Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 21:51



Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: VUURWERK!
Mooie vergelijking, 2 uur per jaar :scratch:
En de overige 8758 uren?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 dec 2015 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
dj.verhulst schreef:
De eerste twee uur van het nieuwe jaar is de concentratie fijn stof wel 40 a 55 x keer zo hoog als normaal.


Bij die becijfering is een piek gebruikt van een enkel meetstation en is niet representatief voor het landelijk gemiddelde.
Ik heb nog wat oude staatjes van milieumetingen gevonden, die wil ik met alle plezier online zetten.

En wat CSV al zegt; je rijdt niet met je oldtimer de eerste 2 uur van het jaar en de rest niet.


29 dec 2015 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Fijne discussies ook als iemand maar iets zegt over last van vuurwerk te hebben er meteen beargumenteerd moet worden dat ze een ander niets gunnen. Als iedereen zich gewoon enigszins aan de regels zou houden dan had niemand problemen met vuurwerk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


29 dec 2015 15:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: VUURWERK!
Franz schreef:
Fijne discussies ook als iemand maar iets zegt over last van vuurwerk te hebben er meteen beargumenteerd moet worden dat ze een ander niets gunnen. Als iedereen zich gewoon enigszins aan de regels zou houden dan had niemand problemen met vuurwerk.

+1
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


29 dec 2015 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: VUURWERK!
Helemaal mee eens, maar dan ook handhaven, anders heeft het geen zin.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 dec 2015 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Ook mee eens en dat is waar ik ook de hele tijd op hamer.
Als iedereen zich gewoon bij het consumentenvuurwerk hield en de regels respecteert, dan zou er veel minder animo zijn voor een verbod.
Mijn opmerking over gunnen was overigens niet bedoeld om iemand de mond te snoeren.
Ik poog altijd zoveel mogelijk respect op te brengen voor het standpunt van een ander en een nette discussie te voeren, waarin ik mijn standpunten zo goed mogelijk probeer te onderbouwen.

Ik heb even de oudere (jaarwisseling 2009 - 2010) milieumetingen ge-upload, om mijn standpunt over dat fijnstof te onderbouwen.

Hoogvliet
Afbeelding

Hoek van Holland
Afbeelding

Maassluis
Afbeelding

Overschie
Afbeelding

Schiedam
Afbeelding

En dan nog een staatje, met wat ik vermelde over dat er ook grote pieken zijn buiten de jaarwisseling;

Maassluis
Afbeelding

Schiedam is een uitschieter in het rijtje van de jaarwisselingen.
De overige steden hebben ongeveer een x5 factor wat betreft de toename in fijnstof rond de eerste uren van de jaarwisseling.
Er gaan daarbij nergens alarmbellen rinkelen want er wordt altijd van een daggemiddelde uitgegaan;
Citaat:
Aantal dagen met een daggemiddelde PM10-concentratie van meer dan 50 µg/m3

Meetlocatie Aantal dagen overschrijding
A16 Ridderkerk 0
Hoogvliet 0
Maassluis 0
Overschie 0
Schiedam 0
HvHolland 0

In bovenstaande tabel staat per meetlocatie het aantal dagen weergegeven, dat de daggemiddelde concentratie PM10 hoger was dan 50 µg/m3. Jaarlijks mag de daggemiddelde concentratie van 50 µg/m3 niet meer dan 35 keer worden overschreden.

De gepresenteerde gegevens zijn niet gevalideerde automatische meetcijfers. Hiermee wordt bedoeld dat de cijfers nog een kwaliteitscontrole moeten ondergaan voordat ze definitief worden vastgesteld. Bij deze controle is het mogelijk dat de cijfers op grond van technische overwegingen (bijvoorbeeld bij storingen in een meetapparaat) komen te vervallen.
Laatste wijziging
01.01.2010.


Je kunt voor jezelf het e.e.a. nakijken voor je eigen leefomgeving op; http://www.luchtmeetnet.nl/


29 dec 2015 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
Cazzo Super Veloce schreef:
Mooie vergelijking, 2 uur per jaar :scratch:
En de overige 8758 uren?


het hangt ervan af hoe de wind en regen is maar het blijft nog wel een tijd in het systeem zitten.

ik heb me laten vertellen dat men natuurlijk meer dan 1 meet station gebruikt anders zou zo'n onderzoek het papier waarop het afgedrukt word niet waard zijn.


