04 jan 2017 17:26
04 jan 2017 17:50
04 jan 2017 19:38
04 jan 2017 19:59
04 jan 2017 20:06
04 jan 2017 20:25
04 jan 2017 20:29
04 jan 2017 21:17
04 jan 2017 22:13
04 jan 2017 22:19
04 jan 2017 22:46
04 jan 2017 22:50
07 jan 2017 8:51
hilmp2 schreef:Ben al een tijdje op zoek naar een E38. Erg mooi. En dan een 730i.
Die heeft de beste automaat en een (bijna) probleemloos blok (M60B30). Oliepomp kan loslaten maar geen problemen met de dubbele distributiekettingen.
De 728i heeft dezelfde bak en ook een prima blok (M52B28) maar rijdt met wat minder vermogen en dat merk je vind ik.
De 740i is ook prima maar heeft een iets mindere bak maar een prima V8, de 4.0 dan (M60B40).
De 4.4 uitvoering (M62B44) moet je afblijven.
De andere modellen hebben veel meer problemen met bak en/of motor met kosten die behoorlijk op kunnen lopen.
De dieselmofellen hebben vaak nog meer problemen, ook veroorzaakt door de vele kms en (vaak) besparingen op onderhoud.
Wat ik weet van de E65 modellen, staan deze niet bekend als de beste van BMW, met name de betrouwbaarheid van de vroege exemplaren (2001-2002). Maar een goed onderhoude PFL met ALLE software updates hoeft geen probleem te zijn. Grote kans dat alle electronica dan goed blijft werken.
Koelwaterbuis gaat bij de E65 langzaam lekken en breekt dan ineens. Onderdeel zelf is niet duur maar blok moet uit elkaar (ca. 3000,- euro). Er schijnt een oplossing te zijn, een schuifbuis, maar is ook +1000,- euro.
Ook problemen met de zuigerveren en klepseals schijnen regelmatig voor te komen. Herstel ook prijzig.
Dus een goede (dealer)onderhouden exemplaar zien te vinden. Als er bespaard is op onderhoud bij dit kwetsbare model dan gaan de kosten snel oplopen. Vaak bij de auto's met veel eigenaren met name de dieseluitvoeringen. Die met benzine zijn in Belgie nog wel bij de 1e eigenaar te vinden omdat ze duur zijn in de belasting.
Tot zover de rationale, koop vooral wat je mooi/leuk vindt en wat je kan betalen
07 jan 2017 18:03
w.w.doet. schreef:Als ik vragen mag?
w.w.doet. schreef:Weet u toevallig ook zoveel ...
w.w.doet. schreef: ... over Bmw E39 en dan specifiek de M5? Daar heb ik altijd nog een zwak voor, maar durf er op 1 of ander manier niet aan..... ooit een keer ergens gelezen dat het onderhoud nogal erg duur is.....en verbruik zeer hoog!
gr
07 jan 2017 21:32
07 jan 2017 22:13
07 jan 2017 22:41
07 jan 2017 23:10
08 jan 2017 0:12
08 jan 2017 10:06
08 jan 2017 10:52
08 jan 2017 11:18
08 jan 2017 11:55
Franz schreef:Ben een beetje met een schuin oog aan het kijken naar een E65 735i of 730i om deze zakelijk te rijden. 730i zal afvallen omdat deze net buiten de 15 jaar-regeling valt maar lijkt me tov de 8 cilinder wel een verstandigere optie. Er schijnen wat problemen te zijn met de koeling van de 8-cilinder uitvoering. Wie kan hier wat meer over vertellen of zijn ervaring delen? E39 5 serie zou ook een optie zijn maar vind de E65 toch wat minder gedateerd.
12 jan 2017 10:16
13 jan 2017 12:02