Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2

04 jan 2017 17:26

Brrr, toch wel de lillikste BMW ever...
En ook veel issues met CAN bus, heb ik begrepen.
Dan liever die grijze bij Leitner.

04 jan 2017 17:50

Weet dat de E65 niet echt goed valt bij de meeste liefhebbers maar ik vind 'm wel wat hebben. Het enige wat me inderdaad tegenhoud is de electronica met al zijn sensoren.

04 jan 2017 19:38

Ik heb destijds nog naar deze gekeken als youngtimer. Werd de Jag, maar vond deze ook erg gaaf...

Afbeelding

04 jan 2017 19:59

Jag is veeeeel mooier! :cheers:

04 jan 2017 20:06

Maar die 7 reed ook wel erg fijn. Ben blij met de Jag, had me niet geschaamd met de 7er...

Afbeelding

04 jan 2017 20:25

Vind de E38 zeker ook erg gaaf.

04 jan 2017 20:29

Zo veel chiquer en cleaner dan wat ze nu maken...

04 jan 2017 21:17

Franz, bij William Koen staat een mooi speeltje voor je :thumleft:
Afbeelding
Afbeelding

04 jan 2017 22:13

Sjonge, een B7 :thumleft: :thumleft:

04 jan 2017 22:19

Zonder de wielen...

04 jan 2017 22:46

Ben al een tijdje op zoek naar een E38. Erg mooi. En dan een 730i.
Die heeft de beste automaat en een (bijna) probleemloos blok (M60B30). Oliepomp kan loslaten maar geen problemen met de dubbele distributiekettingen.
De 728i heeft dezelfde bak en ook een prima blok (M52B28) maar rijdt met wat minder vermogen en dat merk je vind ik.
De 740i is ook prima maar heeft een iets mindere bak maar een prima V8, de 4.0 dan (M60B40).
De 4.4 uitvoering (M62B44) moet je afblijven.
De andere modellen hebben veel meer problemen met bak en/of motor met kosten die behoorlijk op kunnen lopen.
De dieselmofellen hebben vaak nog meer problemen, ook veroorzaakt door de vele kms en (vaak) besparingen op onderhoud.

Wat ik weet van de E65 modellen, staan deze niet bekend als de beste van BMW, met name de betrouwbaarheid van de vroege exemplaren (2001-2002). Maar een goed onderhoude PFL met ALLE software updates hoeft geen probleem te zijn. Grote kans dat alle electronica dan goed blijft werken.
Koelwaterbuis gaat bij de E65 langzaam lekken en breekt dan ineens. Onderdeel zelf is niet duur maar blok moet uit elkaar (ca. 3000,- euro). Er schijnt een oplossing te zijn, een schuifbuis, maar is ook +1000,- euro.
Ook problemen met de zuigerveren en klepseals schijnen regelmatig voor te komen. Herstel ook prijzig.
Dus een goede (dealer)onderhouden exemplaar zien te vinden. Als er bespaard is op onderhoud bij dit kwetsbare model dan gaan de kosten snel oplopen. Vaak bij de auto's met veel eigenaren met name de dieseluitvoeringen. Die met benzine zijn in Belgie nog wel bij de 1e eigenaar te vinden omdat ze duur zijn in de belasting.

Tot zover de rationale, koop vooral wat je mooi/leuk vindt en wat je kan betalen :wink:

04 jan 2017 22:50

Thanks hilmp2 :thumleft:

07 jan 2017 8:51

hilmp2 schreef:Ben al een tijdje op zoek naar een E38. Erg mooi. En dan een 730i.
Die heeft de beste automaat en een (bijna) probleemloos blok (M60B30). Oliepomp kan loslaten maar geen problemen met de dubbele distributiekettingen.
De 728i heeft dezelfde bak en ook een prima blok (M52B28) maar rijdt met wat minder vermogen en dat merk je vind ik.
De 740i is ook prima maar heeft een iets mindere bak maar een prima V8, de 4.0 dan (M60B40).
De 4.4 uitvoering (M62B44) moet je afblijven.
De andere modellen hebben veel meer problemen met bak en/of motor met kosten die behoorlijk op kunnen lopen.
De dieselmofellen hebben vaak nog meer problemen, ook veroorzaakt door de vele kms en (vaak) besparingen op onderhoud.

Wat ik weet van de E65 modellen, staan deze niet bekend als de beste van BMW, met name de betrouwbaarheid van de vroege exemplaren (2001-2002). Maar een goed onderhoude PFL met ALLE software updates hoeft geen probleem te zijn. Grote kans dat alle electronica dan goed blijft werken.
Koelwaterbuis gaat bij de E65 langzaam lekken en breekt dan ineens. Onderdeel zelf is niet duur maar blok moet uit elkaar (ca. 3000,- euro). Er schijnt een oplossing te zijn, een schuifbuis, maar is ook +1000,- euro.
Ook problemen met de zuigerveren en klepseals schijnen regelmatig voor te komen. Herstel ook prijzig.
Dus een goede (dealer)onderhouden exemplaar zien te vinden. Als er bespaard is op onderhoud bij dit kwetsbare model dan gaan de kosten snel oplopen. Vaak bij de auto's met veel eigenaren met name de dieseluitvoeringen. Die met benzine zijn in Belgie nog wel bij de 1e eigenaar te vinden omdat ze duur zijn in de belasting.