Laat ik duidelijk zijn, tegen normaal vuurwerk gebruik heb ik geen enkel bezwaar, en al helemaal niet tegen oldtimers.
en neem afstand van die hele milieu hoax omdat ze naar mij toe niet kunnen hard maken dat de klimaat veranderingen puur door menselijke handelen komt of alleen versterkt zijn door mensen, het klimaat veranderde al tussen ijstijd en tropisch voor mensen in aantal aanwezig waren en enig invloed op hun omgeving konden uitvoeren.
Als zo'n vulkaan in Ijsland in een 6 weken meer fijnstof uitstoot dan alle auto's die ooit gereden hebben op de hele wereld en we op verstoorde vliegroutes na hebben we er weinig van gemerkt, denk ik dat men niet zo'n probleem moet maken, wij schijnen in verhouding veel aan vuurwerk te doen, andere landen waar men het hele jaar door vuurwerk mag gebruiken is de animo heel veel lager.

maar dat gekloot met (illigaal & zelf gemaakt) vuurwerk en wangedrag moet stoppen.
Ik denk dat onze overheid het op termijn helemaal gaat verbieden.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


29 dec 2015 22:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Targa 964 C2
Bericht Re: VUURWERK!
Dat waren nog eens tijden :mrgreen:
Afbeelding
_________________________________________
< eat my fine dust >


29 dec 2015 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: VUURWERK!
Nou vuurwerk genoeg op het moment intern bij V&D hoor :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 dec 2015 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Dat kost het inkoop nu nog :!:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


29 dec 2015 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Hij is leuk. 8)

Rotjes zijn trouwens nog steeds goedkoop, 200 stuks voor 6 euro, is rond de 30 Eurocent per 10.


29 dec 2015 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
vuurwerk is door die hele strenge regels die na 2001 zijn ingevoerd verantwoordelijk voor de hoge prijzen.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


29 dec 2015 23:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Naar ik aanneem, bedoel je te zeggen dat de strenge regels verantwoordelijk zijn voor de hoge vuurwerkprijzen?

Na de vuurwerkramp in Enschede, zijn er inderdaad strengere regels gekomen voor opslag van vuurwerk.
Handelaren moesten gebruik gaan maken van speciale bunkers, met sprinklers e.d.
Ik heb zo'n ding wel eens in het echt mogen bekijken en dat zag er indrukwekkend uit.
Door die investeringen is inderdaad deels het vuurwerk duurder geworden.
Dat geldt echter voornamelijk voor het siervuurwerk, het klein vuurwerk zoals de rotjes uit het eerdere voorbeeld zijn altijd laag in prijs gebleven.
Andere redenen dat het vuurwerk duurder is geworden, zijn de strengere regels waaraan vuurwerk moet voldoen en de versoepeling van de inhoud regels waardoor het siervuurwerk zwaarder mocht worden (500 grams regeling).
De potten uit dat zwaardere en duurdere segment zijn niet vergelijkbaar met wat er vroeger afgestoken mocht worden.
Die regeling is ingesteld om ervoor te zorgen dat mensen minder de behoefte zouden hebben om vuurwerk in het Buitenland te kopen.

Door al die eisen hebben wij vuurwerk van zeer goede kwaliteit en staan we inmiddels als tweede export land wat vuurwerk betreft te boek.

Citaat:
Top Fireworks Exporters

Below are the 15 countries that exported the highest dollar value worth of fireworks during 2014:
1.China: $850,446,000 (87.9% of total fireworks exports)
2.Netherlands: $32,288,000 (3.3%)
3.Germany: $16,088,000 (1.7%)
4.Spain: $12,774,000 (1.3%)
5.United States: $11,856,000 (1.2%)
6.Poland: $10,372,000 (1.1%)
7.Czech Republic: $5,540,000 (0.6%)
8.Italy: $3,899,000 (0.4%)
9.France: $2,844,000 (0.3%)
10.Denmark: $2,788,000 (0.3%)
11.Brazil: $2,390,000 (0.2%)
12.Switzerland: $2,084,000 (0.2%)
13.Austria: $1,595,000 (0.2%)
14.Slovenia: $1,571,000 (0.2%)
15.Belgium: $1,299,000 (0.1%)

Among the above countries, the fastest-growing fireworks exporters since 2010 were: Slovenia (up 2,434%), Czech Republic (up 1,107%), Austria (up 473.7%) and Denmark (up 256.5%).

Four nations among the top fireworks exporters posted declines: Belgium (down 70.8%), United States (down 68%), France (down 15.4%) and Italy (down 13.3%).

The dominant player in the international trade of fireworks, China increased its exported fireworks sales by a benchmark-setting and above average 53.7%.

