Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

07 jan 2021 16:52

Cazzo Super Veloce schreef:Ben op zoek naar een spinningfiets om een beetje te kunnen trainen deze winter.
Iemand tips, wat zijn de goede merken? Waar moet je op letten?


Wil je een hele spinningfiets?

Ik heb zelf zo'n ding, werkt top, en lekker op je eigen fiets. En in de zomer geen sta in de weg:
Afbeelding

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

07 jan 2021 17:02

Wat wil je nog meer,2x hetzelfde advies :thumleft: . En idd geen sta in de weg. Hendeltje omhoog en de fiets er af.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

07 jan 2021 17:08

3x. :mrgreen: Heb ook een Tacx op zolder staan voor in de winter.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

07 jan 2021 20:38

Ik ben al heel lang op zoek naar een Elite Direto XR, Elite Suito of een Wahoo Kickr, voor mijn MTB in te zetten en te Zwiften. Maar die krengen zijn al de hele Corona-crisis stijf uitverkocht!

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

08 jan 2021 10:00

Anne 2.7 schreef:3x. :mrgreen: Heb ook een Tacx op zolder staan voor in de winter.


Heb ik ook, maar ik gebruikte wel altijd een oude achterband want de slijtage is enorm.

Heb nu een Spinningfiets bij de Sportschool opgehaald, is toch wel lekkerder.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

08 jan 2021 10:30

Vind zo'n tackx helemaal niks. Heb altijd het gevoel dat ik mijn fiets molesteer....

Bovendien vind ik de drempel lager om even op de spinner te gaan zitten. Op de Tackx altijd even wennen, opstarten, fiets nog een keer checken etc. Spinner is zitten en trappen. Startrack Spinner nxt. wordt ook veel in sportscholen gebruikt. Zijn redelijk waardevast. Via MP een paar jaar geleden een gekocht van een private persoon. Zou niet zo snel een ex-sportschool versie kopen. Anderzijds die dingen zijn redelijk hufterproof.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

08 jan 2021 12:49

Er is een wereld van verschil tussen de 'oude' Tacx trainers met een achterbandje op een rol en de nieuwe 'direct drive' trainers.

Met de oude Tacx was het altijd geklooi met slippende en slijtende achterbanden, een rol die te los of te strak stond, en gedoe om iedere keer opnieuw te boel in te stellen. Met mijn Wahoo Kickr is het plug en play en nooit gedoe. Zwift abonnementje van EUR 15 per maand erbij en je kunt vrij fietsen door virtuele werelden, trainingen afwerken, of bijna 24 uur per dag meedoen aan allerlei events, races, social rides, beklimmingen van de Ventoux of de Alpe du Zwift.

Drempel om te beginnen vind ik ook minimaal. Gisteravond om 19.55 mijn bidons gevuld, snel een fietsbroek en een zweethemd aangetrokken, en om 20.05uur op de fiets aan het warmdraaien voor de standaard NL Zwift race van donderdagavond 20.15 uur. Om 21.20 van de fiets en om 21.30uur gedoucht en wel beneden op de bank.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

08 jan 2021 13:52

Leo63 schreef:
Heb ik ook, maar ik gebruikte wel altijd een oude achterband want de slijtage is enorm.

De rol gewoon op de lichtste stand en hoe zwaar je wilt trainen regelen met de derailleur. Niks geen slippen dan. De band slijt wel een beetje,maar wat geeft dat. Die dingen kosten geen drol. Het beste is trouwens om licht te trappen. Men rijdt vaak met een te zwaar verzet. Zie geregeld van die figuren rijden op die manier. Hele bovenlijf doet mee om de zaak vooruit te krijgen. Vroeger in de winter op de weg bij "Het Stadion"(Utrecht) trainden we met een heel licht vast verzet.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

08 jan 2021 13:57

Ik heb een oudere Tacx en wil mn MTB er op zetten, maar is 29. Dat past niet volgens mij?
Gaat dat überhaupt met MTB banden?
Staat op MP een Techno Gym Spinning fiets, dat vind ik wel wat.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

11 jan 2021 20:48

Ruviano schreef:Bovendien vind ik de drempel lager om even op de spinner te gaan zitten. Op de Tackx altijd even wennen, opstarten, fiets nog een keer checken etc. Spinner is zitten en trappen.


Dit herken ik niet. Ik ervaar de Takcx ook gewoon als zitten en trappen. Wat versta je onder opstarten en fiets checken?

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

11 jan 2021 21:06

Cazzo Super Veloce schreef:Ik heb een oudere Tacx en wil mn MTB er op zetten, maar is 29. Dat past niet volgens mij?
Gaat dat überhaupt met MTB banden?
Staat op MP een Techno Gym Spinning fiets, dat vind ik wel wat.


