Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
03 mei 2012 17:48
Gert schreef:Thuis ruim gewonnen van Ajax, uit gelijk gespeeld en een 2de plaats.. ik ben blij.
Oude voetbal wijsheid: Kampioen wordt je niet door van de grote teams of zelfs van Ajax te winnen maar om veel te winnen, zoals 13 wedstrijden op rij, en kampioen ben je als je op de laatste wedstrijddag bovenaan staat.... tis niet anders
03 mei 2012 18:46
ben geen feijenoord fan, maar heb wel respect wat Koeman daar met die jonge mannekes neergezet heeft. En hoop dat Guidetti nog een jaartje blijft. past er goed bij!
03 mei 2012 18:50
Zeker een knappe prestatie, maar ook van RKC.
03 mei 2012 19:08
Gert schreef:en een 2de plaats.
Dat zullen we nog wel eens zien!
03 mei 2012 19:17
Excelsior uit als laatste wedstrijd is best lastig.. vraag maar aan de AZ fans

Denk dat beide teams gaan winnen.
De afgelopen weken is Feyenoord goed bezig, verdedigen goed, gevaarlijk in opbouw en scoren lukt ook zonder Guidettie.
Als Feyenoord voorronde CL gaat halen gaat zie ik Kuyt ook nog wel terug komen.
03 mei 2012 19:26
Feit blijft dat PSV die tweede plek kan winnen en Feyenoord kan die tweede plek verliezen.
(en ik zou het wel heel grappig vinden als die McClaren overal naast grijpt

)
03 mei 2012 19:56
Een 3de plek zou voor Feyenoord ook een goed resultaat zijn, maar ik ga ervan uit dat het nog ietsje beter gaat worden.
03 mei 2012 20:22
Het zal mij benieuwen.
03 mei 2012 20:27
Hoe kun je de 2e plek winnen als je de titel hebt verloren en 30mln. hebt geïnvesteerd? PSV MOET voorronde CL halen en voor Feyenoord is het een dikke bonus
03 mei 2012 20:31
Dickie maakt ons kampioen volgend jaar.
03 mei 2012 20:45
roenkie schreef:Hoe kun je de 2e plek winnen als je de titel hebt verloren en 30mln. hebt geïnvesteerd? PSV MOET voorronde CL halen en voor Feyenoord is het een dikke bonus

Hoho... die 30 mln was voor de hoofdprijs en die hebben we. Leuk hoor, zo'n denneappel.
Maar je bent er niet gerust op lees ik...
03 mei 2012 21:47
Gert schreef:Maarten schreef:+1. Grow up.
Fijn dat je hetgeen ik typte bevestigd...

Thuis ruim gewonnen van Ajax, uit gelijk gespeeld en een 2de plaats.. ik ben blij.
Je speelt 34 wedstrijden per jaar: totaal dus maximaal 102 punten. Als je tegen de (andere) 5 topclubs uit verliest en thuis gelijk speelt dan heb je aan het eind van het seizoen (24x3)+(5x1)=77 punten. Dan was je dit seizoen gewoon kampioen geweest. Ergo: je wordt kampioen tegen de kleintjes. En niet tegen Ajax. Dat is jammer want tegen Ajax kunnen heel veel clubjes zich altijd lekker opladen maar de rest van het seizoen hebben ze het lastig tegen VVV en Excelsior.
De 2e plaats is voor F een bijzonder nette prestatie. De CL voorronde gaan ze (helaas voor het NL voetbal) waarschijnlijk niet overleven.
03 mei 2012 23:32
@Maarten: je verhaal over de punten klopt, toch hoop ik op Ajax-Feyenoord (en andersom) als ouderwetse topwedstrijden.
In de CL hebben de NL topclubs gewoon weinig te zoeken, maakt helemaal niks uit of het Ajex, Feyenoord of PSV is.
04 mei 2012 0:24
maarten-944 schreef:@D.S.: Feyenoord speelt zondag tegen een ploeg die liever verliest dan gelijk speelt, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Heerenveen het risico wil lopen europacup te missen. Het 1e half uur zal er wat gas gegeven worden, scoort feyenoord 1x dan verloopt de rest van de wedstrijd waarschijnlijk net als Groningen-PSV in een niet al te ver verleden.
Dat is mogelijk. Maar ik moet het nog zien.
04 mei 2012 13:50
Devils son schreef:roenkie schreef:Hoe kun je de 2e plek winnen als je de titel hebt verloren en 30mln. hebt geïnvesteerd? PSV MOET voorronde CL halen en voor Feyenoord is het een dikke bonus

Hoho... die 30 mln was voor de hoofdprijs en die hebben we. Leuk hoor, zo'n denneappel.
Maar je bent er niet gerust op lees ik...

Maak me niet druk, Feyenoord is een stuk stabieler dan PSV de afgelopen 10 wedstrijden. Heerenveen schat ik niet hoger in dan de clubs die we recent verslagen hebben
04 mei 2012 14:16
Nogmaals: we zullen zien.
Als we 3e worden is dat zoals verwacht. Worden we 2e is dat heel mooi meegenomen.
Als feyenoord het net niet redt zal het toch een tikkie zijn.
04 mei 2012 14:27
Doelstelling van Feyenoord (Europees voetbal) is al gehaald, de 2de plek is een bonus.
Kortom: het wordt een feestje komende zondagavond in de kuip.
Bakkal gaat weer scoren voor ons...
04 mei 2012 14:53
mwaah, ben het mee eens, als F nu geen CL voorronde haalt zal het feestje toch een heel stuk minder zijn op de dag zelf. De volgene dag zal er berustuing zijn en een tevreden gevoel over het hele seizoen - laatste wedstrijd
04 mei 2012 15:06
Precies. Je ziet ook vaak dat een land die 3e wordt op het wk blijer is dan het land wat 2e wordt. Ook al is die 2e plek beter... het is toch het verliezen van de 1e plaats, waar de 3e plaats winst is.
04 mei 2012 15:18
En als Heerenveen met 6-o wint en PSV verliest??
Ik denk dat PSV m nog gaat pakken. Juist bij jonge ploegen gaat het fout als de druk wordt opgevoerd.
En Feijenoord had niets te verliezen na vorige seizoenen. Maar nu zondag wel.
04 mei 2012 16:47
ik denk het niet want Heereveen iz zowel bij winst als bij verlies zeker van europees voetbal, maar niet bij een gelijkspel, raar mmar waar, dus tel uit je winst..... Heereveen gaat een bbetje voetballen, krijgen een goal tegen en dan wordt het de tijd volzingen, want beide dringen niet meer aan.
04 mei 2012 17:06
Toch is het er de club niet naar om het zo te laten lopen in de laatste wedstrijd. Het publiek zal het best accepteren als blijkt dat het op die manier moet, maar vanaf het begin met de pet er naar gooien?
Nee, ze beginnen gewoon met gas geven om die wedstrijd te winnen. Ze kunnen in de allerlaatste minuut nog beslissen om open huis te houden. Wezenlijk andere situatie dan wanneer b.v. beide ploegen een gelijkspel willen...
04 mei 2012 20:16
Pcies, ik zou als Ron Jans vol voor de winst gaan en als je verliest, win je nog.
Volgens mij is het precies zo'n man naar. Hoop ik.