Tot zover de rationale, koop vooral wat je mooi/leuk vindt en wat je kan betalen :wink:

Als ik vragen mag?
Weet u toevallig ook zoveel over Bmw E39 en dan specifiek de M5?
Daar heb ik altijd nog een zwak voor, maar durf er op 1 of ander manier niet aan..... ooit een keer ergens gelezen dat het onderhoud nogal erg duur is.....en verbruik zeer hoog!

gr

07 jan 2017 18:03

w.w.doet. schreef:Als ik vragen mag?

Daar is t een forum voor toch.

w.w.doet. schreef:Weet u toevallig ook zoveel ...

Jij mag ook :wink:
In mijn E38 zoektocht ga ik met mijn internet info op pad en kom dan praktijkmannen tegen die me met zoveel info weer naar huis sturen dat ik me geen illusies maak: de E38 weet ik wat van, van de E65 niet meer dan wat ik lees/hoor.

w.w.doet. schreef: ... over Bmw E39 en dan specifiek de M5? Daar heb ik altijd nog een zwak voor, maar durf er op 1 of ander manier niet aan..... ooit een keer ergens gelezen dat het onderhoud nogal erg duur is.....en verbruik zeer hoog!
gr

Rij zelf al een aantal jaren een E39. Nu met net geen 3 ton. Afgelopen 100k kms de hele motor en aanverwante zaken gereviseerd/vervangen. Pakkingen, radiateur, allerlei slangen etc. ... leeftijd he :wink: De bak is nog goed. :thumleft:
Maarrrr, is geen M model.
Het enige wat ik daar van wel eens lees/hoor is dat er idd motorproblemen voorkomen die niet goedkoop zijn op te lossen.
Mi hetzelfde uitgangspunt als voor een Porsche: zoek een net goed onderhouden exemplaar, met zo laag mogelijke km stand en ben bereid te investeren bij problemen. Goed en goedkoop gaan niet samen.

07 jan 2017 21:32

Ik heb zeer veel ervaring met E39.
In totaal meer dan 700.000 km mee gereden in diverse modellen.
Rij nu een 523i op LPG, ondertussen 335.000 km op de klok. Er wordt constant veel van gevraagd, maar heb helemaal geen problemen. Gewoon onderhoud, een dynamo en een waterpomp in de laatste 65.000 km.
Ik heb al mijn E39 naar over de 400.000 km gereden, nooit een bak oid hoeven te vervangen. Ik rij met 10,5X18 achter en 9X18 voor. Dit belast het onderstel nogal, maar alle draagarmen heb ik toen ze versleten waren vervangen door Meyle Heavy Duty en blijft nu probleemloos.
Kortom....probleemloze, top rijdende auto's!!

07 jan 2017 22:13

E39 M5 is wel een geval apart. Helemaal geen slechte wagen maar wel specifieke aandachtspunten die bij een M5 sneller in de papieren kunnen lopen. Zeker als je tegen een exemplaar aanloopt wat niet top is onderhouden.

http://thegarage.jalopnik.com/the-champ ... 1597567975

07 jan 2017 22:41

schitterend zo,n james bond bolide :

Afbeelding

8)

.

07 jan 2017 23:10

:thumleft: Zeker in die kleur en met die velgjes

08 jan 2017 0:12

+1, wat een gaaf ding zo.

08 jan 2017 10:06

Goede site Marks!

Als het een e39 m5 word dan waarschijnlijk zoiets als die grijze van Leitner met 40000km.

Ga maar steeds niet kijken..... anders staat er binnen de kortste keren er 1 hier in de garage!

Heb er ooit eens in gereden van Duitse handelspartner was geweldig bruut! (hoefde niet te wennen had toen zelf een 528i alleen de m5 was vele maler sneller) was mij toen eigenlijk te snel.....

gr

08 jan 2017 10:52

Of een alpina b10 e39??

08 jan 2017 11:18

Bij Youngtimer select staan er 2 die in aanmerking komen ! Alpina b10s

gr

08 jan 2017 11:55

Franz schreef:Ben een beetje met een schuin oog aan het kijken naar een E65 735i of 730i om deze zakelijk te rijden. 730i zal afvallen omdat deze net buiten de 15 jaar-regeling valt maar lijkt me tov de 8 cilinder wel een verstandigere optie. Er schijnen wat problemen te zijn met de koeling van de 8-cilinder uitvoering. Wie kan hier wat meer over vertellen of zijn ervaring delen? E39 5 serie zou ook een optie zijn maar vind de E65 toch wat minder gedateerd.

Hier heb ik mijn Jag gekocht. http://link.marktplaats.nl/m1117267128

12 jan 2017 10:16

mooi ontwerp. retrooooooooo...

Afbeelding

13 jan 2017 12:02

Die is mooiiiiiiiiiiiii :shock:

Wanneer staat hij in de schowroom? :D zal wel nooit helaas......
Gesloten onderwerp