The listed 15 countries shipped 99% of all fireworks exports in 2014.

http://www.worldstopexports.com/firewor ... rters/4265


30 dec 2015 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: VUURWERK!
Ik ben vandaag even de grens over gegaan bij Glanerbrug, eventjes naar Gronau. Vuurwerk ingeslagen, getankt en natuurlijk wat drank meegenomen. Ga nu al enkele jaren mijn siervuurwerk halen bij de Lidl.de waar het aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland. Er was trouwens veel meer te koop dan zichtbaar is op de site. Het is een invasie van Nederlanders bij de Ldil.
Het knalwerk voor de kids haal ik in Nederland.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


30 dec 2015 1:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
alleen ze staan nu en dan bij de grens te kijken wat je mee terug neemt......

en als je dan wat bij je heb ben je het kwijt, geen idee of je een dikke boete krijgt.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


30 dec 2015 10:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: VUURWERK!
Glanerbrug, Is dat die gemeente met kabeltelevisie?
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 dec 2015 10:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: VUURWERK!
Heran schreef:
Ik ben vandaag even de grens over gegaan .... Vuurwerk ingeslagen, getankt en natuurlijk wat drank meegenomen.


Hopelijk heb je, voor wat het vuurwerk betreft, vooraf melding gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport ;)


30 dec 2015 10:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: VUURWERK!
Olaf schreef:
Heran schreef:
Ik ben vandaag even de grens over gegaan .... Vuurwerk ingeslagen, getankt en natuurlijk wat drank meegenomen.


Hopelijk heb je, voor wat het vuurwerk betreft, vooraf melding gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport ;)


Natuurlijk heb ik dit gemeld bij de Inspectie Leefomgeving en Transport :ass:
Er stond vandaag een leuk artikel in de krant. Mensen komen vanuit Utrecht jaarlijks om vuurwerk te kopen. Vorig jaar kwam ik al enkele personen tegen uit Arnhem. Het lijkt ook wel alsof het elk jaar drukker wordt.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


30 dec 2015 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: VUURWERK!
Wat een vooroordelen weer bij dit topic starter.
Vond knalvuurwerk vroeger geweldig, al lang geen zak meer aan, van mij mag de ban erop.
Laat me dat ook lekker mogen vinden zonder me allerlei andere vooroordelen in de mik te schuiven.
Dat soort frustratie zegt meer over de schrijver, zwakt je verhaal alleen maar af.

Maak me meer zorgen om mn 3 opgroeiende kids, waarvan er 2 al eens zwaar vuurwerk naar zich toe gegooid hebben gekregen, das gewoon waardeloos. Tuurlijk gaat het niet om het vuurwerk, maar wat de afsteker er mee doet.
Maar ja dat is met wapens ook zo, daarom blij dat die ook verboden zijn hier.

Vuurwerk met de vernietigingskracht van munitie is gewoon absurd en bizar.
Steek t lekker af maar verhaal letsel of schade niet op de samenleving, dan ook geen huiliehuilie als het fout gaat zou ik zeggen, eigen verantwoordelijkheid prima, maar dan ook all the way ! Dr is al weer een puber zn poot kwijt met een lawinepijl die eerst niet wou en toen ineens wel. VETTE PECH. Zal ook iemand geweest zijn die nu is opgeschoven van het kwadrant "ik weet wat ik doe" naar het kwadrant "ik dacht dat ik wist wat ik deed". Ik blijf hier liever op "ik weet wat ik niet doe".

Fijne jaarwisseling !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 dec 2015 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Vandaag m'n vuurwerk afgehaald, ben met 7x afsteken klaar;

Afbeelding

Dit wordt het slotstuk;



30 dec 2015 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: VUURWERK!
Dat is een hele mooie! Is dat die onderste doos?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 dec 2015 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Klopt helemaal. :wink:


30 dec 2015 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
computerboer
tukkerdorp
Bericht Re: VUURWERK!
Frans D schreef:
Vandaag m'n vuurwerk afgehaald, ben met 7x afsteken klaar;

Afbeelding

Dit wordt het slotstuk;




mooie verzameling heb je in huis gehaald, dat zal best wat kosten.
_________________________________________
Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!


30 dec 2015 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: VUURWERK!
Mooi flowerbed die 1466 cruel traction :thumleft: mis alleen een mooie finale


30 dec 2015 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: VUURWERK!
Dank jullie wel. :wink:
Ik kan het missen en hoef er verder niets voor te laten, anders had ik het niet gedaan.
De buurt waardeert het hier ook wel, krijg altijd de handen op elkaar en naderhand complimenten.
En het is wel handig opruimen, vuilbak erbij en je zet zo alles erin.

@Alfred; Er zijn wel geschikte finale cakes, maar die rammen alles er zo uit in een mum van tijd.
Vind ik zelf weer zonde van m'n geld, geniet er liever wat langer van, zonder echt een finale te hebben.


30 dec 2015 22:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.