Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 maart 2026 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 1505 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dilemma: gisteren gereden in de M340i waar ik eerder over berichtte in t forumcafe. Rijdt prima, geen issues. 43000 km, velgen en carrosserie zijn keurig, alle speeltjes lijken te werken. Wordt afgeleverd met beurt en apk, en evt nieuwe banden.
Maar...hij staat te koop in consignatie, dus geeft de verkopende garage geen garantie.
Ik kan nog vragen of hij dat wel tegen vergoeding wil doen, maar zo niet? Prijs is scherp, en niet meer onderhandelbaar.
Dus wat te doen?

Morgen ga ik mijn eigen auto inleveren bij Wijkopenauto's. Benieuwd of ze hun bod gestand doen. Zo ja, dan zit alleen de garantie nog in de weg.
Naast mijn eeuwige twijfels: te duur, niet nodig, minder ruimte, meer kosten. Maar die houd ik ook als ik t niet doe ;)

17 maart 2026 8:18
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Interessant, ik heb/had altijd zowat een vooroordeel tegen die auto inkoopsites, “zitten te zaniken om het minste geringste om de prijs te drukken”.
Wat schetst mijn verbazing? Wijkopenautos.be haalt een Trustpilot score van 4,4/5 en dat op basis van zowat 5.000 reviews.
Succes met de verkoop!

17 maart 2026 10:13
Profiel
Cayman S
Targa Floriaan schreef:
Dus wat te doen?

Dit kan jij natuurlijk alleen bepalen.
Heb je de vraag gesteld op een BMW forum?
Daar gekeken of er bepaalde gebreken/hoge kosten zijn waarvan je deze toch eventueel mee kan nemen in de onderhandeling.

Mijn ervaring is als deze in consignatie staat en je echt de auto wilt kopen er altijd wel nog iets vanaf te krijgen is of je moet al flink onder de vraagprijs zitten natuurlijk.

René

17 maart 2026 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman GTS PDK
Targa Floriaan schreef:
Dilemma: gisteren gereden in de M340i waar ik eerder over berichtte in t forumcafe. Rijdt prima, geen issues. 43000 km, velgen en carrosserie zijn keurig, alle speeltjes lijken te werken. Wordt afgeleverd met beurt en apk, en evt nieuwe banden.
Maar...hij staat te koop in consignatie, dus geeft de verkopende garage geen garantie.
Ik kan nog vragen of hij dat wel tegen vergoeding wil doen, maar zo niet? Prijs is scherp, en niet meer onderhandelbaar.
Dus wat te doen?

Morgen ga ik mijn eigen auto inleveren bij Wijkopenauto's. Benieuwd of ze hun bod gestand doen. Zo ja, dan zit alleen de garantie nog in de weg.
Naast mijn eeuwige twijfels: te duur, niet nodig, minder ruimte, meer kosten. Maar die houd ik ook als ik t niet doe ;)

Je zegt het zelf al: de prijs is scherp en de nadelen hou je ook als je het niet doet. Hoeveel kost garantie meestal en voor hoe lang? 1500 voor 12 maanden? Reserveer dat geld voor evt defecten, of probeer inderdaad dit via de het bedrijf te krijgen. Dus: gewoon doen! Superdik zo'n M340i!

17 maart 2026 11:29
Profiel
M140i
Targa Floriaan schreef:
M340i

Dus wat te doen?

Met 43.000 km op de teller kan er niet heel veel mis gaan zou je denken. Afhankelijk van de leeftijd zou ik letten op:

- Onderhoudshistorie. Als die elke 2 jaar of elke 30.000 km een beurt heeft gehad, is dat een minpuntje. Liefhebbers met zorg voor hun auto geven de auto elk jaar een beurt, en tenminste 1x per 15.000-20.000 km.
- Sticky steering. Een bekend mankement bij BMW, ook in deze 3 series (en X3). Kenmerk is een weerstand die je voelt bij rechtuitrijden en dan bij het bewegen van het stuur. Reparatie kost meer dan 1.000 euro (nieuwe stuurkolom nodig o.i.d.).
- Conditie en merk van de banden.

Het kan zomaar dat de vorige eigenaar aanstaande kosten van bovenstaande punten niet wilde afwachten en via consignatie een goede deal wil sluiten tezamen met korting op een nieuwe auto. Een laatste beurt die 6-12 maanden geleden was, is weer wat positiever.

Verder zou ik letten op gemiddelde snelheid en gemiddeld benzineverbruik in de boordcomputer. Hoge gemiddelde snelheid en laag gemiddeld benzineverbruik duidt op veel snelweg, en dat is goed voor een auto. Meer dan 60 km/h gemiddeld en minder dan 9.0 L/100km gemiddeld is positief.

17 maart 2026 12:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1505 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61