Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

24 jun 2008 14:56

Jan A. (993 4S) schreef:de Amerikanen naar goedkoperen
(lees kleinere) auto's omschakelen. Ik vind dat dus een hele positieve
ontwikkeling.

ik zou zeggen "put your money where you mouth is"
binnenkort een rode 993 te koop dus :idea:

24 jun 2008 15:05

Marco schreef:
Jan A. (993 4S) schreef:de Amerikanen naar goedkoperen
(lees kleinere) auto's omschakelen. Ik vind dat dus een hele positieve
ontwikkeling.

ik zou zeggen "put your money where you mouth is"
binnenkort een rode 993 te koop dus :idea:

Want??? Een V6 is dus in Amerika klein :roll: Of bedoel je dat niet?

24 jun 2008 18:39

Wat betreft de discussie elektrisch/benzine is er geen winnaar omdat elektrisch net zo (on)efficient is.

Voor elektrisch zit je globaal aan de volgende efficientie te denken
Centrale: 45%
Transmissie: 80%
Omzettingen en motor: 80%

Bij elkaar 29%
Nou lees ik hier ook iets over a-synchrone motoren die onefficient zijn, tsja, dan gaat het laatste getal natuurlijk hard onderuit en wint elektriciteit helemaal niet.

Benzine zit in de 20-25% bereik. De meest moderne motoren zitten dan ongetwijfeld tegen die 25 aan te hikken. Tsja, voor dat verschil blijf ik lekker stoken. De prijs daarentegen zal wel gunstig uitpakken voor elektriciteit. Probleem is als we allemaal overstappen de roverheid daar weer accijns op gaat heffen!

24 jun 2008 20:15

@ iedereen die denkt dat je met gas heel veel vaker moet tanken: Mijn gebruikelijke auto: een 206 1.4 rijd 500 km op een litertje of 40 lpg...

Helaas word lpg ook steeds duurder.. Nu al 60 cent hier. :(
Schijnt in de randstad nog duurder te zijn...
Ach, Benzine kost 1,60 ofzo en met de 206 komen we net zo ver op 1 tank als met de Chevrolet.. Zit alleen dik 50 euro aan brandstofkosten verschil in..

Ik weet het, gas is om op te koken, maar zolang het nog uitkan(En dat kan het zeer makkelijk) blijf ik gewoon op gas rijden..

En het mooie is: Mocht je eens vergeten te tanken en het gas is op.. Schakel je toch gewoon over naar Benzine..

De 206 reageert naar mijn gevoel in ieder geval beter op het gaspedaal als ik op gas rijd in vergelijking met benzine(Euro 95)

Okay, gas heeft zo ook wel zijn nadelen: Het gebeurt wel eens dat (als de motor koud is) hij na het starten direct naar c.a. 2000 rpm schiet en daar vervolgens een poosje blijft schommelen om dan opeens uit te vallen..
Gasinstallatie even uitschakelen en klaar. :)

24 jun 2008 20:34

Jeep van mijn vrouw op LPG is niet vooruit te branden, maar doet het verder prima. 1 op 5 op gas. Omgerekend hetzelfde als 1 op 15 op benzine. Niet slecht toch voor een Jeep?

www.benzineofdiesel.nl

24 jun 2008 20:37

Hhmmzz, Mischien is dat dan per motor/computer anders..
Maar wat voor installatie zit er dan in de Jeep(Ik heb in de 206 een G3 installatie zitten)

24 jun 2008 21:30

Is er al hoor!

Afbeelding

25 jun 2008 23:55

Benzine prijs???? De Ferrari rijders vinden hun auto te sportief rijden. Lees vooral dat laatste stukje ... Ferrari voor vrouwen :roll:

De California is de eerste Ferrari met een V8 in het vooronder. Het is tevens de eerste met directe brandstofinspuiting, de eerste met een dubbele koppeling én de eerste met een opvouwbare hardtop. Zelfs de achterbank is neerklapbaar. Deze Ferrari is bruikbaarder dan ooit. Veel F430-klanten komen namelijk terug met de klacht dat hun auto te extreem sportief is.
Gelukkig zijn de belangrijkste dingen bij het oude gebleven. De geheel nieuwe 4,3-liter V8 levert 460 pk. Hij geeft de 1.625 kilo zware Ferrari een topsnelheid van 310 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in minder dan vier seconden. Voor het uiterlijk heeft Ferrari gekeken naar de klassieke 250 GT California uit de jaren ‘60. Zijn lage neus, het roostertjes in de voorschermen en de bescheiden luchtinlaat in de motorkap, zijn daar de bewijzen van.

Vrouwen-Ferrari
De opbouwbare hardtop, afkomstig van Webasto, kan in veertien seconden open of dicht. De zeventraps automaat met dubbele koppeling schakelt zijdezacht. Zo goed zelfs, dat de beroemde F1-versnellingsbak met pensioen mag. Langzamerhand worden alle Ferrari’s met deze nieuwe techniek uitgerust.
De nieuwe krachtbron met directe inspuiting moet deze Ferrari helpen aan een gemiddeld verbruik van 13,2 liter op 100 kilometer (1:7,6). Niet onder de indruk? Bedenk dan dat een F430 niet verder komt dat 18,3 liter op 100 kilometer (1:5,5). Om te voldoen aan de emissie-eisen in China, wordt de California in dat land zelfs met een start-stop-systeem geleverd.
Ferrari denkt met de geciviliseerde California een verkoop met een damesaandeel van 25 procent te scoren. Vanaf 2 oktober, als de auto zijn showdebuut heeft op de Autosalon van Parijs, gaan de bestelboeken open. In januari worden de eerste exemplaren afgeleverd.

26 jun 2008 0:02

marco.groenhof schreef:@ iedereen die denkt dat je met gas heel veel vaker moet tanken: Mijn gebruikelijke auto: een 206 1.4 rijd 500 km op een litertje of 40 lpg...

Een beetje fatsoenlijke auto met automaat haalt als je tank groot genoeg is, met een beetje geluk 300km. Dat houdt voor mij dus in dat ik 2x per dag moet tanken :roll: Armoe dus!

26 jun 2008 9:11

Als ik zoveel km zou rijden zou ik toch 2 x bij de pomp staan. Voor koffie ofzo. Kan je net zo goed even tanken. Mijn kleine jippie tankje in de Tujboo is ook verrassend snel leeg. Maar dan met super! EEEEKSSS

26 jun 2008 20:49

de diesel prijs is al bijna even duur als de benzine,

nog even en de staat verzint effe dat:

de wegenbelasting vd de benzine auto nog niet gelijk is als aan die van de benzine auto
en word natuurlijk de wegenbelasting vd benzine auto gelijk getrokken aan die van de diesel autoos :shock:
anders zou dat niet eerlijk zijn natuurlijk :mrgreen: :wink:

26 jun 2008 21:01

drknauf schreef:.. en word natuurlijk de wegenbelasting vd benzine auto gelijk getrokken aan die van de diesel autoos :shock:
anders zou dat niet eerlijk zijn natuurlijk :mrgreen: :wink:

Op dat moment gaat het merendeel diesel rijden - die halen tenslotte meer Km's uit 'n liter dan de benzine-lurkers :wink:
Plaats een reactie