt. Maar ben ook liefhebber van het Arabisch Volbloed, dus snap helemaal waar het filmpje over gaat. Dat wij dit soort honden als schoothondje willen hebben is geen goede zaak voor de oude rassen. Zoals in het filmpje voorgesteld klopt het helemaal! Vroeger werd een Jack Russel afgeknald als hij niet terug kon springen op het paard. Nu zijn er geen maatstaven meer, behalve de uiterlijke kenmerken. Ik zet ook vraagtekens bij de renbaan voor honden en paarden, maar vaak is dat de enige methode om goede fok van slechte fok te onderscheiden. Maar niet eerlijk t.o.v. het dier, want het blijft voor ons plezier... (Mooie hond Eric! En die Sennen ook Cazzo! Veel geluk en fun ermee!)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
22 apr 2015 10:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
De onze is inmiddels precies één jaar en is inmiddels aardig uit de kluiten gewassen. Wij hebben een optie op een tweede reu die als het goed is ongeveer in het voorjaar van 2016 geboren gaat worden. Gelukkig hebben we ons niet laten afschrikken door alle verhalen dat het geen beginnershond zou zijn. Met een goede voorbereiding, een paar cursussen en consequent zijn kom je een heel eind. Ondanks zijn puberteit luistert hij helemaal niet slecht, is erg aanhankelijk en omdat hij dagelijks flink wat beweging krijgt is het binnen de rust zelve, die het liefst tegen je aan komt liggen op de bank. Met honden is het net als met Porsches, iedereen heeft een andere voorkeur. Voor mij zou een Weimaraner ook een alternatief zijn geweest maar de voorkeur ging toch meer uit naar een Ridgeback.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 22 apr 2015 12:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 apr 2015 11:45 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Mooi beest. Is dat niet zo'n hond die zelfs voor leeuwen geen blokje om gaat.
|
22 apr 2015 12:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Klopt, wij mogen alleen bij diergaarde Blijdorp naar binnen als we z'n muilkorf omdoen In Zweden heb ik dit jaar overigens nog geen leeuwen gezien in de buurt van ons huis...
|
22 apr 2015 12:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Het werkt dus duidelijk goed, zo'n leeuwendoder in je vakantiehut.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 apr 2015 13:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 apr 2015 14:07 |
|
|
horn
PF #57
|
moest net lachen om een hond. maatje van mij postte dit beest (anderhalf jaar oud) op FB omdat de eigenaars op een flat in A'dam wonen en de Sharpei een beetje te groot is (duhhhh...). Of iemand een goed huis wist. Zag de foto en kon een lach niet onderdrukken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 apr 2015 18:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
22 apr 2015 19:04 |
|
|
drknauf
|
als ik die kop zie moet ik gelijk aan louis van gaal denken .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 apr 2015 19:07 |
|
|
DOC
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5Noord-Brabant
|
Prachtig dier , mag-ie meegenieten van de P? Onze Duitse Staander scoort al 6 jaar 911-uurtjes .
_________________________________________ Don't let the good times pass you by
|
01 mei 2015 11:58 |
|
|
csteenbe
|
Onze Vizsla nu alweer 10, bleef spontaan hier zitten zag mijn 964 niet meer....
|
01 mei 2015 20:01 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
leuk, onze max, nu iets ouder dan een jaar. -
|
02 mei 2015 12:42 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
02 mei 2015 13:23 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik denk een Briard. Die Ridgeback is mijn favoriet
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
02 mei 2015 19:06 |
|
|