Auteur |
Bericht |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Re: Nieuwe semi-daily auto - graag jullie input gevraagd
Tja, je moet het wel een beetje op weg helpen met een beschaafde (in original look dus) Eisenmann einddemper natuurlijk . Voorbeeldje op YT.
|
10 dec 2015 20:58 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Of direct voor de alpina b10 gaan...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
10 dec 2015 21:33 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
E39 is gewoon niet cool. En gedateerde auto en heeft de status van semi-klassieker nog lang niet. Interieur is daarentegen weer wel lekker. Zou zelf voor een E34 gaan.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
10 dec 2015 23:05 |
|
|
horn
PF #57
|
zoiets zou ik nou nog wel onder de Jag willen. Lekker ruig geluid dat niet irritant is binnen... https://youtu.be/aQnx7HaJZ_0https://youtu.be/13z-iM68xnQzo'n geluidje https://youtu.be/guitx3wyNE4
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 dec 2015 23:45 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Shit horn, dat had je nu niet moeten posten Kan ik opnieuw de jag op het kostlijstje plaatsen De E39 vind ik zelf heel mooi en ingetogen, de E34 ook trouwens, daarna ging het flink mis bij BMW. Net als bij MB op dit moment, ze had even een paar goeeie jaren qua design, maar het lijk allemaal te aziatisch op dit moment.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 dec 2015 11:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Eens, die MB's van tegenwoordig zijn afzichtelijke kitsch hokken met al dat nep chroom. E34 inderdaad mooier dan E39, maar volgens mij ook roestgevoeliger. Wat vind je trouwens van deze: http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwstof deze; http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwstof deze; http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwstook niet ongevoelig voor roest trouwens, behalve de 75, die vallen veel mee.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 dec 2015 11:38 |
|
|
geertsabine
|
Die 75 geweldige auto, wat mij betreft een icoon!
|
11 dec 2015 11:49 |
|
|
Johann
|
Ik heb nog nooit een Alfa gehad, en ze zeggen dat alle petrolheads ooit een Alfa Romeo moeten hebben Maar het word een buitenslaper, is een oude alfa dan een slimme keuze?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 dec 2015 12:00 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
die van mij slaapt `s nachts buiten en overdag binnen
_________________________________________ Picasa album
|
11 dec 2015 12:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
75, zeker van na 1990, geen probleem. Wel een goede kopen en ff laten behandelen. Mijn eerste 75 heeft jarenlang buiten gestaan, was DD. Heb m nog steeds, body is keihard. Vind het nog steeds geweldige auto's. Snel zat, waanzinnig mooi geluid, mechanisch ijzersterk, onderhoud is super simpel, onderdelen kosten nix. De verhalen over electronische storing kun je gerust met een korreltje zout nemen, ik heb er althans nooit problemen mee gehad. En je rijdt wat anders dan de zoveelste BMW...
|
11 dec 2015 12:31 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Heb ook een Alfa gehad (monster) Toen ik hem op kwam halen kreeg ik er van de verkoper een leeg sinaasappelkistje bij. "Waar is dat voor ?" vroeg ik. "Om alles wat er in de loop der tijd afvalt in te doen" zei hij. Maar eerlijk is eerlijk de auto reed geweldig............alleen was er altijd wel iets . Ben je net als mij iemand die ook zelf dingen aanpakt en niet voor ieder akkefietje de gang naar de garage maakt, dan kun je hiermee leven. Anders zeg ik........loop maar weg want zo'n auto is dan niets voor jou.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
11 dec 2015 12:43 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat is dus totaal niet mijn ervaring, en ik heb er 5... SZ is door Zagato gebouwd, kun je niet met Alfa vergelijken. Zagato is berucht. Een goede 75 is een heel betrouwbare auto. Als er al iets kapot gaat is het meestal van Bosch
|
11 dec 2015 12:47 |
|
|
giulia
|
Nou....geen probleem is niet helemaal waar. Je kan mazzel hebben maar meestal gaan ze onderhuids best hard qua roest. Heb er een stuk of 4 gehad waarvan er 2 echt supergaaf waren en de andere 2 er supergaaf uitzagen....tot je goed onder de achterlichten, bumper, skirts en wielkastranden ging kijken. In het algemeen gaat een 75 echt hard van je af na 2-3 jaar buiten staan en wind en regen rijden. Zonde van een mooie 75. Als je da echt iets gaafs, Alfawise wil hebben dan moet je een 164 Q4 nemen. Snel, coole looks en retezeldzaam ondertussen. En ze zijn echt degelijk gebouwd.
|
11 dec 2015 13:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Daarom; je moet een goede kopen. Is echt heel makkelijk te checken, want de risico-punten zijn bekend. Dan goed behandelen en hij roest echt niet meer dan een E30.
|
11 dec 2015 13:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Een goede 75 is een 75 die in zijn geheel is kaalgemaakt, roestige oppervlaktes zijn verwijderd en nieuwe delen erin zijn gelast, de boel in de zinkspray is gespoten en netjes in de primer, plamuur enz enz. Oom van mij verkocht 10 jaar geleden zijn 75 3.0 V6 America, waar in hoge uitzondering in werd gereden en altijd binnen stond, en moest compleet uit elkaar ivm roest.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 dec 2015 16:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Rust roest Geweldige auto inderdaad en ben het eens wat betreft het imago. Ik diverse Alfa's gehad en een Saab. Wat mij betreft geldt het imago van Alfa wél voor Saab
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 dec 2015 17:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Een 75 die altijd binnen gestaan heeft en compleet uit elkaar moest vanwege de roest Bijzonder, mijn ervaring is compleet anders. Heb vorig jaar nog een V6 gekocht van 1989 die tot dan toe als DD gebruikt was. Zitten inderdaad een paar plekken op, op de bekende plaatsen, maar nix wat niet makkelijk te repareren is.
|
11 dec 2015 17:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
En die bekende plaatsen is de totale auto zeker? Maar ik vind ze wel prachtig hoor. Zitten een aantal Alfanaten in mijn familie met een paar geweldige modellen.
|
11 dec 2015 18:02 |
|
|
Frits77
986 S040
|
|
11 dec 2015 19:01 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Alfa' s hebben al een tijdje niet meer zo mijn interesse maar Mijn god wat een prijzen 40k voor een gtv 20k voor een 90 Die alfetta is voor 10k dan wel weer meesterlijk cool
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 dec 2015 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Bij Prins zijn de prijzen in de regel aan de ... eeehhhh ... hoge kant... wel koele karren!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 dec 2015 21:16 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Inmiddels benieuwd hoever "we" hier zijn ..?
|
15 dec 2015 17:46 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
nog niets opgeschoten.
_________________________________________ Picasa album
|
15 dec 2015 18:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Verstandig geweest en een Alfa75V6 gekocht
|
15 dec 2015 19:31 |
|
|
Johann
|
Haha, inderdaad nog geen beslissing genomen. Ik vind het ook enorm lastig. Vandaag bij een Mercedes E320 geweest, maar ook dat is hem niet Morgen ga ik toch, onder druk van TOTMBO, bij een XC90 kijken. Gelukkig heb ik geen haast, dus kan ik me rustig oriënteren.
|
15 dec 2015 19:56 |
|
|