Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Porsche 935/78 Moby Dick - schaalmodel

23 sep 2025 9:04

Na de laatste tweaks dacht ik vandaag te kunnen printen... totdat ik me besefte dat 1 velg leuk is, maar achter is hij een fors stuk groter, dus dat moet ook nog even worden bijgewerkt.
...en dan zie ik dat voor de 935, de montage anders is dan bij de 'straat' variant.
Hier lijkt het velghart aan de binnenkant van het velgbed te zijn gemonteerd.
Afbeelding

Dus toch nog een keer een kleine correctie tekenen.

23 sep 2025 10:31

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :mrgreen:

23 sep 2025 15:13

Ja je moet wel opletten :mrgreen:
Gaat vast goed komen

24 sep 2025 8:58

Gisteren de velg behoorlijk aangepast, zodat de montage van het velghart aan de binnenkant komt. En dat dan weer gekopieerd naar het achterwiel.
Daarna heb ik alle onderdelen in mijn slicer software gezet. Nu even kijken wanneer ik mijn printer kan aanslingeren. (hij staat al maanden uit, dus even de assen controleren/invetten en nieuwe resin er in)
Afbeelding

24 sep 2025 15:51

Waarom print je een deel liggend en een deel staand?

24 sep 2025 15:55

Ik probeer de support op plekken te zetten zodat je daar later niets meer van ziet. Dus aan de buitenkant van het velgbed, want daar schuit straks de band overheen.
Of de achterkant van het velghart, want dat zie je straks ook niet meer.
Of anders op een plek waar ik het makkelijk kan schuren.

Daarnaast zijn de onderdelen vaak iets schuingeplaatst omdat dat minder zichtbare printlijntjes geeft. Ook zuigt het object dan minder aan de boven van het resinvat vast. De printer trekt het model namelijk omhoog uit vloeibare kunsthars. En je kent het principe vast wel dat een dekseltje op de bodem van een bak water zich gemakkelijk vastzuigd als je het recht omhoog probeert te trekken.

25 sep 2025 19:47

:popcorn: :popcorn: :res:

26 sep 2025 10:56

De eerste testprint ziet er goed uit. Niet alle onderdelen zijn gelukt, maar dat ligt niet aan de onderdelen, maar dus het inregelen van de printer en nieuwe software.
Afbeelding

De 2e batch moet ik nog uitharden, maar ziet al weer beter uit. Daarna heb ik denk ik voldoende info voor de officiele release :)
Plaats een reactie