Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 mei 2025 2:05

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
http://www.thewatchprince.com/

lage dollarkoers, mooie bandjes. :idea:

09 feb 2008 13:52
Profiel
Bericht 
tja je koopt een klok of je koopt een klok..............

09 feb 2008 13:52
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
El_Ganador schreef:
Ik heb een Tag 6000 Chronograph met een krokodillen lederen band. Ziet er mooi uit, maar de bandjes zijn NIET bepaald slijtvast. Om het jaar / 1,5 jaar mag je een nieuwe aanschaffen. Ben inmiddels 4 bandjes verder (lees 1200 euro ) en heb er zelf geen zin meer in om weer te lappen voor een bandje. Een mooie metalen band is niet te krijgen voor mijn model, dus nu overweeg ik hetzelfde horloge als Erick te kopen.

:shock: Ik vind de 911 een geweldige auto, maar de bandjes slijten wel erg snel en zijn ook niet goedkoop trouwens. Ik heb geen zin meer om daar steeds weer veel geld in te steken, dus ik overweeg nu om een andere auto te kopen. :roll:

09 feb 2008 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afbeelding

09 feb 2008 18:41
Profiel Twitter 
Moderator
PF #18
Bericht 
De intentie van de opmerking was dat het niet aan het horloge of het bandje ligt, maar op de manier waarop je ermee omgaat. Een ander horloge zal het probleem niet oplossen. 8)

:@: Erick: Een slijtageprobleem zul jij overigens nooit meemaken volgens mij ;), dus daar kun je helemaal niet over meepraten. :mrgreen:

09 feb 2008 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
De slijtage van autobanden lijken mij veel meer afhankelijk van de manier waarop je ermee omgaat dan de slijtage van een horloge bandje.

Niet echt te vergelijken dus, op een horloge kun je nog een stalen bandje zetten op een auto ligt dat iets moeielijker.

09 feb 2008 19:03
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Ieder z'n meug. Ik zou óók op een auto geen stalen band willen. Ik vind een stalen band :pukel: onafhankelijk van het horloge en draag dus al vele jaren horloges met lederen bandjes. In al die jaren nog nooit problemen gehad met slijtage van bandjes binnen enkele jaren. Als een bandje moest worden vervangen en ik had het geld niet over voor een origineel exemplaar dan was er altijd een kwalitatief vergelijkbaar exemplaar voor veel minder € beschikbaar. Dus om een horloge weg te doen vanwege de kosten van de bandjes ervoor :? .

09 feb 2008 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Het is net als met schoenen, je koopt de mooiste handgemaakte italiaanse schoenen die je kunt vinden. Als je ze elke dag draagt zijn ze zo versleten en voor je het weet heb je 5 paar halfversleten schoenen in de kast, een kapitaal uitgegeven en niets om aan te trekken.

Dus; zorg voor een paar werk-horloges, een vakantiehorloge en een zomer horloge (stalen band i.p.v. leer). Afhankelijk van welke schoenen je draagt (zwart / bruin) kies je een horloge met dezelfde kleur band en je zult zien dat je 10 jaar met je leren bandjes doet... (het is natuurlijk wel even een investering, en dan heb ik het nog niet over de brandkast met 6-voudige watch-winder :roll:

09 feb 2008 20:11
Profiel WWW
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Een brandkast met 6-voudige watchwinder... wordt die zo geleverd of heb je een kluis waar een stroomdraad naar binnen kan?

09 feb 2008 20:31
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
El_Ganador schreef:
Joost Houben schreef:
Heb zelf ook deze tag heuer carrera maar eigenlijk nog nooit aan een leren bandje gedacht, ziet er beter uit als met staal vind ik. Binnenkort maar eens voor gaan kijken.

