Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 maart 2026 23:53
Een van de fijnste daily drivers op de markt. Veel plezier ermee, geweldige aankoop!
28 maart 2026 11:06
Enguess schreef:Super. Je zult zien: eens BMW, ….
Veel plezier ermee!
Thanks, we zullen zien!
Maar de ervaring leert dat ook de verloren zoon uiteindelijk weer thuis komt
30 maart 2026 22:59
Idd! Terug op het honk
31 maart 2026 7:39
Sinds begin dit jaar ook weer een BMW voor het huis. Na een E21, een E34 en een E36, nu een E93 (excuses voor de slechte foto).
31 maart 2026 10:07
Targa Floriaan schreef:Maar de ervaring leert dat ook de verloren zoon uiteindelijk weer thuis komt

Wijsheid komt met de jaren, maar verdwijnt daarna ook weer
31 maart 2026 10:18
Anne 2.7 schreef:Sinds begin dit jaar ook weer een BMW voor het huis. Na een E21, een E34 en een E36, nu een E93 (excuses voor de slechte foto).

Tres chique, Anne. Welke motorisering?
31 maart 2026 11:20
EriC4C schreef:Targa Floriaan schreef:Maar de ervaring leert dat ook de verloren zoon uiteindelijk weer thuis komt

Wijsheid komt met de jaren, maar verdwijnt daarna ook weer

Die nieuwe i3 idd…
01 apr 2026 12:52
Cazzo Super Veloce schreef:Tres chique, Anne. Welke motorisering?
Simpele 3 ltr met 218 pk, eenvoudig te verhogen naar 265 pk.
01 apr 2026 12:56
325 dus, goede keuze
Is chippen genoeg om naar 265PK te gaan?
01 apr 2026 12:59
Ja dat is geen probleem. Werkt bij een 125i coupe ook
23 mei 2026 12:18
Inmiddels 2 maanden en 2000 kmervaring met de Touring.
Oordeel tot nu toe:
Aandrijving: top! Soepel, stil (iets té), zuinig: 1:14 (meestal ouwe-löllen-eco pro, maar ook een paar 100 km Autobahn). Beter dan de Passat.
Comfort: stugger dan de Passat, en de run-flats helpen daarbij niet. Volgende set wschl gewone banden.
Bediening: gelukkig nog fysieke knoppen...maar wel veel - en veel functies. Heb nog niet alles door.
Maar helaas 1 probleem: de audio.
Vanaf aankoop doen de subwoofers niets. Schijnt vaker voor te komen bij een 3 met HK audio. Uitlezen levert een foutmelding op: Luidsprekeraansluitkabels, lage tonen rechts - onderbreking.
Garage heeft aansluitingen bij de booster gecheckt, maar niets gevonden.
Vraag is nu wat te doen: BMW rekent 2500E alleen voor onderdelen (booster en 2 speakers). Is me wat te gortig.
Alternatief is 2e hands, maar vindt maar een booster met de juiste specs. Heb er 1 gezien met zelfde typenummer, maar komt uit een X5. Zou hetzelfde moeten zijn en ook in een 3 moeten kunnen. Maar dan moet ik wel zeker weten dat daarin de fout zit.
Andere optie is een aftermarket alternatief. Maar dan is de vraag of zoiets wel communiceert met de rest van de audio.
Bij mij in de buurt zit D&B, die ook HK leveren. Iemand bekend met die firma?
Tips zijn welkom!
23 mei 2026 13:06
Voor €2500 zet carshop Fortuyn er een top installatie in waar de harman kardon niet aan ken tippen, ook niet als desubwoofers wel zouden werken.
Dit kan ook met je eigen headunit, zou je hechten aan de originele look.
Nootdorp is niet ver weg. Vraag naar Lars.
23 mei 2026 13:22
Dank voor de tip, zal daar ook eens informeren. Maar ik heb geen 2500 euro over voor een oplossing. Het hoeft geen top-sound te zijn, als t geluid maar iets voller is.
Edit: Fortuin zit tegenwoordig in Den Haag - en in Noordwijk. Dat is voor mij veel gunstiger.
23 mei 2026 15:27
Met de helft kom je ook een heel eind .
Ik zou naar Nootdorp (Den Haag, naar hornbach) rijden voor Lars. Hij kan je goed adviseren, heeft al meerdere auto’s van me gedaan en altijd naar volle tevredenheid..
23 mei 2026 20:38
Naar het = naast, naast hornbach
24 mei 2026 9:01
Om nu een nieuwe audio in je auto te overwegen omdat je “Herman KARTON” het laat afweten is wel drastisch. Ik zou verder (laten) zoeken tot het probleem boven water is. Kan een prul zijn en KARTON is niet zo duur, ik steek er vanmiddag de BBQ mee aan
24 mei 2026 11:01
Ik overweeg zeker niet om een (geheel) nieuw systeem te nemen, zoek juist naar een oplossing die zo min mogelijk kost en te integreren is in het huidige systeem.
En daarvoor zoek ik naar ervaringen met car audio bedrijven.
Zoals Hornbach
29 mei 2026 13:11
OPGELOST!

Met hartelijk dank aan Bas voor de tip

Gisteren gebeld met Carshop Fortuin in Den Haag, kon vanochtend langskomen om even de opties te bespreken. Eerste stap zou zijn om de speakers te bekijken. Laat er nou net een afspraak zijn uitgevallen, ze konden dus meteen aan de slag. Bleek dat beide woofers kapot waren, 1 met duidelijke sporen. Laat Lars nou nog een paar vergelijkbare HK speakers hebben liggen uit een door hem ge-üpgrade BMW. Eerst getest en toen ingebouwd, eindelijk weer een vol geluid! Anderhalf uur werk, was incl. speakers nog geen 200 euro kwijt. Geweldige service!
29 mei 2026 13:53
Dat klinkt idd goed
Super service, mooie prijs.
30 mei 2026 8:29
Recyclen, dat ik daar niet aan heb gedacht …
Fijn dat het naar tevredenheid is opgelost. Dit is ook precies hoe ik Lars ken, een oplossing zoeken in de richting van de klantwens

.
Veel plezier ervan!!,
30 mei 2026 13:29
Thanks! Hij vroeg wie me naar hem had verwezen, dus heb je naam (en wagenpark

) genoemd. Toen wist ie t meteen.
06 jun 2026 14:14
Nieuwe speakers -> minder weerstand -> verbruik omlaag
Laatste tankbeurt: 1 op 15.3
06 jun 2026 14:47
Gas geven, Floriaan
06 jun 2026 17:46
340 is opvallend zuinig bij rustig rijden en snelwegkilometers.
Ga je gas geven....
06 jun 2026 18:18
Zijn er nog BMW liefhebbers op zoek naar een fraaie X3 M40i uit 2020? Pythonic blau, zwart leer, 82.000 km. Accessoires o.a. live cockpit professional, Head Up display, en akoestisch glas. Net een beurt gehad.
Nog niet officieel in de verkoop, maar misschien zijn er hier liefhebbers. Prijsindicatie 42.950 euro.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.