Verschil tussen 29inch en 28inch zit in de buitenomtrek van de banden, als je op je MTB velg een niet te breed (2.0 of 28-32mm) bandje legt moet het werken.

Zou niet met een noppenbandje op de trainer gaan, maar even zoiets kopen:

https://www.rosebikes.nl/tacx-hometrain ... 2F+700x32C

O ja, kijk ook even welke adapters je nodig hebt om je MTB wiel in de tacx te passen. Quick-release racewielen zijn 135mm breed, standaard disc wielen met steekas voor de MTB 142mm, en Boost MTB wielen (altijd steekas) 148mm.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

11 jan 2021 21:40

Ik rij sinds een jaar op de Wahoo Kickr. Super fijn apparaat.

Heb er mijn oude Cube Agree op staan, die fiets past me perfect en dit is voor mij de meest perfecte combi.
Hij staat permanent op mijn werkkamer opgesteld. Fiets er altijd op als het te modderig is buiten of als ik laat thuis kom.
Heb daarvoor 4 jaar op een Tacx Vortex gedraaid en dat is echt instabiel en lawaaierig.
Fiets is makkelijk in te klikken, werkt als een achterwiel, cassette zit aan de Kickr vast. Je kan er ook een MTB in klikken.

De Wahoo Kickr kan veel weerstand geven, is stabiel - ook m.b.t. software en zeer stil. De weerstand wordt ook netjes opgebouwd en afgebouwd. Echt een aanrader.
Ben momenteel aan het herstellen van een crash en kan dus 6 weken niet buiten biken op mijn MTB. Heb nu alweer 17 dagen achter elkaar op dat ding gezeten, gemiddeld 1 uur per dag. Met Zwift natuurlijk en een YouTube film op de TV er bij :)

Afbeelding

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

11 jan 2021 21:59

En luchtkoeling van voren zo te zien? :mrgreen:

Mooie setup zo. :thumleft:

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

11 jan 2021 23:01

Yep, ventilator met afstandbediening. En de barkrukken om mijn laptop en telefoon en afstandbediening op te leggen ;)



Afbeelding

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 11:10

Ik moet me ook weer voorbereiden voor het nieuwe seizoen Downhill. Kun je dat ook met Zwift? :)

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 11:15

gewoon stampen en niet remmen.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 11:39

Rad911 schreef:Yep, ventilator met afstandsbediening.

Wow, dan kan je zelfs oefenen met tegenwind in je studeerkamer... :mrgreen:

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 12:48

Ik stap in de wintermaanden altijd over op hardlopen, op 1 of andere manier kan ik mij er niet toe aanzetten om op een Tacx of vergelijkbaar te gaan.

Ik probeer wel de mooie zondag ochtendjes nog te pakken op de fiets.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 15:03

Ja, herkenbaar - ik loop in de winter ook meer hard dan in de zomer. Ik vind Zwift wel een goede uitvinding, geeft nog wel wat interactie. Maar ik heb wel de Netflix en Youtube documentaires nodig om zo lang op dezelfde plek te kunnen blijven zitten ;)

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 20:53

Bij mij net andersom: loop in de zomer meer hard dan in de winter (totaal 2000km/jaar). En ik fiets regelmatig; ongeveer 2x per jaar :mrgreen:
Heb nog een oud Tacx staan, km-teller op het achterwiel monteren en dan 50km/u rijden (op stand 0) :cheers: :mrgreen:

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 22:28

Bij mij in de winter 2 keer per week uurtje zwiften, en daarnaast 2 keer naar buiten voor langere ritjes. Ik vind Zwift wel een uitkomst om ritme in het fietsen te houden.

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

12 jan 2021 22:59

Dan maak je aardig wat kilometers! :thumleft:

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

05 feb 2022 21:00

Gisteren Specialized Turbo Levo Comp EMTB gekocht.
Reden is omdat ik mn maten gewoon niet meer bij kon houden door mijn gezondheidsperikelen.
Had ik veel eerder moeten doen, wat een monster van een fiets.
Zelfs in eco stand al beresterk. In turbostand helmaal bizar. Heb de lol in het MTBen weer helemaal terug met dit ding.
Is een beetje als crossen op een crossmotor, veel explosiever dan mn gewone MTB.
Maten minder blij, rollen nu omgedraaid, nu sta ik om de haverklap op hen te wachten :)

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

05 feb 2022 22:25

Tja,dat is hetzelfde als een 80 jarige die je nu inhaalt omdat hij een elektrisch aangedreven fiets heeft,en jij niet.
Maar mooi dat jij er blij mee bent om weer sneller te zijn... :-)

Re: Even geen Porsche, Wielren- & MTB liefhebbers onder elka

05 feb 2022 22:49

Lees het zelf nog eens terug Cazzo, is dit wel wat je wil..... :idea:
Plaats een reactie