Zo, 75 naar Wielhoven om de kooi uit te breiden naar de voorwielophanging. Wilde plannen voor de winter; -Doorlassen carrosserie zodra hij terug is; -3.0 24V motor erin; -KMS-systeem -EPS uitlaatsysteem van voor tot achter -V-bak en Sper reviseren -Nieuwe kabelboom (laten)bouwen -Intrax Coil Over -166 Voorremmen -Achteras met Camber en toespoor en remmen naar buiten
Dit is toch niet mijn ex -75? Ik hoorde dat deze in zeer goede staat, door mij verkochte, 75 is omgebouwd naar circuitreesert. TS in het originele kenteken?
Denkut niet. Deze is 4 jaar geleden uit Italie geimporteerd door Maurizio van t Alfaforum. Wel een keiharde auto, heel weinig roest, maar 240K kilometer, dus niet nieuw meer. Wel een hele goede basis voor een NS/trackday/SI/ARC auto
Nou, die BMW kwam heel heel heel hard voorbij na de carroussel. Leuke is wel dat de snelheden in de carroussel vaak niet zoveel verschillen, kun je met een 75 gewoon een GT3 bij houden gedurende 4 seconden...
Komt een standaard 166 blok in met 220PK, maar door de KMS en betere uitlaat zal het vermogen omstreeks de 240PK uitkomen. Blok is makkelijk en betrouwbaar naar 300PK te tunen, maar eerst onderstel remmen etc en een beetje leren sturen
Niet geplande gezinsuitbreiding:
Van klant, kon hem niet laten staan (al mee geteld in het cilinder-topic)
Duidelijk voorbeeld van "ik heb een BMW en parkeer voor twee"
Ik kan me goed voorstellen dat je een interessant aangeboden 75 niet aan je voorbij laat gaan Hoewel de Smart Roadster "by Mercedes-Benz" is zou je dat gezien de kwaliteit niet zeggen . Het blijft érg leuk speelgoed dat iedere keer weer voor zorgt, maar is ook niet meer dan "speelgoed" en nu heb ik een leuke Spider V6 te koop gezien .....
Spider V6 is geweldig leuke stuurmansauto. Heb er 3 gehad. Koppel lekker onderin waar de 24 kleppers nog niet wakker zijn. Altijd met het leukste blok...de 12 kleppert. Eerste upgrade die je direct moet doen want zwaar onderbemeten....de remklauwen plus schijven voor vervangen door GTA klauwen. Scheelt echt een boel.
Tja, een 3.2 V6 Q4 zou wel een waardige opvolger van de 964C4C zijn Mijn vrouw houdt me niet eens tegen en moedigt me zelfs aan , want wil graag weer een auto die langere tijd blijft om van het "gezeur" af te zijn
Zo zijn vrouwen Eric! Dat is soms wel een voordeel, maar soms ook weer niet Over 8-kleppers en cilinderinhoud: Ik was vroeger blij verrast hoe agressief de AR 155 1.8 was! Veel beter dan de 2 liter
Zag vorige week voor het eerst trouwens een 4C in het wild rijden: ook weer blij verrast! Klinkt irl erg goed, en toch wel een mooie verschijning om te zien!!!
Ooo, je hebt het over de laatste Spider. Die heeft al geen Busso blok meer maar een GM (Holden) blok en weegt schoon aan de haak 1700 kilo. 2 personen, volle tank....hatsekidee. 2 ton
giulia schreef:Ooo, je hebt het over de laatste Spider.
Yep. Ik heb een '89 Spider gehad en vind de opvolger daarvan niet mooi. De laatste Spider vind ik daarentegen wel weer erg mooi. Vandaar Je hebt helemaal gelijk wat gewicht betreft en het is dan ook meer een GT dan een sportwagen, maar dat past ook beter bij mijn
@ steef: Klopt! Ik heb o.a. een 155 1.8 (helaas slechts 3 mnd voordat die total loss werd gereden ) en een 156 2.0 gehad Een 4C blijft
giulia schreef:Ooo, je hebt het over de laatste Spider. Die heeft al geen Busso blok meer maar een GM (Holden) blok en weegt schoon aan de haak 1700 kilo. 2 personen, volle tank....hatsekidee. 2 ton
Ja en dan naar 100k km revisie voor de benzine versies, want kettinggeleiding slijt te snel.
Heb dieselversie op Sicilie gereden, rijdt echt goed door mist wel de charme van de relatief lichte spider (89) die ik vroeger had.