Hoi Joost,

Misschien een advies. Ik heb een Tag 6000 Chronograph met een krokodillen lederen band. Ziet er mooi uit, maar de bandjes zijn NIET bepaald slijtvast. Om het jaar / 1,5 jaar mag je een nieuwe aanschaffen. Ben inmiddels 4 bandjes verder (lees 1200 euro ) en heb er zelf geen zin meer in om weer te lappen voor een bandje. Een mooie metalen band is niet te krijgen voor mijn model, dus nu overweeg ik hetzelfde horloge als Erick te kopen.
Wou je dit even meegeven voordat je besluit dat je voor leer gaat!

De wijze waarop je met een leren band omgaat, bepaalt ook voor een groot deel de levensduur: ermee zwemmen of douchen verkort de levensduur aanzienlijk, en ook veel ergens langs schuren of tegenaan stoten werkt verkortend (bijvoorbeeld als je je horloge ook tijdens klussen enzo omhoudt)...

Ook de sluiting kan de levensduur van een bandje aanzienlijk verlengen: bij een vouwsluiting gaat het bandje veel langer mee dan met een traditionele gesp-sluiting...

Ook een leren band behoeft enig onderhoud, anders kan het uitdrogen (vooral het dekleer aan de binnenkant). Zo nu en dan een beetje invetten kan dan ook geen kwaad...

09 feb 2008 20:59
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Bij Awco zeiden ze me dat als je je horloge min of meer elke dag draagt je bandje in een jaar versleten is. Helaas ben ik totaal niet van de stalen bandjes. :(

Daarom hebben mijn 2 horloges inderdaad ook vouwsluiting. En daarom douche ik er niet mee en klus er niet mee (dat doe ik trouwens sowieso nooit :wink: ). En als de mussen van het dak vallen en ik zit op een terrasje, dan draag ik 'm ook niet.

Ik lijk wel zo'n Porsche-mietje die niet met de auto gaat rijden als het regent... :roll: :oops: :wink:

09 feb 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
omgeving Barcelona
Bericht 
EriC4C schreef:
De intentie van de opmerking was dat het niet aan het horloge of het bandje ligt, maar op de manier waarop je ermee omgaat. Een ander horloge zal het probleem niet oplossen. 8)

Eric, Ik draag het horloge alleen overdag, niet in bed,met douchen of sporten laat staan zwemmen in de zee. Maar als ik een horloge koop met een stalen band dan is mijn probleem van het vervangen van leren bandjes wel degelijk verholpen. Dan kan ik van de centen die ik bespaar op leren bandjes weer uitgeven aan rubberen bandjes :P

Dus de vergelijking met een auto is een beetje krom. Voor autobanden zijn er geen alternatieven en de sllijtage van autobanden heb je ook min of meer zelf in de hand. Je kunt je banden in een dag oproken, om een horlogebandje te verbrassen in een dag moet je gekke dingen doen... :)

09 feb 2008 23:14
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
El_Ganador schreef:
Dus de vergelijking met een auto is een beetje krom. Voor autobanden zijn er geen alternatieven en de sllijtage van autobanden heb je ook min of meer zelf in de hand. Je kunt je banden in een dag oproken, om een horlogebandje te verbrassen in een dag moet je gekke dingen doen... :)
Ben het een beetje met je eens, begrijp me niet verkeerd, maar je noemt zelf ook al een aantal methodes om een lederen bandje aan een horloge langer of korter mee te laten gaan ;)

Dat terzijde, lederen bandje vind ik nu mooier. Paar jaar geleden dacht ik juist andersom (en heb dus toen ook een stalen versie gekocht). Nu maar op zoek naar iets moois met leer he :cheesy:

09 feb 2008 23:58
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
mijn portugieser gekocht in december 2005. Zwarte lederen band met vouwsluiting. Sindsdien elke dag gedragen, niet mee gedoucht of gesport, 's avonds doe ik hem af. Bandje is sinds een maand of 5 aan het scheuren aan de binnenkant (gaat dus ook stinken) en is vorige week doorgescheurd. 2 jaar - mooie tijd voor dagelijks dragen.

