10 dec 2015 20:58
EriC4C schreef:pakkie schreef:Heb zelf voor de X5-en een jaar of twee in onderstaande 540 (6 hand-bak) gereden. Heerlijke motor met prachtig geluid
Vandaag gereden in een 545i en het geluid (of eigenlijk gebrek daaraan!) was juist wat me tegenviel
10 dec 2015 21:33
10 dec 2015 23:05
10 dec 2015 23:45
pakkie schreef:Tja, je moet het wel een beetje op weg helpen met een beschaafde (in original look dus) Eisenmann einddemper natuurlijk. Voorbeeldje op YT.
11 dec 2015 11:19
Franz schreef:E39 is gewoon niet cool. En gedateerde auto en heeft de status van semi-klassieker nog lang niet. Interieur is daarentegen weer wel lekker. Zou zelf voor een E34 gaan.
11 dec 2015 11:38
11 dec 2015 11:49
11 dec 2015 12:00
11 dec 2015 12:05
11 dec 2015 12:31
11 dec 2015 12:43
11 dec 2015 12:47
11 dec 2015 13:09
Cazzo Super Veloce schreef:75, zeker van na 1990, geen probleem.
Wel een goede kopen en ff laten behandelen.
Mijn eerste 75 heeft jarenlang buiten gestaan, was DD.
Heb m nog steeds, body is keihard.
Vind het nog steeds geweldige auto's.
Snel zat, waanzinnig mooi geluid, mechanisch ijzersterk, onderhoud is super simpel, onderdelen kosten nix.
De verhalen over electronische storing kun je gerust met een korreltje zout nemen, ik heb er althans nooit problemen mee gehad.
En je rijdt wat anders dan de zoveelste BMW...
11 dec 2015 13:39
11 dec 2015 16:53
11 dec 2015 17:02
Cazzo Super Veloce schreef:Vind het nog steeds geweldige auto's.
Snel zat, waanzinnig mooi geluid, mechanisch ijzersterk, onderhoud is super simpel, onderdelen kosten nix.
De verhalen over electronische storing kun je gerust met een korreltje zout nemen, ik heb er althans nooit problemen mee gehad.
En je rijdt wat anders dan de zoveelste BMW...
11 dec 2015 17:13
Franz schreef:Een goede 75 is een 75 die in zijn geheel is kaalgemaakt, roestige oppervlaktes zijn verwijderd en nieuwe delen erin zijn gelast, de boel in de zinkspray is gespoten en netjes in de primer, plamuur enz enz. Oom van mij verkocht 10 jaar geleden zijn 75 3.0 V6 America, waar in hoge uitzondering in werd gereden en altijd binnen stond, en moest compleet uit elkaar ivm roest.
11 dec 2015 18:02
Cazzo Super Veloce schreef:Zitten inderdaad een paar plekken op, op de bekende plaatsen
11 dec 2015 19:01
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:Een goede 75 is een 75 die in zijn geheel is kaalgemaakt, roestige oppervlaktes zijn verwijderd en nieuwe delen erin zijn gelast, de boel in de zinkspray is gespoten en netjes in de primer, plamuur enz enz. Oom van mij verkocht 10 jaar geleden zijn 75 3.0 V6 America, waar in hoge uitzondering in werd gereden en altijd binnen stond, en moest compleet uit elkaar ivm roest.
Een 75 die altijd binnen gestaan heeft en compleet uit elkaar moest vanwege de roest![]()
Bijzonder, mijn ervaring is compleet anders.
Heb vorig jaar nog een V6 gekocht van 1989 die tot dan toe als DD gebruikt was.
Zitten inderdaad een paar plekken op, op de bekende plaatsen, maar nix wat niet makkelijk te repareren is.
11 dec 2015 19:05
Cazzo Super Veloce schreef:Eens, die MB's van tegenwoordig zijn afzichtelijke kitsch hokken met al dat nep chroom.
E34 inderdaad mooier dan E39, maar volgens mij ook roestgevoeliger.
Wat vind je trouwens van deze:
http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwst
of deze;
http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwst
of deze;
http://www.prinsclassics.nl/aanbod/alfa ... um-nieuwst
ook niet ongevoelig voor roest trouwens, behalve de 75, die vallen veel mee.
11 dec 2015 21:16
15 dec 2015 17:46
15 dec 2015 18:55
15 dec 2015 19:31
15 dec 2015 19:56