Om mijn Breitling zit in een struisvogelbandje zonder vouwsluiting - zag er na een jaar dagelijks dragen nog perfect uit. Toen 2 jaar niet gedragen :wink: en sinds 5 dagen weer dagelijks. Ziet er nog steeds perfect uit... :lol:

Staal, liever niet voor mij om mijn horloges. Maar ieder z'n meuk. Op sommige klokkies (bepaalde Panerais of Omega duikerklokken) vind ik een zwarte rubberen band ook erg mooi overigens! 8)

Laatst bijgewerkt door horn op 10 feb 2008 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.

10 feb 2008 9:39
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
El_Ganador schreef:
EriC4C schreef:
Dus de vergelijking met een auto is een beetje krom. Voor autobanden zijn er geen alternatieven en de sllijtage van autobanden heb je ook min of meer zelf in de hand.

Dat er voor een autobanden geen alternatieven zijn doet niet ter zake, want als ze er wel (zouden) zijn zoals bij een horloge dan kies je daar toch niet voor blijkbaar :idea:. Daarnaast heb je, zoals naast mij ook anderen aangaven, ook slijtage van horlogebandjes min of meer zelf in de hand. Dus ;)

Als jij een horloge dat verder goed bevalt wilt vervangen vanwege (de kosten van) een bandje dan moet je dat vooral doen hoor, maar ik zou dat dus nooit doen.

10 feb 2008 9:40
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Horlogebanden van 'de merken' worden over het algemeen niet door die merken zelf geproduceerd. Er zijn een aantal horlogeband-producenten die de bandjes leveren aan merken als Breitling, IWC, Panerai, Jaeger-le-Coultre, etcetera...

Zo is er Birkenstock, HERZOG, Eichmüller, Eulit (Eulux en Barington), et cetera...

De bekendste is -denk ik- toch wel Hirsch.
Hirsch heeft ook een 'eigen collectie' (uiteraard) in verschillende kwaliteitsgroepen. De beste kwaliteit is misschien nog wel beter dan de originele banden die aan het horloge zitten tegen een goedkopere prijs.

10 feb 2008 13:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
vergeet vooral Kaufmann niet - www.kaufmann.biz - die de banden van IWC maakt.
Hirsch kan je ook krijgen - voor weinig - bij mijn eerdere link. Heb geen idee welke Hirsch kwaliteit het is overigens. Kwam ze er alleen maar tegen.

10 feb 2008 13:23
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
kweet niet of deze er al staat maar ik vind hem wel dope:

Afbeelding 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 feb 2008 16:39
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
AfbeeldingRICHARD MILLE and PHILIPPE STARCK

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 feb 2008 16:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Leuke betaalbare klok, Sinn 356 flieger

Afbeelding

14 feb 2008 19:16
Profiel
Bericht 
Weet iemand of dit model een echte Porsche Design is ?

Afbeelding

Ik ben er ondertussen achter dat dit waarschijnlijk nep is. :shock:

Laatst bijgewerkt door Patrick op 25 feb 2008 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.

25 feb 2008 11:01
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
mike 93 schreef:
Leuke betaalbare klok, Sinn 356 flieger

Afbeelding

Op pag. 59 al 's gepost, als tegenhanger van die van mij:

Afbeelding

Ze zijn wel heel erg hetzelfde he? :shock:

25 feb 2008 11:04
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
zelfde uurwerk :D

25 feb 2008 11:49
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Ze zijn wel heel erg hetzelfde he? :shock:

..... maar desondanks: wat een verschil in uitstraling wat mij betreft!

25 feb 2008 12:03
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Inderdaad! :?

De Sinn oogt veel duurder! Mooiere wijzers en een mooi afgewerkte kast (met kroonbescherming en gematteerde pushers die mooier bij de kast passen dan die glimmende dingen)... :lol:

En dat voor de helft van de prijs... :twisted:

25 feb 2008 12:17
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 101  Volgende